Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:32

11
تیر
مهم ترین توصیه به مادران شیرده در ماه های اول

مهم ترین توصیه به مادران شیرده در ماه های اول

در فوائد كشف شده برای شیر مادر و تمام فوائدی كه هنوز حتی ممكن است آنها را ندانیم، پزشكان توافق دارند كه مادران در صورت داشتن توانائی باید به شدت برای شیردهی تشویق شوند.

دکتر محمدرضا وفا و همکاران؛ متخصصین تغذیه

 

تغذیه انحصاری با شیر مادر– به معنی عدم استفاده از تركیبات تكمیلی– بهترین انتخاب برای سلامت كودك است.

اكثر متخصصان اطفال و سازمان‌های بهداشتی ملی و بین المللی توصیه‌هایی دارند كه تغذیه انحصاری با شیرمادر را برای یكسال تشویق می‌كنند.

با این حال، هدف این توصیه‌ها این نیست كه مادرانی را كه قادر به رسیدن به این هدف نیستند از شیردهی بطور كلی ناامید كند.

اگر شما یك مادر شاغل هستید كه نمی‌تواند برای شیردهی در كل یكسال وقت بگذارد، نباید بطور خودكار استفاده انحصاری از شیرخشك را انتخاب كنید.

شیردهی یك تصمیم همه یا هیچ نیست. بلكه بیشتر شبیه یك بیمه است: هرچه بیشتر بهتر، اما كم آن هم فوائد زیادی دارد.

به هر مادری كه قادر به شیردهی است اكیدا توصیه می‌كنیم به محض تولد نوزاد آن را شروع كند، مخصوصا چون كه شیر اولیه غنی از عواملی است كه سلامت نوزاد را افزایش می‌دهند.

برخی زنان شیردهی را مشكل یا دردناك می‌یابند. حقیقت این است كه هر مادر و نوزادی بطور طبیعی مانند تصاویر ایده‌آل شده مادر و نوزاد با هم هماهنگ نیستند.

برای شیردهی موفقیت‌آمیز باید مقداری تلاش كرد و ممكن است به راهنمائی نیاز داشته باشید.

مادرانی كه تمایل به شیردهی دارند باید پرسنل بیمارستان را از تصمیم خود آگاه كنند و از آنها كمك بخواهند، و همچنین می‌توانند با یك متخصص شیردهی مشورت كنند تا بتوانند بر مشكلات غلبه كنند.

بهتر است در یك ماه اول از استفاده از شیشه اجتناب كنند تا مطمئن شوند نوزاد به نحوه تغذیه از پستان عادت كرده است.

مادران شاغل می‌توانند در محل كار شیرشان را با استفاده از یك پمپ بدوشند و برای استفاده بعدی ذخیره كنند.

اطلاعات زیادی برای مادران شیرده وجود دارد و گروه های حامی در اطراف كشور می‌توانند به شما برای شیر دهی موفق كمك كنند.

پدران و سایر اعضای خانواده می‌توانند زندگی را برای مادران شیرده با انجام حمایت‌های لازم برای آسایش او در طی شیردهی و كمك به او برای یافتن وقت آزاد برای شیردهی، ساده‌تر كنند.

حرف آخر: یك راهكار ساده برای ماه‌های اول

- در طی این دوران رشد و نمو سریع، تغذیه خوب برای نوزادن اهمیت حیاتی دارد. شیر مادر برای نوزادان، به خصوص برای ماه‌های اول تولد بهترین است.

تغذیه با شیر مادر یك گام مثبت در جهت سلامتی نوزاد شما است.

- در طی چند هفته حساس اولیه، نوزاد را با شیرمادر تغذیه كنید، در این صورت به تقویت سیستم ایمنی و پایه ریزی سلامت دستگاه گوارش نوزاد خود كمك كرده‌اید.

- اگر می‌توانید شیردهی را ادامه دهید، این كار را بكنید. نوزاد را تا چهار ماهگی قبل از تغذیه تكمیلی به طور انحصاری با شیر خودتان تغذیه كنید.

ادامه شیردهی تا یكسال برای نوزاد شما بسیار مطلوب است.

- آنچه مادر می‌خورد می‌تواند روی شیرخوار تاثیر بگذارد. خوردن یك رژیم متعادل همراه با غذاهای متنوع می‌تواند اكثر مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین كند.

مصرف روزانه یك مولتی ویتامین برای ویتامین D و آهن اضافی برای شما در طی شیردهی عقیده خوبی است، همچنین مصرف قرص روغن ماهی نیز تضمینی برای تكامل نوزاد است.

- از مصرف داروهای گیاهی در طی شیردهی اجتناب كنید. با پزشك خود در باره مصرف هر نوع دارو مشورت كنید.

- والدینی كه از شیرخشك استفاده می‌كنند می‌توانند دامنه وسیعی از محصولاتی را بیابند كه به خوبی آزمایش شده‌اند تا نیازهای تغذیه‌ای نوزادشان را فراهم كنند. 

شیرخشك‌های مشتق از شیر گاو برای اكثر نوزادان سالم‌ترند.

 

برچسب ها: تغذیه و شیردهی، تغذیه در دوران شیردهی، تغذیه دوران شیردهی، تغذیه مادر شیرده، تغذیه شیردهی مادر، تغذیه برای شیردهی، تغذیه در زمان شیردهی تعداد بازديد: 1170 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز