Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:42

18
تیر
تمیز کردن سنگ مرمر با چند ترفند ساده

تمیز کردن سنگ مرمر با چند ترفند ساده

تمیز کردن و برق انداختن سنگ مرمر کار بسیار سختی نیست. فقط کافی است چند نکته مهم را بدانید. با این نکات به راحتی می توانید سنگ های مرمری را مانند روز اول براق و درخشنده کنید

  نکته های زیر به شما کمک می کند سنگ مرمر را راحت تر تمیز کنید

تمیزی مرمر!

احتمالا برای تان جالب باشد که بدانید ساده ترین راه تمیز کردن سنگ های مرمر، استفاده از یک پارچه نمدار است. در ادامه این مطلب به نحوه تمیز کاری سنگ مرمر و هم چنین نکاتی درباره سنگ مرمر می پردازیم.

نظافت سنگ مرمر

برای نظافت سنگ مرمر، ابتدا گرد و غبار روی آن را با پارچه بگیرید. سپس از آب ولرم و پودر صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
به هیچ وجه برای شست و شوی سنگ مرمر از اسید استفاده نکنید.
ساده ترین راه تمیز کردن سنگ های مرمر، استفاده از یک پارچه نمدار است. می توان این کار را با استفاده از مقداری آب گرم یا نیم لیتر آب و کمی پودر لباسشویی انجام داد و سپس سنگ ها را با پارچه نرمی خشک کرد.

لکه گیری سنگ مرمر

لکه های سنگ مرمر را با پارچه آغشته به آب اکسیژنه پاک کنید و از روغن های مخصوص سنگ مرمر برای برق و جلا دادن به آن استفاده کنید.
هرگز ظروف گرم یا اتوی داغ روی آن نگذارید.

سنگ مرمر را چگونه تمیز کنیم؟

ترک برداشتن سنگ مرمر

اگر وسایل تزیینی مرمری یا سنگ مرمر به کار رفته در خانه شما ترک برداشته است، روی آن پودر اکسید قلع بمالید و به این وسیله پولیش دهید تا خط ترک آن کمتر دیده شود.

اگر سنگ مرمرتان خیلی کثیف است

اگر وسیله تزیینی یا سنگ مرمری شما خیلی کثیف شده است، چند قطره سرکه را با پودر سنگ خیلی نرم مخلوط کنید و آن را روی مرمر بکشید و پس از ۱۲ ساعت خوب برس کشیده و با آب گرم بشویید.

برق انداختن پله هایی از جنس سنگ مرمر

برای براق کردن پله های سنگی که رنگ آن ها سیاه است، ابتدا آن ها را بشویید و بعد از خشک شدن، پارچه ای را به مقداری گازوئیل آغشته کنید و روی پله ها بکشید.

منبع : khorasannews.com

 بیشتر بخوانید:

ترفندهایی آسان برای تمیزکاری منزل

آموزش ساخت اسپری ضد گرد و غبار

برچسب ها: مواد شوینده، تمیزکاری، شست و شوی، سنگ مرمر تعداد بازديد: 408 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز