Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:22

25
آبان
تغذیه مناسب برای دختر دار شدن

تغذیه مناسب برای دختر دار شدن

برای انتخاب جنسیت باید سه ماه قبل از بارداری رژیم غذایی خاصی را رعایت نمود. در اینجا با رژیم غذایی دختر دار شدن و غذاهای مناسب تولد نوزاد دختر آشنا می‌شوید.

دکتر سید علی کشاورز؛ متخصص تغذیه، در پاسخ به سوال خبرنگار زندگی‌آنلاین در مورد رژیم غذایی مناسب دختر دار شدن گفت: «به طور کلی انتخاب جنسیت چه دختر و چه پسر، با تاثیر گذاری روی PH رحم از طریق تغییر یون‌های دریافتی است.

در این خصوص نسبت یون‌ها خیلی بیشتر از غلظت یون‌ها اهمیت دارد. برای دختر دار شدن معمولا بیشتر از کلسیم استفاده می‌شود و پتاسیم و منیزیم به طور معمول حذف می‌شود.

تقریبا تمام میوه‌ها و اغلب سبزیجات حذف می‌گردند و به همین خاطر رژیم غذایی دختر دار شدن رژیم بسیار سختی است، زیرا فقط تعداد محدودی از سبزی‌ها و میوه‌ها (مانند سیب) برای مادر مجاز هستند.

همچنین مادر باید به مقدار زیادی از لبنیات استفاده کند، نمک را از غذا حذف نماید و نان و برنج و غذاهای بی‌نمک مصرف نماید و در طبخ غذا از نمک استفاده نکند، چون سدیم و منیزیم باید به شدت محدود شوند.

غذاهای کم سدیم و کم منیزیم را باید مصرف نماید، بنابراین نباید بیشتر سبزیجات و میوه‌جات را مصرف کند و به غذا هم نباید نمک اضافه نماید. بنابراین به شدت محدودیت مصرف منیزیم و پتاسیم و سدیم وجود دارد».

وی افزود: «مادر حداقل سه ماه (سه عادت ماهیانه) باید این رژیم غذایی را رعایت کند و بعد از آن نزدیکی به قصد بچه‌دار شدن انجام شود.

همچنین از مصرف مغزها هم به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم باید به شدت خودداری نمود.

به طور کلی رژیم غذایی دختر شدن رژیم غذایی ساده‌ای نیست.

زیرا تقریبا هرچه مادر می‌خواهد استفاده کند از آن محروم است غیر از لبنیات، و معمولا اگر فرد در حال کاهش وزن باشد و یا تعادل منفی انرژی داشته باشد، شانس دختر دار شدن بیشتر می‌شود، بنابراین اگر مادری اضافه وزن دارد و چاق است، می‌تواند رژیم غذایی کاهش وزن هم داشته باشد.

البته باید از این نظر به مکمل‌های مصرفی هم توجه داشته باشد که از مکمل‌هایی که تعادل الکترولیت‌ها را به هم می‌زنند استفاده نکند، زیرا مهم تنظیم PH رحم است».

دکتر کشاورز گفت: «معمولا افرادی که رژیم غذایی دختر دار شدن می‌گیرند، نباید مشکل کلیوی و کبدی داشته باشند، چون محدودیت‌هایی که در این مورد در نظر گرفته می‌‌شود، اهمیت بسزایی دارد و به هر حال باید دانست که موفقیت با رژیم غذایی، 80 درصد است.

معمولا انتخاب جنسیت در مورد کسانی انجام می شود که مشکل ژنتیکی دارند و ناقل ژن یا بیماری خاصی هستند. در خیلی از کشورهای دنیا این اجازه به افراد داده نمی‌شود مگر اینکه یک توجیه پزشکی برای این کار وجود داشته باشد و در بعضی از کشورها هم این مساله آزادانه انجام می‌شود».

 

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر سیدعلی کشاورز؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در مورد برای دختر دار شدن چی بخوریم؟، اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: بارداری، تغذیه و انتخاب جنسیت، رژیم غذایی دختر دار شدن، تغذیه مناسب دختر دار شدن، جنسیت دختر، PH رحم، دختر دار شدن، تولد نوزاد دختر تعداد بازديد: 5200 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز