Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 05:51

16
آذر
گياه‌ درمانی در بيماری های زنان- قسمت دوم

گياه‌ درمانی در بيماری های زنان- قسمت دوم

گیاهان دارویی كه حاوی فیتواستروژن هستند، در درجه اول علائم یائسگی را كاهش می‌دهند.

دكتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی

 

 

شبدر قرمز با نام علمی Trifolium pretense

مدت‌ها است كه از این گیاه به عنوان یكی از موثرترین گیاهان باروری به خصوص در درمان زخم‌های لوله‌های فالوپ یا سلول‌های غیر طبیعی اندام تناسلی استفاده می‌شود. شبدر قرمز سرشار از ایزوفلاون است و در بدن همچون استروژن عمل می‌كند. همچنین رحم را تغذیه كرده و با پروتئین و ویتامین‌ها و كلسیم و منیزیم، مواد معدنی مورد نیاز غدد هورمونی، سیستم عصبی را تقویت می‌كند.

گزنه با نام علمی Urtica dioica  

با توجه به اینكه این گیاه سرشار از كلروفیل، پروتئین، كلسیم، آهن و  ویتامین K است، در باروری و تقویت كلیه و تحریك و تنظیم ‌ترشحات غده آدرنال موثر است. هورمون‌های بدن را تنظیم می‌كند و تخمك‌گذاری و قاعدگی را بهبود می‌بخشد. این گیاه یكی از غنی‌ترین منابع گیاهی و سرشار از اسید فولیك است و به سلامت جنین كمك می‌كند.

برای بالا بردن و بزرگ شدن سینه خانم‌ها به طور طبیعی

اگر چه مطالعات نشان می‌دهند كه برخی از گیاهان موجود در بازار می‌توانند سایز سینه‌ها را در زنان افزایش دهند، اما برای اثبات قطعی این موضوع، به مطالعات بیشتری نیاز است. گیاهان طبیعی كه در محصولات گیاهی بزرگ كننده سینه یافت می‌شوند، عبارتند از:

دانه رازیانه، ریشه قاصدك، شاهی آبی، كوهوش سیاه (Cimicifuga racemosa)، شنبلیله (trigonella Foenum-gracecum). قبل از استفاده از هر نوع گیاه دارویی، كاملا در مورد آن تحقیق كنید و در مورد فواید و تاثیرات جانبی آن با پزشك مشورت نمایید. برای مشاهده نتیجه دلخواه در افزایش سایز سینه‌ها حداقل 6-12 ماه زمان نیاز است و بعد از یك ماه نمی‌توانید تغییرات زیادی مشاهده كنید. در هنگام خرید هر محصول گیاهی به تضمین و گارانتی روی محصول نیز توجه داشته باشید و قبل از خرید هر مكملی ابتدا با مصرف‌كنندگان قبلی آن مشورت كنید و نظر آنها را جویا شوید.

گیاهان دارویی برای تسكین و درمان علائم یائسگی

گیاهان دارویی كه حاوی فیتواستروژن هستند، در درجه اول علائم یائسگی را كاهش می‌دهند و در گام بعدی ترشح هورمون‌ها را تنظیم می‌كنند.  

ریشه شیرین بیان با نام علمی  Glycyrrhiza glabra   

این گیاه به طور عمده نوسانات هورمونی را برطرف می‌كند و با بهبود غده آدرنال، انرژی را افزایش و استرس را كاهش می‌دهد. در ضمن به هضم غذا كمك می‌كند و یك ملین است. 

گياه‌ درمانی در بيماری های زنان- قسمت اول

 

برچسب ها: گیاه درمانی، یائسگی و گیاهان دارویی، زنان و گیاهان دارویی، باروری و گیاهان دارویی، گیاهان دارویی و سایز سینه ها تعداد بازديد: 3397 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز