Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:00

29
آذر
انار؛ میوه لذیذ پاییز

انار؛ میوه لذیذ پاییز

در اینجا با فواید شگفت‌آور انار، یکی از میوه‌های پاییزی که خوردن آن در شب یلدا معمول است، آشنا می‌شوید. انار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و به تقویت حافظه هم کمک می‌کند.

سپیده دولتی – کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت

 

انار یکی از میوه های لذیذ فصل پاییز است که دارای اثرات آنتی آکسیدانی ضد ویروسی و ضد تومور های سرطانی است این میوه پاییزی منبع خوبی از ویتامین ها، به خصوص ویتامین A، ویتامین C اسید فولیک است.

این میوه شگفت انگیز سه برابر چای سبزمواد آنتی اکسیدانی دارد.

انقدر انار در حفظ گردش خون موثر و سالم اثر گذار است که پزشکان توصیه می کنند خوردن انار برای به دست آوردن مجدد قدرت فرد پس از یک بیماری طولانی مدت تاثیر شگرفی دارد.

انار دارای خواص درمانی برای مشکلات مربوط به قلب، اختلالات معده، سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتروز، کم خونی و دیابت است.

یاقوت های قرمز، خوشمزه و مغذی انار سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف در سلامت هستند که یکی از آنتی اکسیدان منحصر به فرد و قدرتمند به نام پونیکالاجین، است که بیش از نیمی از فعالیت آنتی اکسیدانی انار را به خود اختصاص می‌دهد.

نوشیدن آب انار به میزان قابل  توجهی استرس اکسیداتیو که مسئول اثرات سمی رادیکال های آزاد در انسان سالم هستند را کاهش می‌دهد.

تحقیقات زیادی نشان داده است که ظرفیت آنتی اکسیدان‌های قوی انار محافظت در برابر بیماری قلبی، سرطان و اختلال شناختی ایجاد می‌کند.

انار دارای اثرات ضد التهابی است که  می‌تواند در برابر سرطان و دیگر بیماری ای مزمن نقش محافظتی خوبی داشته باشد.

تحقیقات  نشان داده است که انار نقش بسزایی در جلوگیری از رشد تومورهای سرطانی داردکه این امر ازطریق جلوگیری از رسیدن مواد مغذی به تومورها صورت می‌گیرد.

انار یکی از معدود میوه هایی است که حاوی آروتازهای طبیعی است  آرماتاز با مهار تولید استروژن میتواند ریسک سرطان سینه را کاهش دهد.

انار به دلیل داشتن فیتوکمیکال‌هایی که دارد باعث کاهش اکسیداسیون LDL می‌شود LDL به چربی بد خون معروف است و می‌تواند باعث گرفتگی عروق شود که فیتوکمیکال های انار از امر جلوگیری می کنند.

همچنین این فیتوکمیکال‌ها باعث کاهش فشار خون شوند.

انار در تقویت حافظه نیز نقش دارد تحیقات نشان داده است که نوشیدن آب انار در افرادی که از حافظه کم شکایت می کردند باعث بهبود حافظه آنها شده است.

انار  به کاهش ابتلا به  بسیاری از بیماری از جمله آترواسکلروز و آرتروز کمک می‌کند.

همچنین اسیب وارده ناشی از  ضخیم شدن و سخت شدن دیواره های شریانی، که در غضروف و مفاصل ایجاد شده است را می توان با خوردن این میوه  بهبود پیدا داد.

همچنین، انار میتواند از ترشح انزیم هایی که باعث مسئول شکستن بافت همبند در بدن هستند جلوگیری کند.

انار با داشتن آهن به کاهش علائم کم خونی، از جمله خستگی، سرگیجه، ضعف کمک میکند

انار پیشرقت بیماری آلزایمر کاهش دهد. انار به دلیل انتی آکسیدان‌هایی که دارد باعث جوانی و شادابی پوست می‌شود.

همچنین انار می تواند به غلبه بر علائم افسردگی در دوران عادت ماهانه و افسردگی پس از یائسگی کمک قابل توجهی کند.

در هنگام خرید اناری را انتخاب کنید که رنگ  قرمز  پوست انار  مایل به قرمز قهوه ای  باشد.

 

برچسب ها: خواص انار، آب انار، ارزش غذایی انار، فواید انار، میوه های شب یلدا، میوه پاییزی، مواد مغذی انار تعداد بازديد: 800 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز