Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 23:31

6
اسفند
خانه ای عاری از آلودگی

خانه ای عاری از آلودگی

بعضی از مردم کارهای خانه‌داری را به تعویق می‌اندازند. برخی از تمیزکاری‌های خانه واقعا باید هر روز انجام شوند و برخی از موارد دیگر را می‌توان چند ماه به تعویق انداخت.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

از تمیز کردن اجاق گاز گرفته تا شستن حمام، کارهای خانه داری است که بیشتر مردم به دلیل مشغله بسیار زیاد، آنها را به تعویق می اندازند.

اما اخیرا تعدادی از دانشمندان به منظور حفظ سلامت و بهداشت، دستورالعملی تهیه کرده اند که به شما کمک می کند، حداقل قسمت های مهم خانه را تمیز نگهداشته تا بدین ترتیب از نظر بهداشت و سلامتی، مشکلی برای شما پیش نیاید.

این دانشمندان معتقدند که برخی از تمیزکاری های خانه واقعا باید هر روز انجام شوند و برخی از موارد دیگر را می توان 6 ماه یا حتی یک سال به تعویق انداخت.

اجاق گاز و یا مایکروویو: هر هفته

این متخصصان می گویند، سطح اجاق گازها و یا مایکروویو، هفته ای یکبار باید تمیز شوند و هر دو هفته یکبار هم به طور کامل و با جزئیات تمیز شوند.

داخل مایکروویو و یا فر می توانید مخلوطی از نصف فنجان آب و نصف فنجان سرکه سفید قرار داده و آن را حرارت دهید تا بخار آن، اطراف فر یا مایکروویو را بگیرد.

بدین ترتیب آنها تمیز و ضدعفونی خواهند شد.

ملحفه رختخواب: هر هفته یا دو هفته ای یکبار

دانشمندان می گویند، اگر قبل از خواب، حمام نمی کنید، یا عادت دارید برهنه بخوابید، پس ملحفه هایتان را هفته ای یکبار بشویید، در غیر اینصورت دو هفته ای یکبار مناسب است.

حمام: هفته ای یکبار

بنابه گفته این کارشناسان، حمام و وان های درون آن، بیش از سطل آشغال، حاوی باکتری هستند. بنابراین بهتر است حمام تان را هفته ای یکبار تمیز و ضدعفونی کنید.

یخچال: ماهی یکبار

دانشمندان می گویند، یخچال ها، به ویژه کشوی مربوط به سبزیجات، که می تواند تا 750 برابر باکتری در خود نگهدارد، باید ماهی یکبار تمیز شوند.

کامپیوتر: هفته ای یکبار

در تحقیقی که به تازگی انجام شده، مشخص شده است که صفحه کلیدها، 5 برابر بیشتر از سنگ توالت، باکتری دارند.

علی رغم اینکه 70 درصد مردم، پشت میزشان غذا می خورند، 10 درصد از آنها، هرگز کامپیوترشان را تمیز نمی کنند.

کارشناسان معتقدند که هفته ای یکبار باید کامپیوتر و صفحه کلید خود را با اسپری ضدعفونی کننده، تمیز کنیم و البته مابین کلیدهای صفحه کلید را با گلوله های پنبه، همیشه تمیز نگهداریم.

بالش: هر سه ماه یکبار

البته روبالشی هایتان را باید هر هفته بشویید اما خود بالش ها باید هر 3 ماه یکبار شسته شوند تا مایت ها را از خود دور نگهدارید.

تشک: هر دو ماه یکبار

تشک ها را می توانید با استفاده از جوش شیرین بشویید و تمیز کنید.

فرش: هر 6 تا 12 ماه یکبار

بررسی ها نشان داده است که فرش ها می توانند در هر 6.5 سانتی متر مربع، 200 هزار باکتری در خود جای دهند. بنابراین لازم است که آنها شسته شوند و فقط جارو کشیدن نمی تواند آنها را تمیز کند.

سطوح مختلف در خانه: هر روز

تمیز کردن سطوح مختلف در خانه، به ویژه اطراف سینک، که کثیف ترین بخش آشپزخانه است، ضروری بوده و باید هر روز انجام شود.

در ضمن باید اسفنج های مورد استفاده در آشپزخانه را هفته ای یکبار تعویض کنید.

منبع:

http://www.dailymail.co.uk


برچسب ها: خانه تکانی، تمیز کردن اجاق گاز، تمیز کردن آشپزخانه، خانه داری، تمیز کردن مایکروویو، ملحفه رختخواب، تمیز کردن کامپیوتر، تمیز کردن اتاق خواب تعداد بازديد: 703 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز