Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:23

19
تیر
لباس های تابستانی (2)

لباس های تابستانی (2)

هیچ‌گاه لباس‌های پاییزی و زمستانی را با لباس‌های بهاری و تابستانی ست نكنید، زیرا لباس‌های زمستانی سنگین‌تر و زبرتر و خشن‌تر از لباس‌های سبك، رها و خنك بهاری و تابستانی هستند.

 

این شلوارها امكان جریان یافتن هوا را از بین می‌برند و به این ترتیب رشد قارچ‌ها بیشتر می‌شود. علاوه بر شلوارهای جذب و جین، كفش‌هایی كه پاشنه بسیار بلند دارند نیز آسیب‌هایی وارد می‌آورند.

برخی خانم‌ها عادت به استفاده مداوم از كفش‌های پاشنه بلند دارند و به این ترتیب به تاندول آشیل آنها آسیب می‌رسد و برخی مشكلات مربوط به راه رفتن به وجود می‌آید. كفش‌های پاشنه بلند فشار زیادی به كمر وارد می‌كنند و استمرار آن باعث كمردردهای شدید و طولانی‌مدت می‌شود. كفش‌ها و چكمه‌های بسیار تخت و بدون هیچ‌گونه انحنا نیز به زانو فشار می‌آورند و موجب كمردرد می‌شوند.

چند اشتباه در لباس پوشیدن

هیچ‌گاه لباس‌های پاییزی و زمستانی را با لباس‌های بهاری و تابستانی ست نكنید، زیرا لباس‌های زمستانی سنگین‌تر و زبرتر و خشن‌تر از لباس‌های سبك، رها و خنك بهاری و تابستانی هستند. 

لباس‌های خیلی براق و درخشنده و سنگدوزی شده نپوشید. این‌گونه لباس‌ها را فقط برای مهمانی‌های بزرگ شب بگذارید. 

اگر از زیورآلات زیاد استفاده كنید، خیلی شلوغ و نامرتب به نظر می‌رسید. بعضی زیورآلات ساده و سبك‌ترند و شما را شیك‌تر جلوه می‌دهند. 

با پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ، چاق‌تر از آنچه هستید به نظر می‌رسید و برخی ایرادهای اندام‌تان مشخص می‌شود. اگر اندام چاقی دارید، از پوشیدن لباس‌های طرح‌دار كه زمینه شلوغ دارند، خودداری كنید؛ زیرا باعث می‌شوند چاق‌تر و پهن‌تر به نظر برسید. لباس‌های یكرنگ با طرح‌های عمودی برای این‌گونه افراد مناسب‌ترند.

چه پارچه‌هایی برای سلامت مناسب‌ترند؟

پارچه‌های لطیف هر كسی را می‌تواند متناسب جلوه دهد. پارچه‌‌های روان یكی از بهترین انواع مد است. بافت پارچه‌های روان به صورتی است كه شما را جذاب‌تر از پارچه‌های سفت نشان می‌دهند. برای خرید لباس‌های بهاری قبل از رفتن به مركز خرید تصمیم بگیرید كه چه مدل لباس با چه طرح و رنگی می‌خواهید.

به این ترتیب دچار سردرگمی نمی‌شوید. ما به شما توصیه می‌كنیم كه از جنس‌های خنك استفاده كنید تا احساس راحتی و خنكی بیشتری كنید. لباس‌های پلاستیكی به شما احساس گرمی بیشتری می‌دهند و از آنجا كه مواد مصنوعی با پوست سازگاری ندارند، ممكن است در شما حساسیت ایجاد كنند. این روزها محیطی كه در آن زندگی می‌كنیم، پر از آلودگی‌های مختلف است. آب، هوا، میوه‌ها، سبزیجات و حتی پوشاك.

بنابراین استفاده از خوراك و پوشاك طبیعی كه بدون دخالت سموم و مواد شیمیایی تهیه شده‌اند، راه‌حل خوبی برای كاهش تماس با انواع مواد خطرناك شیمیایی است. پوست‌های حساس‌تر، مواد خطرناك را بیشتر جذب می‌كنند؛ بنابراین بهتر است افرادی كه پوست‌های حساس دارند (به خصوص كودكان) حتما از لباس‌هایی با الیاف كاملا طبیعی و ارگانیك استفاده كنند. الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و ابریشم حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌كنند و خنك‌كننده هستند.

همچنین به راحتی لكه‌گیری و شسته می‌شوند. پشم و پنبه (نخی) برای فصل سرد و گرم مناسب‌ترند. لباس‌های پشمی خاصیت رطوبت‌پذیری دارند و عرق بدن را جذب و به آرامی تبخیر می‌كنند؛ بنابراین برای فصل زمستان انتخاب خوبی هستند. لباس‌های پنبه‌ای یا نخی هم خاصیت خنك‌كنندگی دارند و در فصل تابستان و بهار بسیار استفاده می‌شوند.

پارچه‌های ابریشمی سبك و براق هستند و به دلیل داشتن پروتئین حرارت را در خود نگه می‌دارند. این‌گونه لباس‌ها در تابستان و زمستان و اغلب برای مهمانی‌ها و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های نایلونی، پلی‌استر و ریون از الیاف كاملا مصنوعی به دست می‌آیند.

آنها رطوبت كمی به خود جذب می‌كنند، مقاومت زیادی در برابر چروك شدن و به طور كلی قابلیت الاستیكی بسیاری دارند؛ اما به دلیل داشتن مواد شیمیایی و مصنوعی برای پوست مفید نیستند و باعث ایجاد گرمای بیشتر، خصوصا در فصل بهار و تابستان می‌شوند.

 

 

 

 برای خواندن بخش اول- لباس های تابستانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: لباس پوشیدن، شلوارهای جذب، کفش های پاشنه بلند، لباس‌های بهاری، لباهای تابستان، پارچه‌های لطیف تعداد بازديد: 756 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز