Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:19

11
اردیبهشت
بهترین روش برای از بین بردن جای جوش

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش

دختری هستم كه در دوران نوجوانی جوش‌های زیادی می‌زدم كه جای جوش در صورت من باقی مانده است می‌خواستم بدانم بهترین روش برای از بین بردن جای جوش و پاكسازی آن كدامند؟

پاسخ ارائه شده توسط: دكترندا قائم مقامی فراهانی؛ عضو تحریریه دنیای سلامت

 

روش‌‌های متعدد شیمیایی و مکانیکی برای پاکسازی پوست وجود دارد که شامل پاکسازی شیمیایی با ماسک و پیلینگ‌ها (لایه بردارها) می‌‌باشد که به صورت خانگی و کلینیکی انجام می‌‌شود. توجه داشته باشید که فواصل بین  پاکسازی خانگی کاملا به فرد و پوست وی بستگی دارد و معمولا هفته‌‌ای یک یا دو بار برای پوست‌‌های چرب و آکنه‌دار و دو هفته تا سه هفته یکبار برای پوست‌‌های خشک انجام می‌‌شود و پاکسازی کلینیکی که با لایه بردار‌‌های قوی‌تر و مواد موثرتر انجام می‌‌شود.

معمولا ماهی یکبار برای پوست چرب و دو ماه یکبار برای پوست خشک انجام می‌‌شود. از روش‌‌های مناسب دیگر برای پاکسازی میکرودرم ابریژن است که در واقع پیلینگ مکانیکی است و با سایش پودر کلرید آلومینیوم بر روی پوست و پاک کردن لایه‌‌های سطحی پوست انجام می‌‌شود. این درمان باید حتما توسط پزشک دوره دیده و دستگاه‌‌های مطمئن انجام شود.

تعداد بازديد: 503 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز