Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:48

13
اردیبهشت
نمک عادی یا نمک دریا ؟

نمک عادی یا نمک دریا ؟

این روزهاشاهد تبلیغات زیادی در مورد نمک های مختلف و مضر بودن برخی از آنها در مقابل مفید بودن نمک های دیگری مانند نمک دریا هستیم.

به گزارش سیناپرس، در این میان افراد اندکی به طور دقیق تفاوت این نمک ها را می دانند. در این گزارش به بررسی این موضوع می پردازیم. نمک یکی از مواد مورد استفاده در آشپزی است که شاید بدون ان امکان درست کردن غذا وجود نداشته باشد.

این ماده معدنی از دیرباز توسط انسان مورد استفاده قرار داشته و به صورت های مختلفی استخراج می شده است. از سوی دیگر مطالعات پزشکی و پژوهش های مرتبط با علوم تغذیه نشان می دهد مصرف زیاد این ماده معدنی می تواند خطراتی جدی برای سلامتی در پی داشته باشد و پزشکان پیشنهاد می کنند از حداقل میزان ممکن نمک در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.

در این میان طی سال های اخیر تبلیغات متعددی در مورد مصرف نکردن نمک های عادی و جایگزینی آن با محصولاتی مانند نمک دریایی صورت گرفته و این موضوع در حالی است که بیشتر ما تفاوت بین این دو نوع نمک را ندانسته و تحت تاثیر تبلیغات قرار می گیریم.

بیشتربخوانید:

معجزه نمک دریا برای پوست، مو و ناخن خانم‌ها

 در پاسخ به این موضوع باید اعلام کرد که نمک سفره و نمک دریا با یکدیگر در ذات و ماهیت خود هیچ تفاوتی نداشته و ترکیب شیمیایی یکسانی دارند. در این میان آن چه موجب تفاوت این دو محصول می شود، روشهای مختلف استحصال آن ها است که طعم و بافت کمی متفاوت به آنها می دهد.
در حقیقت باید دانست که نمک دریا با تبخیر آب از آب دریا یا دریاچه های آب شور تولید می شود و این نمک حاوی مقادیر کمی مواد معدنی مانند منیزیم ، کلسیم و پتاسیم است که می تواند طعم نهایی این محصول را تحت تأثیر قرار دهد. نمک دریا معمولا دارای بلورهای بزرگ تری بود و ویژگی فوق، به آن بافتی نسبتاً درشت می دهند.

از طرف دیگر ، نمک سفره به طور معمول از ذخایر نمک معدنی استخراج می شود. این ماده در مرحله استحصال، شسته و تصفیه شده و از هر گونه آلودگی پاک می شود. سپس مواد افزودنی مانند ید و پتاسیم یا هر ماده دیگری به محصول نهایی اضافه می شود. در خاتمه باید به این نکته توجه کرد که نمک محلول در آب دریا نیز ماحصل حل شدن نمک های معدنی موجود در لایه های زمین است که در آب حل شده و به آب دریا طعم شور می دهد. به این ترتیب تفاوت عمده ای بین نمک دریا و نمک عادی وجود ندارد و تنها روش استحصال آن ها متفاوت است.

بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص عجیب سنگ نمک

برچسب ها: نمک، فشار خون، نمک دریایی، ید تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز