Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:50

13
اسفند
اگر می خواهید سرزنده باشید شکر نخورید

اگر می خواهید سرزنده باشید شکر نخورید

با کم کردن شکر از وعده های غذایی خود می توانید سلامت خود را تضمین کنید

 باشگاه خبرنگاران :  شکر به عنوان خطرناک‌ترین ماده شناخته شده است. مصرف شکر در انواع نوشیدنی‌ها، میان‌وعده‌ها و دسرها به‌وفور دیده می‌شود.


بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، افراد ساکن در ایالات متحده به‌طور متوسط ۷۷ گرم قند در روز مصرف می‌کنند. این میزان گزارش‌شده تقریبا سه برابر توصیه‌شده برای بانوان است. ۷۷ گرم شکر معادل نصف فنجان شکر است و میزان توصیه‌شده معادل یک قاشق چای‌خوری است.

شکر افزوده برخلاف شکر طبیعی قندها یا شربت‌هایی هستند که طی آماده‌سازی مواد غذایی اضافه می‌شوند. شکر افزوده امکان دارد طعم غذا را بسیار خوشمزه کند، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند به بدن و همچنین ذهن افراد آسیب جدی وارد کند. افزایش مصرف قند خطر ابتلا به دیابت، افزایش وزن و کبد چرب را به‌شدت افزایش می‌دهد.

مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۰۶ نشان می‌دهد که قند امکان دارد به‌طور مستقیم با التهاب مزمن ارتباط داشته باشد. تقریبا ۱۲۵ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند. التهاب مزمن با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند دیابت، بیماری قلبی، آلزایمر و آرتریت مرتبط است. زندگی بدون قند افزوده می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها کمک کند.

تحقیقات علمی نشان می‌دهد ترک شکر خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها را نیز کاهش می‌دهد. شکر به ظاهر منبع انرژی به‌نظر می‌رسد، اما کیفیت انرژی شکر بسیار پایین است و موجب سستی و بی‌حالی در فرد می‌شود. با ترک شکر سرزندگی را به زندگی خود ببخشید.

برچسب ها: سرطان، آلزایمر، شکر، وعده غذایی تعداد بازديد: 293 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز