Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:07

19
تیر
لباس های تابستانی (1)

لباس های تابستانی (1)

آیا شما نیز جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید كه با پوشیدن شلوار جین تنگ احساس ناراحتی می‌كنید؟ پزشكان معتقدند كه شلوار جین تنگ و چسبان می‌تواند موجب عفونت مثانه خانم‌ها شود.

تحريريه زندگی آنلاین- گروه دنيای سلامت

 

 

در بیشتر كشورهای دنیا شروع فصل بهار یعنی زمان استفاده از لباس‌های سبك‌تر. مردم دنیا، به خصوص خانم‌ها، با آغاز فصل بهار برای دانستن اینكه در فصل جدید چه نوع لباس‌ها با چه طرح‌ها و جنس‌هایی مد شده است، سعی می‌كنند از قافله عقب نمانند. تقریبا هر سال طرح‌ها و مدل‌های لباس‌ها تغییر می‌كند.

لباس‌های تابستانی نیز طرح، جنس و مدل‌های متفاوتی دارند. مناسب‌ترین لباس‌ها در این فصل، ملایم‌ترین و خنك‌ترین آنها و به طور كلی لباس‌هایی است كه اجازه جریان یافتن هوا را بدهند. معمولا پارچه‌های گلدار نیز در این فصل از سال طرفداران بیشتری پیدا می‌كنند. مهم‌ترین ویژگی‌ پارچه‌های تابستانی، وزن آنها از نظر جنس، رنگ و طول است.

بنابراین از نظر جنس و مدل، لباس‌های تابستانی و بهاری به هم شبیه هستند و لباس‌های پاییزی و زمستانی نیز به یكدیگر. استفاده از كلاه نیز در آغاز فصل بهار بیشتر می‌شود؛ زیرا همان‌طور كه می‌دانید، آفتاب بهاری در صورت عدم مراقبت از پوست می‌تواند به آن آسیب برساند.

تمایل به استفاده از رنگ‌های متالیك در فصل زمستان، كم‌كم جای خود را به رنگ‌های ملایم‌تر و خنثی‌تر كه تن قرمز- خاكستری دارند، می‌دهد. فصل بهار، فصل تازگی طبیعت و فصل گل و گیاه است و در انتخاب رنگ لباس‌ها می‌توان از طبیعت الهام گرفت. این رنگ‌ها باعث سرزندگی و شادابی می‌شوند؛ اما ممكن است با آنها رنگ پریده و بی‌حال به نظر برسید!

به این منظور می‌توانید از لباس‌های طرح‌دار كه تكه‌های رنگی روشن بر روی زمینه مات و تیره دارند، استفاده كنید. بهتر است رنگ روشن از صورت شما دورتر باشند. در هر حال اگر با پوشیدن رنگ‌های شاد و روشن احساس راحتی ندارید، می‌توانید برای لوازم جانبی خود، مثل كمربند، كفش و كیف از این رنگ‌ها استفاده كنید.

در استفاده از رنگ‌های روشن و شاد زیاده‌روی نكنید؛ حتی اگر به چهره شما بیایند. لباس‌هایی با الیاف مصنوعی، مثل نایلون و پلی‌استر و پارچه‌هایی كه درصد كمی نخ و پنبه دارند، چندان مناسب نیستند و برای حفظ سلامت بیشتر باید از لباس‌های نخی و پنبه‌ای كه از الیاف طبیعی تهیه شده‌اند، استفاده كرد.

از آنجا كه پوست حساس‌ترین و نازك‌ترین ارگان بدن است و منافذ بسیاری دارد، باید از مواد خطرناك دور باشد. لباس‌های زیر كه به طور مستقیم با پوست تماس دارند (خصوصا لباس‌های خواب و لباس‌های كودكان) باید از الیاف طبیعی تهیه شده باشند. یكی از مهم‌ترین مشخصه‌‌های لباس این است كه در آن احساس راحتی كنید. انتخاب لباس‌های تنگ با اندازه‌‌های نامناسب، احساس راحتی به شما نمی‌دهد.

انتخاب لباس مناسب با توجه به رنگ پوست

برای هر رنگ پوست، هر رنگ لباس مناسب نیست؛ چون پوست‌ها یا تیره هستند یا روشن و یا گندمگون. بنابراین باید لباسی را انتخاب كنید كه با پوست‌تان سازگاری داشته باشد. مثلا: پوست‌های تیره كه معمولا چشم‌ها و موهای مشكی یا قهوه‌ای تیره دارند، اگر از لباسی استفاده كنند كه با رنگ‌های تیره مغایرت داشته باشد، چهره‌شان از یكنواختی خارج شده و جذاب‌تر می‌شوند.

رنگ‌های مناسب لباس این افراد صورتی، سفید، خاكی، آبی بسیار ملایم و طوسی روشن است. افراد دارای پوست‌های معمولی می‌توانند از هر نوع رنگی برای لباس خود استفاده كنند؛ ولی بهتر است رنگ لباس را مطابق رنگ چشم‌های‌شان انتخاب كنند. برای پوست‌های روشن، رنگ‌هایی كه با رنگ پوست تضاد دارد، مناسب است؛ مثل سبز، قرمز، سرمه‌ای، سیاه و قهوه‌ای. برای ست كردن رنگ و طرح پارچه از لباس‌هایی استفاده كنید كه طرح زیادی ندارند.

لباس‌هایی كه با الیاف مصنوعی بافته می‌شوند، شاید بسیار هوس‌انگیز به نظر برسند؛ اما بیشتر برای مهمانی‌ها مناسبند و برای استفاده روزمره انتخاب خوبی نیستند. پوشیدن برخی لباس‌ها برای سلامت افراد مضر است:

آیا شما نیز جزء آن دسته از خانم‌هایی هستید كه با پوشیدن شلوار جین تنگ احساس ناراحتی می‌كنید؟ پزشكان معتقدند كه شلوار جین تنگ و چسبان می‌تواند موجب عفونت مثانه خانم‌ها شود. خارش و تكرر ادرار از علائم این عفونت است. این اتفاق معمولا در خانم‌ها روی می‌دهد؛ چون مجرای ادرار آنها كوتاه است و برخی باكتری‌ها در اثر اصطكاك لباس به سمت واژن حركت می‌كنند...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- لباس های تابستانی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شلوار جین، لباس های تابستانی، پارچه های مناسب برای سلامت، لباس پوشیدن در تابستان، لباس مناسب رنگ پوست، لباس های مناسب، مناسب‌ترین لباس‌ها تعداد بازديد: 1053 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز