Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:08

7
اردیبهشت
درمان زبری و خشکی پوست دست

درمان زبری و خشکی پوست دست

خانمی 21 ساله هستم كه پوست دست‌هایم نسبت به بقیه‌ بدنم خشك و زبرتر است چه كار باید كرد؟ 

پاسخ ارائه شده توسط: دكتر نگار بهروز  

 


علت خشكی دست‌های شما می‌تواند شستشوی زیاد شما به علت وسواس شستشو یا به اقتضای شغل و حرفه‌ شما باشد. گروهی از شستشو دهنده‌ها (صابون‌ها) باعث خشكی شدید پوست می‌شوند. در صورتی‌كه با سایر شوینده‌ها در تماس هستید حتماً دستكش استفاده كنید و برای شستشوی دست خود از صابون گلیسیرینه استفاده كنید و حتماً پس از هر بار شستشو دستهای خود را با كرم‌های نرم كننده چرب كنید.

در صورت امكان از روغن شترمرغ پس از هر بار شستشو استفاده كنید گاهی اوقات حساسیت‌ها و متعاقب آن پوسته پوسته شدن كف دست‌ها با خشكی پوست اشتباه می‌شود.

در گروهی از افراد خصوصاً خانم‌ها كه از دستكش‌های پلاستیكی موقع شستشوی ظروف و لباس و از دستكش‌های نخی هنگام گردگیری و تماس با مواد خاك‌دار استفاده نمی‌كنند حالت پوسته پوسته شدن و خشن و حتی در موارد شدید خونریزی از محل برش‌های ایجاد شده كف دست، دیده می‌شود كه به آن درماتیت تماسی گویند به اشتباه با خشكی كف دست اشتباه می‌شود كه در این حالت پرهیز از تماس با مواد شوینده و خاك در مرحله اول توصیه می‌شود كرم‌ها و پمادهای كورتون‌دار مانند بتامتازون و كلوبتازول و . . . تا زمان بهبود لازم است استفاده شود و سپس پرهیز از تماس با مواد حساسیت‌زا ضروری است.

تعداد بازديد: 1008 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز