Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:25

1
فروردین
زندگی مشترك را بهاری كنيد (1)

زندگی مشترك را بهاری كنيد (1)

وقتی كه مستقیم به چشم‌های همسر خود خیره می‌شوید، می‌توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب كنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب كنید. زنان دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

برای اینكه روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر كنید:

خودتان را تغییر دهید 

جنگ و دعوا دارید: اگر با هم جنگ و دعوا دارید، به این معنی نیست كه زمان جدیدی فرا رسیده است. تحقیقات نشان می‌دهد، زوج‌هایی كه اصلا با هم درگیری و نزاع ندارند، از اینكه با یكدیگر رودررو شوند، گریزانند. آنهایی كه به هیچ‌وجه دعوا نمی‌كنند، بیشتر در معرض خطر طلاق هستند. عكس آن نیز صادق است. ناسازگاری‌ها و اختلافات بیش از اندازه نیز به همین اندازه به پیكره خانواده آسیب می‌رسانند و جدایی، طلاق و برخی عواقب تلخ را در پی دارند. 

هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید: تمام روز را فرصت دارید به حل مشكلات و اختلافات خود بپردازید. چه با همسرتان مخالف باشید چه موافق، چه قهر، چه آشتی، در هر حالتی سعی كنید با ورود به رختخواب عصبانیت‌تان فروكش كند. این زمان از شبانه‌روز و این بخش خانه، فقط برای به دست آوردن آرامش و خستگی در كردن است. 

لحظاتی را فقط به خودتان و لذت بردن از یك كار سرگرم‌كننده اختصاص دهید: بدون حس استقلال و آزادی عمل، هر یك از زوج‌ها احساس خواهد كرد كه در یك دام گیر افتاده است. علاقه‌های شخصی خود را دنبال و سعی كنید كارهایی را بیابید كه انجام‌شان برای‌تان لذت‌بخش است. مسلما هر كسی با انجام یك كار سرگرم كننده می‌تواند لحظاتی را برای خودش خوش باشد. این سرگرمی‌ها با رعایت چارچوب قوانین خانواده، هیچ آسیبی به شما و همسرتان نمی‌زنند. 

اگر به نظرتان زندگی مشترك دیگر جاذبه‌ای برایتان ندارد، خودتان مقصر هستید: برخی افراد بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترك‌شان، وقتی كه همه‌چیز برای‌شان عادی می‌شود، احساس می‌كنند شروع رابطه‌شان از ابتدا هم اشتباه بوده است و باید رابطه جدیدی را شروع كنند؛ در صورتی كه روابط قدیمی‌تر در میان زوج‌ها نشان می‌دهد با گذشت زمان شاید برخی جرقه‌ها خاموش شوند، ولی پایه‌های اعتماد و همكاری در بین آنها بسیار قوی‌تر و محكم‌تر شده و همین اعتماد و تعهد موجب بزرگ‌تر شدن عشق میان آنها می‌شود.

پس برای تداوم زندگی مشترك نیازی به جرقه‌های تازه نیست؛ عشق دیرینه، آتشی گرمابخش و دلچسب و تاثیرش از هر جرقه‌ای بیشتر است. 

سعی كنید سرگرم‌كننده و شوخ‌طبع باشید: زندگی در عصر جدید، بدون استرس و تنش امكان پذیر نیست؛ اما به هر حال باید سعی كنید هر طور كه شده روح شوخ‌طبعی را در زندگی خود زنده نگه دارید. زن و مردی كه بتوانند با هم به یك موضوع بخندند، معمولا توانایی انجام كارهای سرگرم كننده دیگر را نیز پیدا می‌كنند. 

در دسترس او باشید: برای یكدیگر وقت بگذارید. برای صحبت كردن با هم، قدم زدن در كنار هم و یا كارهای دیگر وقت صرف كنید. 

بعضی چیزها را به گذر زمان بسپارید: وقتی با هم اختلاف دارید، بهتر است آن را رها كنید و اجازه دهید روزگار خودش آن را حل كند. عصبانی شدن فایده‌ای ندارد. مشاجره و اختلاف در هر خانواده‌ای وجود دارد و وجود اختلاف به معنی عدم موفقیت در روابط نیست. اما طریقه برخورد شما بسیار مهم است. استرس را وارد رابطه خود نكنید و مسائل كوچك را فراموش كنید. مسائل بزرگ را هم به دست زمان بسپارید.

به همسرتان توجه كنید

مستقیم به چشم‌های او نگاه كنید: وقتی كه مستقیم به چشم‌های همسر خود خیره می‌شوید، می‌توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب كنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب كنید. زنان دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند. آنها می‌خواهند همسرشان هم تمیز و مرتب باشد و هم بوی خوش بدهد. لزوما نباید همیشه بسیار تمیز و اصلاح كرده باشید، بلكه شانه زدن موها، شستن دست و صورت و استفاده از لباس‌های تمیز و مرتب آنها را راضی می‌كند. 

وقتی با همسرتان هستید تمام توجه خود را به او معطوف كنید: این روزها كمتر كسی به نوشتن كلمات و جملات محبت‌آمیز روی یك تكه كارت یا كاغذ توجه می‌كند. اغلب مردم ترجیح می‌دهند كه علاقه خود را به همسرشان یا در حضور او و یا به صورت تلفنی ابراز كنند؛ ولی گاهی اوقات تاثیر كاغذی كه روی آن نوشته‌اید دوستش دارید، بیشتر است.

وقتی علاقه خود را به صورت حضوری و رودررو و در یك زمان مشخص، مثل سالگرد ازدواج، روز تولدش و یا هر مناسبت دیگر به همسرتان نشان می‌دهید، دقت داشته باشید كه تمام توجه خود را به او معطوف كنید. بهتر است در چنین اوقاتی تلفن همراه خود را خاموش كنید. او هرگز دوست ندارد وقتی كه در كنارش هستید، توجه‌تان را با كس دیگری قسمت كنید. 

بهتر است از او یك سوال بپرسید: تمام زنان دوست دارند كه درباره خودشان حرف بزنند. آنها در این زمینه بسیار خبره هستند. با پرسیدن یك سوال راجع به خودش می‌توانید از یك مكالمه پر محبت با او لذت ببرید. می‌توانید از چیزهایی كه دوست دارد، شروع كنید و هر بار كه جمله‌ای می‌گویید و یا حرفی از دهان او خارج می‌شود، طوری نگاهش كنید كه نشان دهد به شنیدن حرف‌هایش و صحبت كردن با او علاقه‌مند هستید.

محبت كنید
از او به نحوی كه دوست دارد، تعریف كنید: گفتن جملاتی مثل «چقدر در این لباس زیبا و جذاب شده‌ای!» به او ثابت می‌كند كه به اندازه كافی به او توجه دارید و او هنوز هم در نظر شما بسیار خوب جلوه می‌كند. این گونه تعاریف و جملات محبت او را به شما دوچندان می‌كند. 

هرگز از همسرتان جدا نخوابید: حقیقت دارد كه زوج‌ها وقتی در كنار هم هستند، راحت‌تر به خواب می‌روند. بنابراین تحت هیچ شرایطی، حتی اگر با هم در حالت قهر هم بودید، جدا از همسرتان نخوابید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -زندگی مشترك را بهاری كنيد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زندگی مشترک، ازدواج موفق، راه های افزایش علاقه به همسر، توجه به همسر، محبت به همسر، رابطه زن و شوهر، ازدواج و همسر تعداد بازديد: 1297 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز