Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:10

1
مهر
هدف شما از ورزش كردن چیست؟ (1)

هدف شما از ورزش كردن چیست؟ (1)

فعالیت مردم طی 10 سال گذشته نسبت به دهه‌های پیش بسیار كاهش یافته و این در حالی است كه همه ما می‌دانیم ورزش كردن برای سلامتی بسیار مفید است. این مقاله را حتما بخوانید!

تحریریه زندگی آنلاین- گروه سلامت

 

64 درصد از آقایان و 72 درصد خانم‌ها در سرتاسر جهان به اندازه كافی فعالیت و تحرك ندارند.

ورزش‌های ایروبیكی، استقامتی و كششی هر كدام در نوع خود فواید زیادی دارند.

ایروبیك باعث بهبود تنفس می شود؛ پس ما را از بیماری‌های قلبی- عروقی دور می‌كند؛ ورزش‌های قدرتی مثل وزنه‌برداری برای تقویت عضلات مفیدند و ورزش‌های كششی برای افزایش جنب و جوش و حركت مناسب هستند.

ورزش كردن حتی به مقدار كم، بسیار بهتر از اصلاً ورزش نكردن است.

اغلب خانم‌ها عادت به تماشا كردن اندام خود در آینه‌های تمام قد دارند و معمولاً بر خلاف آقایان، به ندرت از ظاهر خود راضی هستند و همواره در جستجوی رسیدن به ظاهری زیباتر و مناسب‌ترند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه به‌طور كلی خانم‌ها نسبت به آقایان حس خوددوستی كمتری دارند؛ یعنی تعداد خانم‌هایی كه از ظاهر خود ناراضی هستند، بسیار بیشتر از آقایان است.

حدود 78 درصد از خانم‌ها آرزو دارند اندام باریك‌تری داشته باشند؛ حتی آنهایی كه سایز مناسبی دارند.

متأسفانه این روزها مردم نسبت به گذشته اهمیت بیشتری به این مسأله می‌دهند؛ به همین دلیل داشتن یك احساس خوب در مورد ظاهر، كار دشواری به نظر می‌رسد.

بیشتر ما هر وقت خود را در آیینه نگاه می‌گنیم، فقط چیزهای منفی‌مان را می‌بینیم.

ما معتقدیم كه افراد سایز بزرگ می‌توانند حس خوددوستی داشته و خودشان را با همان شكل و اندازه دوست داشته باشند؛ اما وقتی خودمان دچار افزایش وزن و سایز می‌شویم، دیگر احساس خوبی ندارمی و شرایط برای‌مان تغییر می‌كند.

در واقع ما می‌گوییم كه ارزش هیچ فردی با سایز اندامش ارتباط ندارد؛ اما در عمل به گفته خودمان پایبند نیستیم. شاید در این زمینه مهم‌ترین نقش را رسانه‌ها بر عهده داشته باشند.

وقتی كه مدل‌ها را با لاغرترین اندام می‌بینیم و هیچ‌گاه در هیچ یك از تبلیغات جایی برای افراد متوسط و چاق وجود ندارد، ناخوآگاه خود را فقط با لاغرترین افراد مقایسه می‌كنیم.

تمام پیام‌ها چه در مجلات و چه در سایر رسانه‌ها فقط یك چیز می‌گویند: «اگر می‌خواهید مورد قبول باشید، باید لاغر و استخوانی باشید».

وقتی كه رژیم‌های غذایی مؤثر واقع نمی‌شوند، به سراغ استفاده از ژل‌ها، كرم‌ها، قرص‌ها و سایر محصولات لاغری می‌رویم؛ اما با نتیجه نگرفتن از آنها سرد شده و حس خوددوستی‌مان از دست می‌رود و خود را از رویاهای‌مان دور می‌بینیم و احساس شكت می‌كنیم.

رسانه‌ها و تبلیغات فقط خانم‌ها را نشانه نگرفته‌اند، اما خانم‌ها بسیار تأثیر پذیرتر از آقایان هستند؛ چرا؟ برخی می‌گویند علت آن تأكیدی است كه در گذشته‌های دور تا به حال روی ظاهر خانم‌ها شده است.

از گذشته همواره قدرت و هوش پسرها و زیبایی ظاهری دختران اهمیت داشته است. این بخشی از طرز فكر مردم در مورد خانم‌هاست.

متخصصان بر این باورند كه وقتی خانم ها خود را در آیینه تماشا كرده و بی‌درنگ به گفتن برخی جملات منفی راجع‌به خودشان می‌كنند، هیچ چیز تا آن اندازه نمی‌تواند روحیه‌شان را تضعیف كند.

ملامت كردن خود و نارضایتی از ظاهر بیشترین آسیب را به احساس خود دوستی وارد می‌كند؛ چرا كه این مسأله بسیار شخصی است.

وقتی كه حس خوددوستی شما بالاتر است، بیشتر مراتب خودتان هستید و كارهایی را انجام می‌دهید كه برایتان بهتر است (مثل خوردن غذاهای سالم‌تر، ورزش كردن و ...) و در این موارد موفقیت بیشتری به دست می‌آورید.

كاهش حتی مقدار كمی از وزن باعث افزایش اعتماد به نفس و حس خوددوستی می‌شود؛ ولی تأثیر آن هیچگاه طولانی مدت نیست و بعد از مدتی باز هم به فكر ایجاد تغییرات دیگری خواهید افتاد.

برای آنكه خود را به صورت مثبت‌تری ببینید، ترازوها را كنار بگذارید، سایز خود را فراموش كنید و روی این موارد متمركز شوید:

- دیگر با خودتان به صورت منفی حرف نزنید

حتی اگر از چیزی كه در آیینه می‌بینید رضایت ندارید، خود را با الفاظ خنثی‌تر توصیف كنید تا احساس خوددوستی‌تان از بین نرود؛ مثلاً به جای آنكه بگویید: من واقعاً بازوهای چاق و بدشكلی دارم، بگویید: «بازوهای من كمی جای لاغرتر شدن دارند».

- روی چیزهایی متمركز شوید كه دوست دارید

بهترین كار این است كه اصلاً ظاهر خود را به احساس خوددوستی‌تان ربط ندهید؛ اما اگر انجام این‌كار برای شما بسیار دشوار است، در جستجوی یافتن چیزهایی باشید كه در ظاهرتان به چشم می‌خورند و مشا آنها را دوست دارید؛ مثلاً: «چه موهایی دارم، چه ناخن‌های خوش حالتی دارم، چه دندان‌های زیبا و سفیدی!» در مورد خودتان چیزهای بهتری بگویید و هر بار كه در آیینه نگاه می‌كنید، آن چیزهای خوب را ببنید تا تأثیر مثبت‌شان را در خود حفظ كنید.

-  خود را با محبت كردن، با ادب برخورد كردن و احترام گذاشتن به دیگران درمان كنید

برخورد خوب و با محبت شما با دیگران باعث می‌شود كه در نظر مردم بسیار زیباتر و جذاب‌تر از آنچه هستید، جلوه كنید.

- به طرز مناسب‌تری لباس بپوشید

اگر چاق هستید، خود را از لذات زندگی محروم نكنید. به استخر بروید، لباس بخرید و اعتماد به نفس بیشتری به دست بیاورید.

اگر از لباس‌هایی كه متناسب با سایزتان هستند استفاده كنید، احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری خواهید كرد.

این را بدانید كه فقط 2 درصد از جمعیت كل جهان اندام بسیار متناسب، نظیر مدل‌ها دارند و 98 درصد مابقی یا چاق هستند و یا بسیار لاغر و نحیف؛ پس نباید از خود انتظار زیادی داشته باشید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -هدف شما از ورزش كردن چیست؟- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فعالیت بدنی، فواید ورزش، فواید تحرک بدنی، هدف از ورزش کردن، ورزش ایروبیك، ورزش قدرتی، تناسب بدن تعداد بازديد: 1086 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز