Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:11

5
شهریور
نکاتی در مورد آب میوه گیری

نکاتی در مورد آب میوه گیری

آب میوه گیری یکی از متداول ترین وسایل برقی منزل است که برای تهیه انواع آب میوه ها وسیله ای باارزش می باشد. این روزها با گرم شدن هوا مسلما تمایل به استفاده از آن هم بیشتر می شود.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

طرز صحیح مراقبت از وسایل برقی یکی از نکات بسیار مهمی است که خانواده ها باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

آب میوه گیری یکی از متداول ترین وسایل برقی منزل است که برای تهیه انواع آب میوه ها وسیله ای باارزش می باشد. این روزها با گرم شدن هوا مسلما تمایل به استفاده از آن هم بیشتر می شود.

اما یادتان باشد برای اینکه بتوانید از این دستگاه به بهترین نحو استفاده کنید و آبمیوه گیری شما هم کارایی خود را حفظ کند، همچنین عمر طولانی تری داشته باشد باید قبل از استفاده از آن به چند نکته توجه داشته باشید.

- قبل از هرچیز مراقب باشید همه قطعات دستگاه به طور کامل جا افتاده باشد و هنگام گرفتن آب هر میوه ای دقت لازم را داشته باشید که هسته میوه ها به داخل آب میوه گیری نرود.

- مناسب ترین مکان برای قرار دادن این وسیله یک سطح زبر می باشد تا موجب لرزش زیاد و حرکت دستگاه نگردد.

اگر هنگام استفاده از آب میوه گیری لرزش زیادی در آن دیدید، فورا تفاله آن را خالی کنید و دقت داشته باشید که باید پس از دو لیوان آبگیری، حتما تفاله آن را خالی کنید زیرا تفاله زیاد موجب برهم خوردن توازن آب میوه گیری و حرکت شدید آن می شود.

یکی دیگر از عیوبی که باعث لرزش و حرکات شدید آن می شود، ساییدگی و تراشیده شدن قسمت در آب میوه گیری و خرابی لاستیک های زیر قرقره های بالای آب میوه گیری است.

برای استفاده بهتر و افزایش عمر قطعات آب میوه گیری بهتر است دسته فشاری آب میوه گیری را به صورت ضربات مقطع و پشت سرهم و نه فشار یکنواخت مورد استفاده قرار دهید.

- از دستگاه آب میوه گیری نباید برای گرفتن آب میوه های نرم به عنوان مثال زردآلو، موز، کیوی و هلو حتی گوجه فرنگی استفاده کرد به این دلیل که تفاله های آنها به تدریج منافذ صافی را مسدود کرده و این روند در مدتی کوتاه به موتور دستگاه آسیب خواهد زد.

- برای گرفتن آب میوه های گوشتی، ابتدا آنها را تا حد امکان ریز خرد کنید، تا به راحتی از مجراهای آب میوه گیری پایین بروند زیرا فشار دادن تکه های بزرگ به موتور دستگاه صدمه می زند.

- پس از استفاده از دستگاه باید توری و  شیر کوچک محل خروج آبمیوه را با استفاده از برس های کوچک و مخصوصی که غالبا در لوازم این وسیله موجود است، تمیز کنید و سپس آن را با دقت بشویید.

بدین ترتیب همه تفاله ها و تکه های باقی مانده به خوبی شسته می شوند.

- محفظه داخل آب میوه گیری، به دلیل استفاده از میوه های رنگی گوناگون، پساز مدتی تغییر رنگ می دهد. بنابراین هر چند وقت یک بار آن را با محلول آب و مایع سفیدکنند بشویید .

- تمیز کردن فیلتر آب میوه گیری بسیار مهم است. پس از اتمام کار، فیلتر را با آب سرد و برس مخصوص به خوبی شسته و تمیز کنید.

نکته مهم دیگر این است که برای تمیز کردن آب میوه گیری، آن را به طور کامل درون آب نکنید. این کار به موتور دستگاه صدمه جدی می زند.

 

برچسب ها: آب میوه، مراقبت از وسایل برقی، آب میوه گیری، دستگاه آبمیوه گیری، تمیز کردن آب میوه گیری، آبمیوه گرفتن، افزایش عمر آب میوه گیری تعداد بازديد: 2284 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز