Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:08

13
مرداد
راهبرد گمشده مسأله عفاف و حجاب

راهبرد گمشده مسأله عفاف و حجاب

دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند، اینکه فرهنگ جامعه مبتنی بر فرهنگ عفاف باشد با برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

فرشته ولی‌مراد/ فعال حوزه زنان

 

دستگاه‌های فرهنگی تا به حال در حوزه عفاف و حجاب هیچ برنامه‌ای نداشته‌اند، اینکه فرهنگ جامعه مبتنی بر فرهنگ عفاف باشد با برنامه‌ریزی اتفاق می‌افتد.

اما بسیاری از دستگاه‌های متولی فرهنگی برای حوزه زنان و خانواده برنامه‌ای ندارند، یعنی پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی اینگونه بوده است.

دو جریان سیاسی حاکم تعمداً  به مسائل مربوط به زنان وارد نشده‌اند.

این شرایط را به این دلیل تعمدی می‌دانم که اصولگرایان در حوزه زنان فکر و برنامه‌ای نداشته و به اظهار نظرهای فردی بسنده کرده‌اند و جریان اصلاح‌طلب هم در این حوزه در مقابل غرب واداده است.

در مقابل بی‌برنامگی ما در این زمینه، دشمن با برنامه جلو می‌رود تا ما با اهداف انقلاب اسلامی نرسیم.

نبود نظارت در زمینه عفاف و حجاب چه از سوی مجلس چه از سوی دیگر دستگاه‌ها و قوا را دلیل دیگر شرایط موجود حجاب در کشور می‌دانم.

وقتی نظام یک کشور اسلامی باشد حجاب به عنوان یک قانون اجتماعی باید از سوی این نظام مراقبت شود.

بی‌تحرکی دستگاه‌ها در مقابل بی‌حجابی و بدحجابی موجب آزردگی مردم شده است و رسماً مسأله حجاب در کشور ما از سوی دستگاه‌های مسؤول رها شده است.

نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند مسأله حجاب را تحلیل سیاسی کنند، این مسأله به هیچ وجه ماهیت سیاسی ندارد و عدم رعایت آن هم چالش فرهنگی و اخلاقی در جامعه را به دنبال دارد. 

اتفاقات و اعتراضات اخیر در مقابل حجاب نمی‌تواند به صورت خود به خودی اتفاق افتاده باشد و رسانه‌های دشمن با برنامه‌ریزی برای تهیه خوراک فکری ایرانیان در حال محتواسازی در این زمینه هستند و علاوه بر تولید رسانه‌ای، برای این قبح‌شکنی و قانون‌شکنی تلاش می‌کنند.

مسأله ما در حوزه عفاف و حجاب نقص کار فرهنگی در جهت حفظ یک ارزش اسلامی است، در حالی که دشمن با کلیه ابزارها به دنبال قبح‌شکنی از آن است.

دشمن با کلیه ابزار و با کمک فضای مجازی و رسانه‌ها برای تقابل با نظام اسلامی به میدان آمده که یکی از شاخص‌ترین این فعالیت‌ها مقابله با رعایت حجاب است.

مسأله پوشش همواره در همه جوامع اسلامی رعایت می‌شده و این مسأله کرامت بخش زنان است، پس از انقلاب اسلامی و بروز و ظهور قدرت اسلام به ویژه حجاب اسلامی،‌ دشمن با اشکال مختلف با دستورات اسلام مقابله می‌کند به خاطر همین موضوع می‌بینیم شبکه‌های معاند به ترویج همجنس‌بازی و بی‌حیایی روی آوردند و این مسأله در کنار بی‌تحرکی دستگاه‌های مسؤول موجب آسیب به جامعه شده است.

ما در مقابل نظام اسلامی و برای حفظ این نعمت، بدون برنامه پیش رفته‌ایم.

اینکه افراد دغدغه‌مند به صورت انفرادی دراین زمینه فعالیت کنند چاره حل این مسأله نیست بلکه باید برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آسیب‌ها وجود داشته باشد.

در گذر چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگر جلوه‌ای از حجاب و رعایت عفاف در جامعه می‌بینیم حاصل تربیت خانواده‌هاست که با زحمت فرزندانشان را در این زمینه تربیت کرده‌اند نه دستگاه‌هایی که مسؤولیت دارند.

بیشتر بخوانید:

حجاب و عفاف زنان محدودیت نیست

زن در صدف حجاب

 

برچسب ها: بی حجابی، زندگی آنلاین، حجاب اسلامی، عفاف و حجاب، پوشش زنان، بد حجابی، ارزش اسلامی، رعایت حجاب تعداد بازديد: 2680 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز