Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:59

18
مهر
جایگزین تخم مرغ برای کودکان

جایگزین تخم مرغ برای کودکان

دختری دارم 4 سال و 4 ماه با وزن 12 کیلو اصلا تخم مرغ به هیچ روشی نمی خورد چکار کنم تا تخم مرغ بخورد؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای تغذیه

 با سلام. از منابع دیگر پروتئین می‌توان به انواع گوشت، ماهی، مغزها (مثل پسته، بادام، گردو و ...)، دانه‌ها و سویا اشاره نمود، اما با توجه به اینكه تخم‌مرغ حاوی پروتئینی با ارزش بیولوژیكی بسیار بالا است. سعی كنید آن را حتماً در برنامه غذایی كودك خود بگنجانید. شما می‌توانید آن را به غذاهایی كه كودك‌تان بیشتر دوست دارد بیفزائید تا تمایل بیشتری برای مصرف آن پیدا كند.

 

تعداد بازديد: 3759 تعداد نظرات: 6

نظرات

  • محمدداوود نورزی
    چهارشنبه 12 آبان 1395 - 20:52
    پسری دارم چهارساله که حساسیت شدید به تخم مرغ دارد که اگربه تخم مرغ خام دست بزند همان نقطه بدنش سرخ وخارش میگیرد اگرپخته به خوردش بدهیم می گوید شکمش درد دارد تا اینکه شربت سیتریزین بهش بدهیم.
  • پاسخ دکتر نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو:
    با سلام. از دادن ماده آلرژی‌زا به کودک خود خودداری نمایید.
  • سلام. با تشکر از حمایت خودتان. دختری 8 ماهه دارم به گندم و تخم مرغ حساسیت دارد با وجود رعایت رژیم غذایی باز هم صورتش جوش زیر قرمز میزند باید چیکار کنم. این روند تا کی ادامه دارد.
    • پاسخ دکتر ریحانه برکتین؛ متخصص نوزادان و کودکان: با سلام، گاهی اوقات حساسیت‌های غذایی متعدد و یا پیشرونده می‌باشد و علیرعم پرهیز از مصرف یک یا چند ماده غذایی قطع نمی‌شود‌ و حتی گاهی پیشرفت می‌کند. در اینگونه موارد با استفاده از تست‌های حساسیت مناسب بایستی نوع ماده آلرژی‌زا را پیدا نمود. بعلاوه پیدایش جوش‌های پوستی حتما دلیل آلرژی نمی‌باشد. در نتیجه توصیه می‌گردد با مراجعه به متخصص پوست و سپس آلرژی کودکان در مورد درمان کودک خود اقدام نمایید.
      • سلام من دختر ۱ ساله دارم که ۱ماه دچار اگزما شده و دکترش گفته شیرو سس و سویا و چندتا چیز دیگه رو نباید بخوره ولی خوب نشده و زیاد شده میخوام بدونم اون چه آزمایشیه که نوع حساسبت مشخص میشه ممنون میشم جواب بدین
        • پاسخ دکتر شادی نعیمی؛ متخصص نوزادان و کودکان: سلام. به بخش فوق‌تخصصی ایمونوآلرژی در یکی از بیمارستان‌های دانشگاهی مثل مرکز طبی کودکان یا مفید مراجعه کنید. ابتدا شرح‌حال اولیه و معاینه انجام شود. اگر نیاز باشد،‌ تست هم گرفته می‌شود،‌ اما این مطلب نیاز به پیگیری داد و کاری نست که با یک بار مراجعه و یک تست تمام شود.

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز