Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 23:02

12
شهریور
۵ خوراکی‌ برای تأمین آب بدن

۵ خوراکی‌ برای تأمین آب بدن

مصرف ماست، نیاز بدن به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه‌ B مانند ویتامین ۱۲B و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. در خرید ماست، نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کنید.

نوشیدن آب بهترین و ساده‌ترین راه تأمین آب بدن است؛ اما در فصل تابستان می‌توانید از خوراکی‌هایی استفاده کنید که هم آب بدن را تأمین می‌کند و هم املاح و ویتامین‌های مورد نیاز؛ از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماست: به گزارش سلامت‌نیوز به نقل از روزنامه خراسان، یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. مصرف ماست، نیاز بدن به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه‌ B مانند ویتامین ۱۲B و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. در خرید ماست، نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کنید.

هندوانه:‌ تقریباً ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی‌اکسیدان موجود در آن به پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی: غنی از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سلول‌های جدید است. توت‌فرنگی ۹۱ درصد، زغال‌اخته ۸۵ درصد و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

گوجه‌فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه‌فرنگی را می‌توانید همراه با پنیر و ریحان به عنوان میان‌وعده مصرف کنید. گوجه‌فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خردشده را آب تشکیل می‌دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین C است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز روزانه بدن به این ویتامین را برطرف می‌کند.

 

بیشتربخوانید:

چند پیشنهاد برای جبران کم آبی بدن

روش های تشخیص کم آبی بدن

مفیدترین خوراکی‌ها برای مقابله با تشنگی

برچسب ها: احساس تشنگی، رفع تشنگی، تامین آب بدن، تشنگی، کم اّبی بدن تعداد بازديد: 352 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز