Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:45

26
بهمن
ورزش سرمايه همه دوران‌ها! (2)

ورزش سرمايه همه دوران‌ها! (2)

هر روز به برنامه روزانه خود چند حركت اضافه كنید. مثلاً، ماشین خود را در جایی دورتر از محل پارك همیشگی پارك كرده و مقداری پیاده‌روی كنید. گاهی اوقات به جای آسانسور از پله‌ها استفاده كنید.

مزایای فعالیت فیزیكی چیست؟ 

فعالیت فیزیكی كیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد؛ زیرا باعث ایجاد موارد ذیل می‌شود:

افزایش سطح انرژی  افزایش هوشیاری ذهنی  

افزایش روحیه (حركات منظم ایروبیك می‌توانند افسردگی، دلهره و استرس را كنترل كنند)  قدرت بدنی و انعطاف‌پذیری (كه عامل اصلی جلوگیری از صدمات و آسیب‌هاست) مقابله با بیماری‌های مزمن. با افزایش سن، معمولاً فرد كم‌تحرك می‌شود و كم‌تحركی خطر بیماری‌های حاد را افزایش می‌دهد.

برعكس، انجام حركات منظم ایروبیك بهترین دفاع در برابر بیماری‌های حاد می‌باشد؛ مثل: بیماری‌های قلبی- عروقی، آرتروز، فشار خون بالا، چاقی، دیابت نوع 2 ، سرطان. اگر در حال حاضر از یكی از این بیماری‌ها رنج می‌برید، در صورت افزایش فعالیت فیزیكی نیازتان به مصرف داروها كاهش می‌یابد و سریع‌تر بیماری را تحت كنترل در می‌آورید.  

شروع فعالیت جسمانی                                                

من تا به حال فعالیت فیزیكی خاصی نداشته‌ام  چگونه باید شروع كنم؟

اگر تا به حال چندان فعالیتی نداشته‌اید، نیازی نیست كه ظرف چند روز از خودتان یك قهرمان بسازید. شما باید با حركات ساده شروع كنید. 

هر روز به برنامه روزانه خود چند حركت اضافه كنید. مثلاً، ماشین خود را در جایی دورتر از محل پارك همیشگی پارك كرده و مقداری پیاده‌روی كنید. گاهی اوقات به جای آسانسور از پله‌ها استفاده كنید. هر روز چند گام به تعداد گام‌هایی كه روز قبل برداشته‌اید، اضافه كنید. 

با اهداف كوتاه مدت شروع كنید. ساده‌ترین كار این است كه از كارهای جدید شروع كنید تا موفقیت‌های كوچك به دست آورید؛ مثلاً با خودتان قرار بگذارید كه هر یك روز در میان 10دقیقه پیاده‌روی كنید و این برنامه را دو هفته انجام دهید. 

با یكی از دوستان خود همقدم شوید. هیچ‌چیز بهتر از این نیست كه با یكی از دوستان خود فعالیت فیزیكی داشته باشید؛ به این ترتیب هم اشتیاق بیشتری برای تداوم بخشیدن به برنامه‌های‌تان خواهید داشت و هم از كاری كه می‌كنید لذت بیشتری می‌برید.

 

 

برای خواندن بخش اول -ورزش سرمايه همه دوران‌ها!- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: حرکات ایروبیک، فواید ورزش، فواید فعالیت ورزشی، مزایای فعالیت فیزیكی، شروع فعالیت جسمانی تعداد بازديد: 586 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز