Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 08:53

9
خرداد
طب سوزنی، شاخه‌ای از طب کل نگر (2)

طب سوزنی، شاخه‌ای از طب کل نگر (2)

 

بیماری‌های عصبی شامل میگرن، نورالژی عصب سه قلو (صورت)، فلج های صورتی مانند فلج بعد از سكته مغزی، شب ادراری این سازمان همچنین گذرانیدن دوره هفت ساله برای غیر پزشکان و دوره های یکساله برای پزشکان را برای اشتغال به کار لازم دانسته است.

سوزن‌ها

جالب است بدانید امروزه سوزن‌هایی از جنس جنس كوارتز (Flint) و یا سنگ و یا نی بامبو (Bamboo) و حتی استخوان به دست آمده که گویای کاربرد این طب دوران پیش از کشف فلز است. در حال حاضر، سوزن‌ها اغلب فلزی و از جنس فولاد ضد‌زنگ ساخته می‌شوند. گاهی نیز سوزهایی از سایر فلزات مثل شده‌اند. سوزن‌هایی از جنس سایر فلزات از قبیل طلا، نقره و... ساخته می‌شود که مصارف درمانی به خصوصی دارند.امروزه برای بالا بردن دقت کار برخی از متخصصین طب سوزنی ترجیح می‌دهند از دستگاه‌هایی تحت عنوان الكتروآكوپانچر و لیزر آكوپانكچر استفاده نمایند تا هم از تاثیرات فروکردن سوزن در نقاط مناسب بهره‌مند شوند.

مزیت این دستگاه کاهش ترس برخی بیماران است. از طرف دیگر این دستگاه قادر است در مواقع لازم تحریکات الکتریکی و لیزری در این نقاط ایجاد نماید که به گفته سازندگان آن برقراری جریان مجدد انرژی‌هایی را تسهیل می‌کند.

طب سوزنی و دیسک کمر

در سال 1989 سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را به عنوان یکی از موثرترین راه های درمان بیماری دیسک کمر معرفی نمود، چرا که عمل جراحی دیسک کمر بسیار پرعارضه بوده و در بسیاری از موارد بیمار علیرغم عمل جراحی بهبود کافی پیدا نمی کند اما طب سوزنی با دو مکانیسم باعث بهبود دیسک کمر و دیسک سایر نقاط ستون فقرات می‌شود.

آریکولوتراپی یا طب سوزنی گوش

بعد از اینکه پرفسور پل نوگیه فرانسوی در سال 1950 این روش عجیب طب سوزنی را کشف کرد چینها ادعا کردند این روش از قبل در متون قدیمی طب سوزنی موجود بوده منتها نادیده گرفته شده است و این خود تاییدی بود بر این روش نوظهور و جالب البته از نوع چینی آن استفاده از طرح میکروسیستم اساس کار است.

بدین معنا که یک طرح کلی از تمام بدن بر روی لاله گوش ما وجود دارد. بنابراین در صورت مطالعه دقیق لاله گوش می‌توان نقاط متناظر آن با بدن را یافت. قدم بعدی مقایسه میکروسیستم فرد بیمار با افراد سالم است. بدین ترتیب به مدد این CT scan مجانی می‌توان نقاط مخفی اما بیمار داخلی بدن را کشف نمود.

حال کافیست آریکلوتراپیست این نقاط بیمار را با کمک سوزن‌هایی تحریک کند. درست مثل زمانی که شما روی کاناپه جلوی تلوزیون لم داده‌اید و با زدن یک دکمه زحمت چند بار رفت و برگشت طولانی از کاناپه تا تلوزیون را به سازندگان ریموت کنترل می‌سپارید. با این فرق که اینجا بدن شماست.

حیاتی‌ترین و باارزش‌ترین دارایی شما امروزه میکروسیستم‌های دیگری بر روی نقاط دیگر بدن از جمله کف پاها و مردمک چشم‌ها کشف شده است. و این امکان را برای ما فراهم کرده تا از راز کار برخی از متخصصان پیر و اسراز آمیز این فنون درمانی پرده برداریم.

آریکولوتراپی با وجود گذشت چندین سال از اولین معرفی آن هنوز راه زیادی در پیش دارد. به نظر می‌رسد این روش نوظهور با ادغام روش‌های سنتی طب سوزنی و روش‌های نوین طب امروز در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. چاقی و درمان آن توسط این سبک نوظهور را باید یکی از پرطرفدارترین وادی های آن دانست طب سوزنی می‌تواند به‌عنوان درمان اولیه و یا همراه با سایر درمان‌های موجود طب‌ آلترناتیو ثمربخش باشد.

طب‌ سوزنی تمام مزایای دیگر درمان‌های آلترناتیو مانند هومیوپاتی را دارا می‌باشد. بی‌شک به کارگیری این طب می‌تواند هزینه‌های سرسام آور داروهای شیمیایی را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- طب سوزنی، شاخه‌ای از طب کل نگر- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: طب سنتی، طب سوزنی، بیماری‌های عصبی، سوزن های طب سوزنی، فروکردن سوزن در بدن، طب سوزنی و دیسک کمر، آریکولوتراپی، طب سوزنی گوش تعداد بازديد: 756 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز