Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 13:00

15
مهر
راهنمای خريد كيف و کفش برای خانم‌ها

راهنمای خريد كيف و کفش برای خانم‌ها

كیفی كه شما برای خودتان انتخاب می‌كنید به طرز موثرتری حتی روی اندام شما و چگونه به نظر رسیدن‌تان تأثیر می‌گذارد. در واقع اندازه كیف باید با اندام‌تان تناسب داشته باشد.

اعظم اسلامی مجد

 

كیف‌های مناسب

زمان استفاده از كیف نیز اهمیت زیادی دارد مثلا اگر می‌خواهید كیف مناسبی برای مهمانی‌‌های شبانه داشته باشید، باید از كیف‌های شب استفاده كنید. كیف مورد نظرتان باید مطابق با شخصیت و سایر لباس‌ها و وسایل تزئینی‌تان انتخاب شود. افراد مختلف كیف‌های متفاوتی را انتخاب می‌كنند و شما نیز مطابق با شخصیت خودتان، آنرا انتخاب می‌كنید به هنگام انتخاب رنگ كیف باید دو عامل را در نظر بگیرند: اول رنگ پوست دوم رنگ و مدل سایر لباس‌هایتان.
كیفی كه شما برای خودتان انتخاب می‌كنید به طرز موثرتری حتی روی اندام شما و چگونه به نظر رسیدن‌تان تأثیر می‌گذارد. در واقع اندازه كیف باید با اندام‌تان تناسب داشته باشد. مثلا اگر قد خیلی بلندی دارید و در عین حال لاغر اندام و باریك هم هستید، بهتر است كه از كیف‌هایی با شكل و فرم گِرد و خمیده استفاده كنید تا به اندام شما كمی شكل و قوس بیشتری دهد. اگر كوتاه قد هستید و اندام برجسته‌ای دارید، بهتر است كه از كیف‌های بلند و مستطیل شكل استفاده نمایید.
به‌طور كلی هر چه اندام شما گِردتر است، مدل كیف‌تان شكل و حالتی غیر از گرد بودن داشته باشد به عبارت دیگر شكل مربعی و مستطیلی داشته باشد ولی به هر حال می‌توانید با توجه به ویژگی‌های فردی، مد سال و طرح موردنظرتان نیز كیف خود را انتخاب كنید.

 

كیف‌های زاویه‌دار و مربعی

كیف‌های زاویه‌دار مربعی و مستطیلی شكل كه از جنس چرم و یا پارچه هستند، در مورد این افراد خطای دید ایجاد می‌كند و از گرد به نظر رسیدنشان جلوگیری می‌كند مثلا اگر توجه كرده باشید اندامی كه قد نسبتاً كوتاه و هیكل بزرگی دارد با استفاده از كیف‌های مستطیلی بزرگ خیلی بهتر به نظر می‌رسد، البته وقتی كه گفته می‌شود خانم‌هایی با قد نسبتاً‌ كوتاه و اندامی گرد به سراغ كیف‌های مربعی و مستطیلی بروند، به این منظور نیست كه خانم‌هایی با قد كوتاه و اندام ریزه نیز به همین صورت عمل كنند. وقتی كه هم قد فرد كوتاه است و هم اندام بسیار ظریف و باریك دارد. كیف بزرگش با او هیچ تناسبی نخواهد داشت. در واقع این دسته از خانم‌ها باید به سراغ مدل‌های مشابه همان كیف‌ها ولی در ابعاد كوچكتر بروند. اندازه كیف نقش موثری در چگونه به نظر رسیدن خانم‌ها دارد و اگر این خانم‌ها به این نكته توجه نكنند، شبیه كسانی به نظر می‌رسند كه قرار است با یك ساك بزرگ به مسافرت بروند. كیف‌های مخصوص شب، بی‌شك از انواع دیگر كیف‌ها كوچكترند ولی باید به اندازه و سایز این كیف‌ها كه معمولا كوچك هستند، نیز توجه كنید و انواع متناسب با اندام خود را انتخاب نمایید.

 

حالت قرار گرفتن كیف روی شانه

نكته مهم دیگری كه باید مورد توجه قرار دهید شكل و حالت قرار گرفتن كیف روی شانه و یا روی دست‌تان است خانم‌های كوتاه قدی كه اندامی مثلثی شكل دارند نباید از كیف‌هایشان در حالتی استفاده كنند كه به حجم ناحیه دور شكم و دور كمرشان افزوده شود. معمولا كیف‌هایی كه روی آرنج دست قرار می‌گیرند و یا با انگشتان دست‌ها نگهداشته می‌شوند برای این دسته از خانم‌ها مناسب‌ترند و بهتر است از كیف‌های رو دوشی استفاده نكنید خانم‌های قد كوتاهی كه اندام مستطیلی شكل دارند بهتر است كه از كیف‌هایی به شكل ضربدری (یك طرفه كج) استفاده نكنند. به هر حال مهم‌ترین نكته در این زمینه این است كه اگر می‌خواهید بخشی از اندام‌تان به صورت اغراق شده‌ای بزرگ به نظر نرسد و بیشتر از سایر بخش‌های اندام‌تان جلب توجه نكند، سعی كنید تجمع پوشش و سایر وسایل خود را در آن بخش كمتر كنید.
بله، كاملا درست است كه انتخاب یك كیف مناسب باعث می‌شود كه شما لاغرتر به نظر برسید و در عین حال اگر برای كیف‌تان انتخاب مناسبی داشته باشید، چاق‌تر هم به نظر می‌رسید.
 

راهنمای خرید كفش برای خانم‌ها 

همیشه دو مورد درباره كفش‌هایی كه استفاده می‌كنید مطرح است:
 1) اینكه چقدر راحت هستند.
 2) چقدر شیك و زیبا هستند.
برای آنكه در كفش‌های‌تان احساس راحتی كنید هیچ‌گاه پاشنه‌های بلندتر از 4 سانتیمتر نخرید و بهتر است پاشنه‌های ‌ضخیم‌تر را هم انتخاب كنید. كفش‌هایی كه از مواد طبیعی‌تر مثل چرم طبیعی ساخته شده‌اند، برخلاف مواد مصنوعی به پاها بیشتر اجازه نفس كشیدن می‌دهند. اگر قصد خرید كفش دارید، حتماً جوراب به پا كنید. اگر می‌خواهید كفش‌های مورد نظر را برای مدت زمان طولانی در طول روز به پا داشته باشید، به راحتی كفش بیشتر اهمیت دهید. 
اغلب خانم‌ها هنگام پا كردن كفش‌های‌شان احساس ناراحتی زیاد می‌كنند، چرا كه آنها سایز واقعی پاهای‌شـــان را نمی‌داننـــد و كفش‌های‌‌شان را به درستی انتخاب نمی‌كنند. به هنگام خرید كفش علاوه بر اندازه طول پا باید به اندازه پهنای پنجه‌ها نیز اهمیت داد.
همواره سعی كنید هنگام غروب خورشید برای خرید كفش اقدام نمایید چرا كه در طول روز، پاها ورم می‌كنند و كمی حجیم‌تر از آنچه كه هستند به نظر می‌رسند. همواره یكی از پاها كمی بزرگ‌تر از پای دیگر است و شما باید كفش خود را مطابق با اندازه پای بزرگ‌تر انتخاب كنید.
وقتی كه كفشی را انتخاب می‌كنید حتماً هر دو لنگه آن را به پا كنید، كمی راه بروید و راحتی آن را از هر لحاظ بررسی كنید و نهایتاً اقدام به خرید آن كنید.

 

كفش مخصوص خانم‌های مسن و میانسال

یك كفش مطمئن و ایمن همیشه یك كفش زشت و بد فرم نیست ولی انتخاب كفش‌های سالم و كم‌خطر برای افراد مسن و یا حتی میانسال ضروری است. به طور كلی بافت كفش مناسب این افراد باید از نوعی باشد كه مانع از سُر خوردن آنها شود یعنی لیز نباشد. این افراد باید از پوشیدن كفش‌های پاشنه بلند پرهیز كنند چرا كه باعث كاهش ثبات بدن‌شان می‌شود. پاشنه‌های باریك نیز همین حالت را ایجاد می‌كنند و باعث ایجاد درد در ناحیه مچ پا نیز می‌شوند. انگشتان پاها باید در داخل كفش احساس راحتی كنند. قسمت كفی (تحتانی) كفش نیز نرم باشد بطوری كه بتوان آنها را بین انگشتان خم كرد. معمولاً كفش‌های چرم برای افراد با سنین بالاتر مناسب‌تر از انواع كفش‌های دیگر است. برخی از انواع كفش برای حفظ سلامت پاها مفیدتر و مناسب‌تر از انواع دیگر هستند چرا كه به سلول‌های پاها اجازه نفس كشیدن می‌دهند. در این میان كفش‌های چرمی و كفش‌هایی كه از مواد طبیعی درست می‌شوند، بهترین هستند. استفاده از كفش‌هایی كه قسمت جلویی‌شان باریك می‌شود برای مدت زمان طولانی، باعث آسیب‌دیدگی عصب‌های انگشتان پاها كه تحت فشار هستند، می‌شود. بهتر است كه از كفش‌هایی استفاده كنید كه قسمت جلویی‌شان پهن است.

 

تناسب كفش‌ها با مدل لباسی كه به تن می‌كنید

اگر پاهای كشیده و بلند دارید و ران‌های شما باریك هستند، بهتر است از كفش‌های تخت استفاده كنید. در فصل زمستان استفاده از بوت‌های زمستانی بلند برای این افراد راحت است ولی به خاطر داشته باشید كه از بوت‌های كوتاه و پهن استفاده نكنید. خانم‌هایی كه قد كوتاه و پاهای باریك دارند بهتر است از كفش‌هایی كه كمی پاشنه دارند استفاده كنند. 
لازم است كه هر خانمی یك جفت كفش سیاه با پاشنه نسبتا كوتاه در مجموعه كفش‌های داشته باشد. این كفش‌ها با هر نوع لباسی هماهنگی دارند. این كفش‌ها معمولاً 3 سانتیمتر پاشنه دارند یعنی اصلا آزار دهنده نیستند. كفش‌های پاشنه بلند خود را فقط برای مهمانی‌ها و جشن‌ها بگذارید كه ظاهر جذاب‌تری به شما بدهند. كفش‌های بدون پاشنه برای تیپ‌های اسپورت با شلوار جین مناسب هستند.

 

برچسب ها: انتخاب کیف مناسب، انتخاب کفش مناسب، کیف و کفش خانم ها، حالت قرار گرفتن كیف روی شانه، کفش مناسب خانم های مسن و سالمند، تناسب کفش و لباس تعداد بازديد: 1392 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز