Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 16:26

2
اسفند
راه های از بین بردن غبغب (1)

راه های از بین بردن غبغب (1)

انجام تمرین‌های كششی مخصوص گردن و ورزش كردن به طور مرتب می‌تواند به شما در لاغر كردن گردن‌ (مانند لاغر كردن دیگر قسمت‌های بدن) كمك كند یا دست كم روند كاهش میزان چربی گردن و از بین بردن غبغب را راحت‌تر كرده و سرعت بخشد.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

آیا برای از بین بردن غبغب تمرین‌های فیزیكی هم مفید است؟ 

انجام تمرین‌های كششی مخصوص گردن و ورزش كردن به طور مرتب می‌تواند به شما در لاغر كردن گردن‌ (مانند لاغر كردن دیگر قسمت‌های بدن) كمك كند یا دست كم روند كاهش میزان چربی گردن و از بین بردن غبغب را راحت‌تر كرده و سرعت بخشد. برای از بین بردن چربی‌های اضافی گردن و غبغب و به طور كلی كاهش وزن، تنها رعایت یك رژیم غذایی سالم و علمی كه كارشناس تغذیه آن را تجویز كرده باشد، چاره ساز نیست.

بلكه باید روند چربی‌سوزی در بدن تسریع شود و به این منظور، تمرین‌های منظم و روزانه ورزشی خاص كه باز هم یك كارشناس یا مربی  تجویز كرده باشد، ضروری است. 

آیا می‌توانم به سالن ورزشی بروم؟
البته، چرا كه نه! اگر واقعا نمی‌دانید كه روش صحیح و مناسب این نرمش‌‌های موضعی چیست، در یك سالن ورزشی ثبت نام كنید. در آنجا مربی‌ها تكنیك‌های درست را آموزش می‌دهند و می‌توانید از وسایلی كه به پیشبرد سریع‌تر این روند كمك می‌كنند هم استفاده كنید. البته همیشه یادتان باشد كه كار كردن با این دستگاه‌ها دستورات خاص خود را دارد و بدون رعایت كامل آنها ممكن است بیش از آنچه فكر كنید به خودتان آسیب برسانید یا حتی مشكلتان را بیشتر كنید. 

برای لاغر كردن گردن باید چه حركاتی انجام داد؟
تعدادی از تمرین‌هایی كه می‌توانید انجام دهید به شرح زیر است:

در حالی كه پشتتان را تا حد ممكن صاف نگه داشته‌اید، نشسته یا ایستاده به آرامی سرتان را به سمت راست خم كنید؛ به طوری كه گوشتان با شانه تماس پیدا نكند. در این حالت سر شما باید در زاویه‌ای 40 تا 45 درجه نسبت به شانه قرار گیرد. 10 ثانیه به همین حالت بمانید و سپس به آرامی سرتان را بلند كرده، در حالت عادی قرار دهید و همین كار را برای سمت چپ تكرار كنید. چهار بار این سری حركات را انجام دهید.

سرتان را طوری به عقب خم كنید كه بتوانید سقف را ببینید. 2 ثانیه به همین حال بمانید و سپس سر را آهسته به حالت اول برگردانید. روزی 5 تا 10 بار این كار را انجام دهید. این تمرین قطعا برای از بین بردن غبغب موثر خواهد بود. این حركت را هم می‌توانید نشسته انجام دهید و هم ایستاده؛ در هر حال باید پشتتان را صاف نگه دارید.

برای انجام این تمرین پیش از اینكه سرتان را به سمت شانه راست خم كنید، ابتدا دست راست خود را روی سمت راست سرتان قرار دهید. وقتی دارید سرتان را به سمت شانه راست خود خم می‌‌كنید، با همان دست به سرتان فشار بیاورید. این فشاری كه در جهت عكس وارد می‌شود و اجازه نمی‌دهد سر خم شود و خم كردن آن را سخت‌تر می‌كند، به كاهش حجم چربی گردن كمك خواهد كرد.

10 ثانیه در همین حالت بمانید، بعد سر را آرام به حالت معمولی برگردانید و سپس این كار را برای شانه چپ‌ انجام دهید. این تمرین یكی از بهترین و موثرترین تمرین‌هایی است كه برای لاغر كردن گردن توصیه می‌شود.

اگر روی عضلات گردنتان كار كنید، آنها رشد می‌كنند و قوی‌تر و حجیم‌تر خواهند شد. هر قدر عضلات گردن قوی‌تر باشند، به پوست گردن شما فشار بیشتری وارد شده، پوست سفت‌تر می‌شود و حجم چربی اضافی گردن كاهش می‌یابد و غبغب راحت‌تر از بین می‌رود یا دست كم كوچك‌تر می‌شود. این تمرین هم در یكی از حالات ایستاده یا نشسته قابل انجام است. 

یكی دیگر از نرمش‌هایی كه می‌توانید انجام دهید و به حالت دلخواه خود دست یابید، یك حركت چرخشی است. به این ترتیب كه به حالت نشسته یا ایستاده، در حالی كه كمر‌تان را كاملا صاف كرده‌اید، به آرامی و تا جایی كه می‌توانید سرتان را به سمت راست بچرخانید. سپس به آهستگی و بدون عجله سر را به جای اول باز گردانید. همین كار را برای سمت چپ تكرار كنید. این دو چرخش روی هم یك حركت است كه باید 5 تا 10 بار انجام شود.

با یك حركت مقاومتی هم می‌توان به افزایش قدرت عضلات كمك ‌كرد. برای انجام این حركت دست‌ خود را روی پیشانی‌ قرار دهید. در همین حال سعی كنید تا جایی كه می‌توانید سرتان را به سمت جلو یعنی به همان دستتان فشار دهید. در واقع دست شما جلوی حركت رو به جلوی سرتان را می‌گیرد. دقت كنید كه اگر می‌خواهید از این حركت بیشترین نتیجه را بگیرید، باید به آرامی این فشار را وارد كنید. 

این نرمش هم درست مانند مورد قبلی است؛ با این تفاوت كه این بار دست‌هایتان را پشت سرتان در هم گره بزنید و در همین حال سعی كنید تا جایی كه می‌توانید سر‌تان را به عقب و روی دستان در هم گره خورده فشار دهید. این بار هم مانند حركت بالا دقت كنید و سرتان را آرام به عقب فشار دهید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، لاغری، درمان چاقی، چاقی موضعی، چاقی گردن، غبغب، درمان غبغب، غبغب و ورزش تعداد بازديد: 1733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز