Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:42

8
آبان
زیبایی شما از درون‌تان می‌جوشد

زیبایی شما از درون‌تان می‌جوشد

یك ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «یك گوجه‌فرنگی در روز بخورید تا هیچ‌گاه نیازی به هیچ پزشكی نداشته باشید». فرقی ندارد كه گوجه‌فرنگی را برش بزنید، كباب كنید و یا نیم‌جوش كنید و بخورید.

 

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

 

 گوجه‌فرنگی

یك ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «یك گوجه‌فرنگی در روز بخورید تا هیچ‌گاه نیازی به هیچ پزشكی نداشته باشید». فرقی ندارد كه گوجه‌فرنگی را برش بزنید، كباب كنید و یا نیم‌جوش كنید و بخورید. گوجه‌فرنگی از پوست‌تان در برابر نور خورشید و اشعه‌های زیانبارش محافظت می‌كند.

مصرف چربی‌های سالم مثل روغن زیتون در كنار گوجه‌فرنگی سبب جذب بهتر لیكوپن و البته سایر مواد مغذی می‌شود بنابراین هر روز یك‌ بار مقداری گوجه‌فرنگی را خرد كرده كمی روغن زیتون و یك تكه آواكادو به آن بیفزائید و بخورید.

 اسفناج

اسفناج منبع خوب و كاملی از مواد مغذی حیاتی و آنتی‌اكسیدان‌ها می‌باشد كه با التهابات پوستی و رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كند و از چین و چروك‌های پوست می‌كاهد. اسفناج نوعی آنتی‌اكسیدان به نام «لوتین» دارد كه به سلامت چشم‌ها كمك می‌كند و آنها را درخشان‌ می‌كند.

از همه مهم‌تر اینكه اسفناج حاوی ویتامین A است و به بازسازی سلول‌های پوستی كمك می‌كند و به خاطر داشتن بتاكاروتن قابلیت انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. تقریباً بدون كالری است. هر یك فنجان اسفناج خام، حدود 7 كالری دارد و می‌تواند 55 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را برآورده سازد. اسفناج را می‌توانید همراه كلم، كلم‌پیچ و كاهو مصرف كنید.

سیب زمینی شیرین و هویج

این سبزیجات حاوی بتاكاروتن هستند كه سبب نرمی پوست می‌شوند و از آسیب‌هایی كه در گذشته و آینده در اثر تابش نور مستقیم روی پوست ایجاد شده و می‌شود جلوگیری می‌كند.

كیوی

این میوه سبز با پوست پرزدار قهوه‌ای رنگش سرشار از ویتامین C است كه سبب افزایش تولید كلاژن، ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده DNA بر اثر نور آفتاب، تقویت ریشه‌ موها و رگ‌های خونی می‌شود. 1 عدد كیوی تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می‌كند و حدود 42 كالری دارد.

چای سبز

چای سبز گیاهی است كه حاوی آنتی‌اكسیدان فراوان است و این آنتی‌اكسیدان كاتچین نام دارد كه می‌تواند از پوست در برابر سرطان پوست محافظت كند و از آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می‌ك ند. بهتر است كه روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید. كافئین چای سبز بسیار كمتر از چای معمولی است پس در مورد كافئین آن هم نگران نباشید.

اگر در پی آن هستید كه با استفاده از كرم‌ها و اسپری‌های مناسب پوست و موی سالم داشته باشید، توجه كنید:

ماست

خوردن روزانه 1 فنجان ماست كم چرب نیمی از نیاز روزانه شما به كلسیم را برطرف می‌سازد. كلسیم برای استحكام ناخن‌ها و دندان‌ها مفید است. همین مقدار ماست حدود 2 گرم روی دارد كه از التهابات پوستی می‌كاهد، سرخ‌شدن و برافروختگی پوست را از بین می‌برد و به بازسازی سلول‌ها كمك می‌كند.

كاكائوی تلخ

كوچك‌تر‌ها وقتی كه در خوردن كاكائو زیاده‌روی می‌كنند، بزرگ‌ترها مرتب به آنها گوشزد می‌كنند كه نباید زیاد شكلات و كاكائو بخورند. اما كاكائوها، خصوصاً كاكائوی تلخ نمی‌توانند به پوست آسیب برسانند و حاوی فلونوئیدها و آنتی‌اكسیدان‌های نیرومند می‌باشند كه از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نورخورشید محافظت می‌كنند و جریان خون را در بافت‌های پوست بهبود می‌بخشند و از این‌راه مواد مغذی مورد نیاز پوست را به آن می‌رسانند و سبب درخشان شدن پوست می‌شوند.

به هنگام خرید شكلات به اجزاء تشكیل‌دهنده آن توجه كنید تا لااقل 70 درصد كاكائو داشته باشد تا حاوی آنتی‌اكسیدان بیشتری باشد و از نگهداشتن آنها برای مدت زمان طولانی خودداری كنید.

قره‌قاط و انار

هر دو میوه سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند از خشكی پوست و افزایش چین و چروك‌ها جلوگیری می‌كنند. آنها این كار را با خنثی كردن رادیكال‌های آزاد كه در محیط اطراف پوست‌تان هستند انجام می‌دهند. در ضمن از محتویات قره‌قاط و انار، ویتامین C فراوان است كه تولید كلاژن را افزایش می‌دهد و افزایش تولید كلاژن باعث بهبود كیفیت پوست می‌شود.

 گردو

برای بهره‌مندی از مزایای گردو، نباید در مورد مصرف آن زیاده‌روی كرد. گردو به شما كمك می‌كند تا پوستی نرم‌تر، موهایی سالم‌تر، چشمانی درخشان‌تر و استخوان‌هایی محكم‌تر و قوی‌تر داشته باشید.

معرفی چند محصول  مناسب برای پوست مو

اسپری حجم‌دهنده موی Rahua (راهوآ)

این اسپری به جای آنكه با استفاده از الكل، چربی ریشه موها را خنثی كند، با وجود عصاره ذرتی كه دارد، می‌تواند رطوبت اضافی مو را بگیرد و به انعطاف‌پذیری، نرمی و درخشانی پوست می‌افزاید.

سرم نرم‌كننده نچروپاتیكا (Naturopatica)

نچروپاتیكا حاوی ویتامین A طبیعی است و می‌تواند قرمزی و حساسیت پوست سر را از بین ببرد و آن را نرم كند.

كرم كلارین (Clarin)

جدیدترین محصول پوستی كه حاوی عصاره طالبی است و آنزیم آنتی‌اكسیدن دارد كه می‌تواند رادیكال‌های آزاد كه اثرات مخرب روی پوست دارند را خنثی كند و برخی از آسیب‌های پوستی كه در اثر اشعه‌های UV روی پوست ایجاد شده‌اند را برطرف می‌كند.

كرم ترمیم‌كننده و پوشاننده كلینیك (Clinique)

این كرم از عصاره انار تهیه شده است و از دانه‌های شیرین آن اسید «اِلاجیك» را گرفته‌اند تا هم از پوست محافظت كند و هم چین و چروك‌ها را كاهش دهد و از همه مهم‌تر از آسیب‌دیدگی‌های بعدی پوست در آینده جلوگیری كند.

كرم دور چشم سی‌یسِ تو (Say yes to)

این كرم از عصاره شیرین توت‌فرنگی تهیه شده است و سرشار از آنتی‌اكسیدان غلیظ است و اگر به اطراف چشم مالیده شود، پوست نواحی چشم‌ها از خواص بی‌شمار آنتی‌اكسیدان‌های توت‌فرنگی بهره‌مند می‌شود.

 

برچسب ها: چای سبز، گوجه فرنگی، گردو، اسفناج، تغذیه مناسب، خواص کیوی تعداد بازديد: 786 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز