Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:46

17
بهمن
سالمترین ظروف برای پخت غذا

سالمترین ظروف برای پخت غذا

ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،ناهید برخورداری، کارشناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود:‌ظروف شیشه‌ای یا پیرکس حداقل واکنش را با مواد غذایی دارند و جزء بهترین ظروف پخته غذا هستند. 

وی درباره استفاده از ظروف شیشه‌ای یا پیرکس برای طبخ غذا عنوان کرد: ظروف پخت شیشه‌ای یا اصطلاحاً پیرکس، حرارت بالا را تحمل می‌کنند و در صورتی که این ظروف رنگ نشده باشند، می‌توان گفت سالمترین نوع ظروف برای پخت غذا هستند. 

برخورداری ادامه داد: اگر به این ظروف ضربه‌های محکم وارد نشود و دچار شوک دمایی نشوند، مقاوم هستند و از همه مهمتر بازیافت می‌شوند. 

این کارشناس توصیه کرد: افراد هنگام استفاده از این ظروف مراقب باشند غذا داخل آن‌ها ته نگیرد و نچسبد زیرا مواد اسیدی یا بازی، روی آنها تاثیری نمی‌گذارد و بر اثر حرارت نیز یونی وارد غذا نمی‌شود، ظروف شیشه‌ای و پیرکس، جزو ظروف مناسب برای پخت غذا هستند. 

وی با بیان اینکه گاهی افراد از ظروف سنگی برای پخت غذا استفاده می کنند، متذکر شد: ظروف سنگی جزو ظروف مناسب برای پخت غذا محسوب می‌شوند، هر چند این ظروف در حال حاضر چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما این ظروف از نظر بهداشتی سالم هستند و تغییر در غذا ایجاد نمی‌کنند.

 

 

خبرگزاری فارس

برچسب ها: تغذیه سالم، پیرکس، ظروف رنگ نشده، سالمترین ظروف برای غذا، ظروف سنگی تعداد بازديد: 2318 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز