Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 07:14

16
شهریور
استرس دارید؟ از این سه ماده غذایی غافل نشوید

استرس دارید؟ از این سه ماده غذایی غافل نشوید

در حالی که اجتناب از استرس‌های گاه به گاه دشوار است، استرس مزمن می‌تواند بر سلامت جسمی و روحی افراد تأثیر جدی بگذارد. در واقع، ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و افسردگی را نیز افزایش دهد.

به گزارش خبرآنلاین، برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها دارای یکسری ویژگی‌های کاهنده و تسکین‌دهنده استرس هستند. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که استرس وقت و بی‌وقت را تجربه می‌کنید، طبیعی است که به دنبال تسکین باشید. ما برای حل این مشکل، سه ماده غذایی به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را در رژیم غذایی خود جای دهید و به منظور کاهش استرس از آنها استفاده کنید.

 

1)سیب‌زمینی شیرین

مصرف منابع غنی از کربوهیدرات و مواد مغذی چون سیب‌زمینی شیرین به کاهش سطح هورمون استرس (کورتیزول) کمک می‌کند. یک مطالعه 8هفته‌ای بر روی زنان دارای اضافه وزن نشان داد افرادی که رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات داشتند، سطح کورتیزول آنها به میزان قابل توجهی پایین‌تر از کسانی بود که از یک رژیم‌ غذایی بدون کربوهیدرات و مواد مغذی پیروی می‌کردند.

سیب زمینی شیرین یک غذای کامل و سرشار از مواد مغذی مهمی مانند ویتامین  C و پتاسیم است که در کاهش استرس بسیار اثر دارد.

 بیشتربخوانید:

مواد غذایی مفید برای کاهش استرس

 

2)سبزی جعفری

جعفری یک سبزی مغذی و سرشار از آنتی‌اکسیدان است که ترکیبات رادیکالی که توسط مولکول های ناپایدار آزاد می‌شوند را خنثی کرده و از شما در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. استرس اکسیداتیو با بسیاری از بیماری‌ها از جمله اختلالات سلامت روان (مانند افسردگی و اضطراب) همراه است. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان می‌تواند از استرس و اضطراب جلوگیری کند.

آنتی‌اکسیدان ها همچنین در کاهش التهاب مؤثرند؛ این التهابات اغلب در افرادی که استرس مزمن دارند شایع است.

 

3)تخم‌مرغ

تخم‌مرغ دارای مواد مغذی بسیاری است و اغلب به‌عنوان مولتی‌ویتامین طبیعت از آن یاد می‌شود. تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها و آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای سرکوب استرس است.

تخم‌مرغ، غنی از کولین است؛ کولین نقش مهمی‌ در سلامت مغز دارد و از بدن شما در برابر استرس محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های کولین در کاهش استرس مفیدند و تأثیر مثبتی در تقویت روحیه دارند.

 بیشتر بخوانید:

با این دمنوش ها در طول روز پر انرژی باشید!

 

 

کلام آخر

غذاهای زیادی وجود دارند که حاوی مواد مغذی‌ برای کاهش استرس هستند. پیروی از یک رژیم‌ غذایی متعادل و مناسب که شامل مواد غذایی متنوعی باشد، می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند، همچنین ورزش و فعالیت‌های جسمانی نیز بر سلامت روان تأثیر خوبی دارند.

بنابراین با رعایت یک رژیم‌ غذایی باکیفیت و فعالیت بدنی منظم می‌توانید تا حد امکان استرس روزانه‌ را از خود دور نگه دارید.

برچسب ها: استرس، تغذیه سالم، مواد غذایی تعداد بازديد: 267 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز