Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:22

22
تیر
بهترین تنقلات برای افزایش متابولیسم بدن چیست؟

بهترین تنقلات برای افزایش متابولیسم بدن چیست؟

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و مفید همواره دغدغه انسان‌ها بوده است. متخصصان تغذیه می‌گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محققان می‌گویند می‌توانید با مصرف برخی تنقلات، سوخت و ساز بدنتان را هنگام صبح تقویت کنید.

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و مفید همواره دغدغه انسان‌ها بوده است. متخصصان تغذیه می‌گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری کرده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است.

توصیه می‌شود روز خود را با آب ولرم و یا یک تنقلات کم حجم و پرانرژی آغاز کنید تا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شروع شود. دو گزینه جذاب در این زمینه بادام خیس شده و خرماست. مصرف این دو ماده غذایی در ابتدای صبح به دلیل خواص زیادی که دارند باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.

بادام خیس شده می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی را در ابتدای صبح تامین کند. در حقیقت خیساندن بادام در طول شب باعث افزایش خاصیت آن می‌شود. توصیه می‌شود پس از بیدار شدن از خواب ۵ تا ۱۰ عدد بادام خیسانده شده میل کنید. این موضوع باعث رسیدن مواد مغذی به بدن، تضمین سلامتی و احساس سیری در طول روز می‌شود.

بیشتربخوانید:

خواص عجیب خرما برای سلامت بدن

 

دلیل آنکه متخصصان تغذیه همواره بر عدم مصرف پوست بادام تاکید دارند، این است که پوست قهوه‌ای بادام دارای تانین است که مانع از جذب مناسب مواد مغذی آن می‌شود. زمانی که بادام را در طول شب خیس می‌کنید، به راحتی در زمان مصرف پوست قهوه‌ای آن جدا شده و روند جذب مواد مغذی آن در معده با سهولت انجام می‌شود.

خرما یکی از مواد غذایی بسیار مناسب است که انرژی آنی مورد نیاز بدن در ابتدای صبح را تامین می‌کند. همچنین خرما دارای دسته‌ای از فیبرهای محلول است. این موضوع باعث ورود حجم آب بیشتری به روده‌ها شده و باعث سلامت دستگاه گوارش می‌شود.

مصرف خرما به درمان یبوست و مشکلات سوء هاضمه کمک می‌کند. همچنین به دلیل آنکه خرما دارای سطح قابل توجهی از پتاسیم است می‌تواند به درمان ناراحتی‌های گوارشی و اسهال کمک کند.

توصیه می‌شود از شب قبل بادام‌هایی که می‌خواهید مصرف کنید را در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده بهترین مواد مغذی هستند که می‌توانید در ابتدای صبح به عنوان تنقلات مصرف کنید. مصرف این دو ماده با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز بدن در ساعات ابتدایی روز را تامین می‌کنند.

بیشتربخوانید:

باخواص شگفت انگیز هسته خرما آشنا شوید

 

برچسب ها: خرما، خواص خرما، سوخت و ساز بدن، تنقلات تعداد بازديد: 221 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز