Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:34

15
اردیبهشت
چگونه باکسی که دوست اش داریم ارتباط برقرار کنیم؟

چگونه باکسی که دوست اش داریم ارتباط برقرار کنیم؟

ممکن است که ما در زندگی استرس زای امروزه فراموش کنیم که چه اعمال و رفتاری منجر به قوی‌تر شدن و پایداری رابطه می‌شود؛ اما با اختصاص دادن زمان برای بازسازی این موضوعات به راحتی می‌توانیم روابط خود را با کسانی که دوستشان داریم بهبود ببخشیم.

ممکن است که ما در زندگی استرس زای امروزه فراموش کنیم که چه اعمال و رفتاری منجر به قوی‌تر شدن و پایداری رابطه می‌شود؛ اما با اختصاص دادن زمان برای بازسازی این موضوعات به راحتی می‌توانیم روابط خود را با کسانی که دوستشان داریم بهبود ببخشیم.

چگونگی برقراری ارتباط برای هر رابطه بسیار حیاتی است. حالا فرقی نمی‌کند که این ارتباط با همسر باشد یا فرزند و والدینمان. ممکن است که ما در زندگی استرس زای امروزه فراموش کنیم که چه اعمال و رفتاری منجر به قوی‌تر شدن و پایداری رابطه می‌شود؛ اما با اختصاص دادن زمان برای بازسازی این موضوعات به راحتی می‌توانیم روابط خود را با کسانی که دوستشان داریم بهبود ببخشیم.

به همین منظور قصد داریم برای شما دوستان و همراهان همیشگی سایت برترین ها، به شرح ۱۰ روش برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه بپردازیم، تا با آگاهی کامل بتوانید در جهت بهبود روابط خود گام بردارید. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

۱ – شنونده خوبی باشید و فقط به دنبال حرف زدن نباشید

یکی از مشکلات اصلی که مردم هنگام برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه شان دارند این است که آن‌ها واقعا شنونده خوبی نیستند. مطمئنا، این افراد به طور کلی آنچه دیگری می‌گوید را می‌شوند، ولی به جزئیات توجه نمی‌کنند و فقط به دنبال فرصتی برای جواب دادن هستند.

از این رو توصیه ما به شما این است که ذهن خود را جمع کنید و فقط به آنچه به شما گفته می‌شود گوش کنید. وقتی فرد دیگری در حال صحبت کردن است، پس از اتمام حرف هایش لحظه‌ای مکث کنید و حرف‌های او را در ذهن خود پردازش نمایید، سپس یک پاسخ کاملا مناسب ارائه دهید.

۲ - برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان سعی کنید صادق باشید

همواره این نکته را به یاد داشته باشید که بدترین حقیقت بهتر از بهترین دروغ است. دوستان واقعی کسانی هستند که حقیقت را می‌گویند، حتی اگر شنیدن آن برایتان سخت باشد. زوج‌هایی که با یکدیگر صادق هستند، می‌توانند توفان‌های زندگی را به عنوان یک تیم تحمل کنند؛ آن‌ها قادر خواهند بود تمامی مشکلات را حل کنند و همه چیز را به دست فراموشی بسپارند. اگر با کسانی که دوستشان دارید صادقانه رفتار می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که رابطه‌ای پایدار خواهید داشت و به بهترین شیوه اقدام به برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان کرده اید.

۳ - گاهی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان می‌توانید از نوشتن استفاده کنید!

نوشتن بسیار قدرتمند و تاثیرگذارتر از صحبت کردن است، آن هم به یک دلیل: خواننده می‌تواند نوشته یا نامه را بار‌ها و بار‌ها مطالعه کند و تمامی کلمات را با قلب و روح خود درک نماید و همچنین می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که آیا شما زمان کافی را برای نوشتن این نامه صرف کرده اید یا خیر. ایمیل‌ها برای برقراری ارتباطات لحظه ای، خوب و مناسب هستند، اما هنگامی که شما یک نامه دست نویس ارسال می‌کنید، حتی اگر در حد چند کلمه باشد، تاثیرگذاری اش به مراتب بیشتر خواهد بود.

۴ - با هم به گردش بروید

یکی از راه‌های دیگر برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان این است که برنامه ریزی کنید تا با هم به سفر بروید. به مکانی بروید که هیچ گونه مزاحمی نداشته باشید و به راحتی بتوانید با هم خلوت کنید. بهتر است گوشی‌های خود را خاموش کنید، تا بتوانید در طبیعت غرق شوید و از منظره‌های زیبا لذت ببرید.

رفتن به یک پیک نیک در پارک، گردش در کنار ساحل یا پیاده روی در مسیر‌های طبیعی جنگل به شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان و توجه به یکدیگر می‌دهد و در عین حال از طبیعت زیبا هم لذت می‌برید. رفتن به گردش روح شما را تازه می‌کند، ارتباط شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود، ایده‌های جدید و جذابی درباره زندگی و کار به ذهنتان خطور کند.

۵ - برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان احساسات خود را با او در میان بگذارید

بار‌ها شده است که ما عزیزانی را از دست داده ایم و بعد از آن پشیمان شده ایم که چرا در زمان بودنشان احساس واقعی مان را به آن‌ها نگفتیم. اگر شما برای خلاقیت فردی ارزش قائل هستید، یا اگر به دلیل زحمت‌هایی که برایتان می‌کشند، قدردان هستید، یا این که از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها لذت می‌برید و دوستشان دارید، آن‌ها را از این احساسات مطلع کنید.

نه تنها با گفتن این موارد شما خودتان احساس خوبی پیدا می‌کنید، بلکه طرف مقابل نیز به ارزش خود نزد شما پی می‌برد. این موضوع برای افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله بسیار مهم است؛ زیرا احساساتشان بسیار متزلزل است و نیاز دارند محبت و توجه دریافت کنند. حتی اگر آن‌ها سعی می‌کنند از شما دوری کنند، شما نباید این احساسات را از آن‌ها دریغ نمایید و نباید در برقراری ارتباط خساست به خرج دهید.

۶ - سعی کنید زمان‌هایی را پیدا کنید که طرف مقابل در بهترین حالت قرار دارد

برخی از مردم صبح زود در بهترین حالت خود قرار دارند، در حالی که برخی دیگر بعد از صرف شام یا آخر شب در این حالت قرار می‌گیرند. اگر طرف مقابلتان هنگامی که صبح‌ها از خواب بیدار می‌شود، عصبانی و کم حوصله است پس مطمئنا زمان خوبی برای صحبت کردن درباره موضوعات مهم نیست. زمانی که شما بتوانید طرف مقابلتان را درک کنید، رابطه بسیار بهتر و راحت‌تر خواهد شد.

۷ – از تماس فیزیکی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان استفاده کنید

آیا می‌دانستید نوزادانی که تماس فیزیکی کافی ندارند، اغلب قادر به رشد نیستند و حتی این موضوع می‌تواند منجر به مرگشان شود؟ نیاز به تماس فیزیکی در انسان‌ها چنان درخشان است که ما در واقع بدون آن نمی‌توانیم رشد کنیم. وقتی با کسانی که دوستشان دارید، وقت می‌گذرانید مطمئن شوید که به نوعی در تماس فیزیکی با آن‌ها هستید. به این صورت برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان را تقویت خواهید کرد. با دست یکدیگر را گرفتن و یا فقط نشستن در کنار هم می‌توانید یک حس اطمینان دو طرفه در خودتان ایجاد کند.

۸ - گاهی لازم است خانه را ترک کنید

گاهی اوقات شما درباره موضوع مهمی با طرف مقابلتان صحبت می‌کنید و در حین مکالمه هر دو عصبی می‌شوید، در این زمان بهتر است خانه را برای ساعاتی ترک کنید و ادامه مکالمه را به زمان دیگری موکول نمایید.

همواره به خاطر داشته باشید هنگامی که تنش‌ها بالا بگیرد، شما به درستی نمی‌توانید با یکدیگر صحبت کنید و ممکن است دلخوری و ناراحتی پیش بیاید؛ بنابراین بهتر است کمی پیاده روی کنید، یا تمرینات مدیتیشن انجام دهید و بعد از این که آرام شدید دوباره با هم گفتگو کنید.

۹ - اجازه دهید طرف مقابلتان زمان‌هایی تنها باشد

هر کس به تنهایی نیاز دارد تا شارژ شود و احساسات منفی و نا امیدی را از خود دور کند. گاهی اوقات هنگامی که طرف مقابلتان ناراحت است باید به سراغش بروید و با او صحبت کنید؛ ولی در برخی موارد بهتر است او را تنها بگذارید و مزاحمش نشوید تا بتواند با درون خود کنار بیاید و کمی آرام شود. علاوه بر این شما می‌توانید زمان‌هایی که احتیاج به تنهایی دارید را به راحتی به دیگران اعلام کنید، تا آن‌ها مزاحمتان نشوند و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

۱۰ - هنگام بیان مطالب دشوار از ضمیر «من» استفاده کنید

یکی از نکات مهم در برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه این است که اگر در مورد وضعیت یا رفتاری ناراحت و عصبانی هستید، به راحتی این موضوع را بیان کنید تا از سوتفاهمات احتمالی جلوگیری نمایید. به جای اینکه بگویید «شما واقعا من را ناراحت کردید...»، به راحتی بیان کنید که «من واقعا از دست شما ناراحت هستم...». این لحن بیان باعث می‌شود طرف مقابل بیشتر بر روی کارهایش تمرکز کند و کمتر موجب ناراحتی شما شود.

به هیچ عنوان ناراحتی خود را پنهان نکنید و اجازه دهید که دیگران متوجه رفتار‌های بد خود بشوند، تا راحت‌تر آن‌ها را اصلاح کنند. اگر شما احساسات خود را پنهان نمایید، در بلند مدت با مشکلات شدید تری مواجه می‌شوید و به روابط خود در آینده لطمه‌های جدی وارد کنید.

 

منبع:برترینها

بیشتر بخوانید:

8 تاثیری که رابطه جنسی بر مغز شما می گذارد

چگونه خودمان را بیشتر از همسرمان دوست داشته باشیم؟

ترفندهای مهم برای همسرداری ایده آل

برچسب ها: زندگی مشترک، انتخاب همسر، برقراری ارتباط، عشق، رابطه عاطفی، ابراز غلاقه تعداد بازديد: 559 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • با درود ... قسمت ده خیلی مهم و منطقی است . مشکلی ک اکثر ما زنان با آن روبرییم و فکر می کنیم گذشت و چشم پوشی و نادیده گرفتن خیلی می تواند حلال مشکلات باشد ک این خود طرز فکر و شیوه غلط تربیتی والدین در گذشته بوده که همیشه شعارشون این بوده ک از موضوع کوهی نباید ساخت و زود باید فراموش کرد .......یا همیشه ایثار گری های خودشان را در زندگی مثال می زدند بقول چارلی چاپلین : آنقدر در مورد ضربه ها سکوت کردم تا اینکه دیدم هر چ ساکتر باشم ضربه ها را محکم تر می خورم . البته در ابتدا اگر اتفاقی نگران کننده پیش آمد باید ب طرف مقابل آن اشکال تلنگر زده شود که فرصتی برای رفع اشکالش داشته باشد و بی جهت طوفان ناملایمتی و ستیزه در زندگی اتفاق نیوفتد .

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز