Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 06:52

15
اسفند
انواع فلفل دلمه ای چه خواصی دارند؟

انواع فلفل دلمه ای چه خواصی دارند؟

فلفل دلمه به با توجه به شکل ظاهری و نروماده بودن آن خواص و کاربردهای گوناگونی دارد

به گزارش خراسان : فلفل دلمه‌ای از سبزیجات پرخاصیتی است که مصرف آن به تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی از جمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرما‌خوردگی محسوب می‌شود و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است.


ته فلفل دلمه ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیرشان دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خوردن به صورت خام  مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود داشته باشد، نر است. تخم کمتری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده که بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند. هنگام خرید فلفل دلمه‌ای به این نکته توجه داشته باشید فلفل دلمه‌ای را بردارید و کنار گوش‌تان تکان دهید. اگر صدای تکان خوردن تخم‌ها از داخل آن نیامد یعنی فلفل دلمه‌ای تازه است.

بیشتر بخوانید:

با فواید بی نظیر فلفل سیاه آشنا شوید!

فلفل تندبهتر است یا فلفل شیرین؟

 

برچسب ها: سرماخوردگی، کم خونی، یبوست، فلفل دلمه ای، خواص فلفل دلمه ای تعداد بازديد: 460 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز