Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:12

21
اسفند
قوی کننده مغز و معده را بشناسید!

قوی کننده مغز و معده را بشناسید!

متخصص طب سنتی گفت: گردو مقوی مغز، معده و کبد، خشکاننده رطوبات اضافی بدن، درمان دل‌پچیه، ضد سرطان سینه و مقوی حواس و حافظه است.

به گزارش فارس : علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره «خواص گردو»، اظهار داشت: گردو گرم و خشک است و مصرف آن در فصول سرد سال بسیار مفید است؛ چراکه باعث ایجاد حرارت و گرمای مناسب در بدن می‌شود. حاوی ویتامین‌های E، B۶، B۹، آهن، روی، فسفر، منگنز، پروتئین، اسید‌ها چرب، امگا ۳ و آنتی اکسیدان است و استفاده از روغن آن برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است.

یارقلی با اشاره به خواص این مغز، یادآور شد: مقوی مغز، معده و کبد، خشکاننده رطوبات اضافی بدن، درمان دل‌پچیه، ضد سرطان سینه و مقوی حواس و حافظه است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: بهترین نوع گردو، پوست نازک، پرگوشت و تازه آن است که در لحظه مصرف پوست گرفته شود؛ چراکه مغز گردو در مجاورت هوا روغن ناسالم تولید کرده و به ویژه برای مبتلایان به چربی خون و صاحبان مزاج گرم و خشک مناسب نیست.

وی متذکر شد: خوردن زیاده از حد گردو به خصوص در افراد گرم مزاج در فصول گرم سال و در مناطق گرمسیری می‌تواند باعث بروز جوش، زخم‌های دهانی، ورم لوزه و التهاب شود.

یارقلی ابراز کرد: بنابراین توصیه می‌شود جانب اعتدال را در مصرف رعایت کرده و از مصلحات آن مانند انار ترش، رب انار و سکنجبین غافل نشویم.

بیشتر بخوانید:

نقش تغذیه در تقویت حافظه

شربتی خانگی که قدرت حافظه را چند برابر می‌کند

 

برچسب ها: تقویت حافظه، گردو، تقویت مغز، مغز، طبع گردو تعداد بازديد: 163 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز