Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:05

19
بهمن
صحیح غذا خوردن به جای کم خوردن

صحیح غذا خوردن به جای کم خوردن

بهتر است افراد به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند و افراد نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بهتر است افراد به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند و افراد نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند.

لازم نیست این وعده‌ها حذف شود بلکه باید در این وعده‌ها از مواد غذایی مناسب استفاده شود تا همان طور که مواد مغذی مورد نیاز مثل پروتئین و ویتامین‌ها به بدن می‌رسد، بدن بیش از حد انرژی دریافت نکند.

فروزان صالحی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ ضمن بیان این مطلب که برای سلامتی باید از همه گروه‌های غذایی به اندازه کافی مصرف کرد افزود: افراد حتماً باید از گروه سبزی‌جات استفاده کنند و شیر و لبنیات مثل کره، ماست و پنیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: انجام فعالیت بدنی و ورزش‌هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، باعث می‌شود که افراد همیشه سالم و تندرست باشند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه درباره عادت پرخوری گفت: به خوردن بیش از حد غذا در یک وعده غذایی و یا در طول یک روز، پرخوری گفته می‌شود بعضی اوقات کودکان به دلیل استرسی که دارند بیشتر از نیاز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه این موضوع نمی‌شوند و اگر به صورت یک عادت در بیاید خطرناک است و در نهایت منجر به چاقی می‌شود.

وی تاکید کرد: مواد غذایی چرب، شور و شیرین به سلامتی ضرر می‌رساند و مصرف بعضی از مواد غذایی مانند انواع تنقلات تنها شکم را پر کرده و عملاً نیازهای غذایی ما را برآورده نمی‌کنند.

 

 

همشهری آنلاين

برچسب ها: رژیم غذایی مناسب، آداب غذا خوردن، وعده صبحانه، وعده نهار، وعده شام تعداد بازديد: 746 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز