Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:33

22
تیر
شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها (1)

شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها (1)

بخش اول- خیلی از كسانی كه چاق هستند از چاقی‌های موضعی هم شكایت دارند كه شاید بتوان گفت شایع‌ترین این چاقی‌های موضعی چاقی شكم است. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

آذین صحابی

 

 

خیلی از كسانی كه چاق هستند از چاقی‌های موضعی هم شكایت دارند كه شاید بتوان گفت شایع‌ترین این چاقی‌های موضعی چاقی شكم است.

اگر بین افراد چاق آمار بگیرید و بپرسید كه بیشترین نقطه از بدنشان كه به طور موضعی هم چاق است كدام نقطه می‌باشد، بدون شك همه از چاقی شكمی حرف می‌زنند و بزرگ‌ترین آرزوی‌ آنها درباره اندامشان این است كه هرچه زودتر این شكم چاق، لاغر و صاف شود. در اینجا درباره راه و روش‌های حل این مشكل شایع مطالبی خواهید خواند.

ساختار طبیعی بدن، بزرگ‌ترین مانع

متاسفانه آرزوی اینكه فقط شكمتان لاغر شود، آرزوی واقع بینانه‌ای نیست و داشتن یك شكم صاف و ران‌های چاق هم طبیعی نیست. در هر صورت حتی اگر شما هم بخواهید هر جوری كه شده این حالت را ایجاد كنید موفق نخواهید شد، چرا كه ساختار طبیعی بدنتان این اجازه را به شما نخواهد داد.

اگر همه بدنتان چاق و دارای چربی اضافی باشد، بیشترین جایی كه این چربی‌ها تجمع پیدا می‌كنند، شكم خواهد بود و حتی اگر نقاط دیگر بدنتان هم چاق نباشد، ولی به هر حال چربی اضافی داشته باشد، این چربی خودش را به شكل یك شكم بزرگ و برآمده نشان می‌دهد.

در درجه اول، ساختار بدن شماست كه تعیین می‌كند چقدر می‌توانید در لاغر كردن شكمتان موفق باشید. معمولا چربی اضافی بدن زنان در شكم و ران‌هایشان تجمع پیدا می‌كند، بنابراین زمانی كه وزن كم می‌كنید، اول از همه این نقاط لاغر خواهند شد. مردان معمولا ران‌های لاغر‌تری دارند، ولی شكمشان بزرگ است.

در هر حال ساختار بدنی شما به هر شكل كه باشد و لاغر كردن چاقی موضعی شكم هر قدر هم كه دشوار باشد، دلیل بر این نمی‌شود كه شما اصلا به آن توجه نكنید و برای لاغر كردنش تلاش نكنید. در واقع گذشته از اینكه این چاقی اندام شما را زشت جلوه خواهد داد، ریسك ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را هم بالا خواهد برد. چاقی شكمی را دست كم نگیرید!

 شكم تو رفته، دنده‌های بیرون زده...

متاسفانه خیلی از كسانی كه موفق می‌شوند چربی اضافی شكمشان را  آب نموده و شكمشان را صاف كنند، با منظره نه چندان زیبایی رو به رو می‌شوند و آن دنده‌های بیرون‌زده آنهاست، بنابراین یك سوال مهم این است كه چه كار كنیم شكم چاقمان تو برود، ولی آن قدر چربی روی آن بماند كه دنده‌هایمان نمایان نشوند و با حجم بازو‌ها و ران‌ها متناسب باشد.

متاسفانه شكم نقطه‌ای از بدن است كه خیلی راحت‌تر از بقیه نقاط به طور موضعی چاق می‌شود. اگر شما یك شب سر شام پرخوری كنید و غذای چرب و سنگین بخورید، به احتمال بسیار زیاد فردا شكمتان بزرگ‌تر خواهد بود. از طرف دیگر اگر چند روزی در غذا خوردن احتیاط كنید و سراغ غذاهای چرب و سنگین نروید، اثرات منفی آن شام سنگین زیاد دوام نمی‌آورد و ناپدید خواهد شد.

این چنین چاقی كوتاه‌مدتی كه ممكن است بر اثر یك پرخوری شبانه ایجاد شده باشد، خیلی راحت‌تر از چاقی موضعی وسیعی كه به تدریج و طی ده‌ها سال ایجاد شده از بین می‌رود. در ضمن خوب است بدانید آنهایی كه وقتی تحت فشار عصبی قرار می‌گیرند به خوردن روی می‌آورند، حاصل این پرخوری را بیش از همه در شكم‌ خود مشاهده خواهند كرد. چون نوعی از چربی كه بر اثر استرس ایجاد شود، بیش از همه در شكم تجمع پیدا می‌كند.

چند تغییر مهم در شیوه تغذیه

اگر می‌خواهید شكم بزرگتان لاغر شود، در درجه اول باید كمتر غذا بخورید و به خصوص مصرف غذاهای شیرین را بسیار محدود نمایید. نوشیدن آب مسأله‌ای است كه بر سر آن بحث‌های زیادی وجود دارد. از طرفی نوشیدن آب باعث می‌شود كه چربی‌ها زودتر حل شوند و از طرف دیگر آب اضافی هم شكم شما را بزرگ‌تر نشان خواهد داد، ولی در هیچ حالتی چه در مواقع عادی چه وقتی می‌خواهید شكمتان لاغر شود، نوشیدن آب را محدود نكنید.

ممكن است وسوسه شوید كه اگر كمتر آب بخورم شكمم كوچك‌تر به نظر خواهد آمد و به همین خاطر علیرغم نیاز بدن آب ننوشید، ولی بدانید كه اگر بدن با كمبود مایعات مواجه شود، به دردسر خواهید افتاد. 

یكی دیگر از نكاتی كه برای لاغر كردن شكم باید به آن توجه كنید، این است كه تعداد وعده‌های غذایی‌ را بیشتر و حجم هر وعده را كمتر نمایید. این نكته تنها برای كسانی كه می‌خواهند شكم‌ خود را لاغر كنند مهم نیست، بلكه به طور كلی برای آنهایی كه برای وزن كم كردن كلی رژیم می‌گیرند و نیز برای آنهایی كه وزن مناسبی دارند و چاق نیستند هم شایان توجه است. دسته آخر برای اینكه چاق نشوند، باید این نكته را رعایت كنند.

یك ورزش موثر برای لاغر كردن شكم

اگر بخواهیم درباره ورزش مناسبی كه برای لاغر كردن شكم مفید باشد حرف بزنیم، باید بدانید نوع ساختار بدنی شما و اینكه چقدر چربی در شكمتان جمع شده، نوع ورزش را تعیین می‌كند. باید گفت كه ورزش‌های جزئی مانند پیاده‌روی به درد شما نمی‌خورند، مگر اینكه بسیار چاق باشید و برنامه‌تان این باشد كه در طولانی مدت و بسیار آهسته وزن كم كنید.

یكی از بهترین ورزش‌هایی كه برای لاغر كردن شكم توصیه می‌شود، این است كه به پشت دراز بكشید و بدون اینكه از دست‌هایتان برای نشستن كمك بگیرید یا پاهایتان را حركت دهید، سعی كنید از حالت خوابیده به حالت نشسته تغییر وضعیت دهید...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- شكم، میزبان مهمان‌نواز چربی‌ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چاقی شکم، چاقی های موضعی، موضعی چاقی شکم، چربی شکم، شکم چاق، ران های چاق، شكم تو رفته، لاغر كردن شكم تعداد بازديد: 883 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز