Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:56

3
اسفند
قطره گياهی هايپيران؛ موثرترين داروی آرامبخش

قطره گياهی هايپيران؛ موثرترين داروی آرامبخش

با توجه به اینكه برای درمان افسردگی گاهی به مدت طولانی باید دارو مصرف شود، قطره هایپیران را می‌توان در طولانی‌مدت و حتی سال‌ها استفاده نمود. قطره هایپیران برای آرامش و تسكین دردهای قبل و هنگام قاعدگی و زمان یائسگی بسیار مناسب است.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

مشكلات اجتماعی و اقتصادی دهه‌های اخیر باعث افزایش افسردگی انسان‌ها در سطح جهان شده است. افسردگی در زندگی‌های ماشینی و جوامع پرجمعیت به خاطر مشكلات بیشتر، گسترده‌تر است. ترس، دلهره و تشویش، رخوت و سستی، بدخوابی و بی‌خوابی، عدم تمركز و افكار بیهوده گذشته و ترس از آینده، انزواطلبی، تغییرات خلق و خو و بی‌حوصلگی از نشانه‌های افسردگی هستند.

شیوع افسردگی كه متاسفانه روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود توجه متخصصان و محققان را به طور جدی به خود جلب كرده است و آنها در پی چاره‌جویی برآمده‌اند. گرچه برای كاهش و درمان افسردگی باید از روش‌های غیردارویی نیز كمك گرفت، اما استفاده از داروها یكی از راه‌های اصلی مقابله با آن است.

از طرفی عوارض جانبی داروهای شیمیایی آرامبخش باعث نگرانی مصرف‌كنندگان است، به همین دلیل در سه دهه گذشته تهیه داروهای گیاهی آرامبخش گیاهی به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه داروهای موثری از دنیای گیاهان توسط كارخانجات داروسازی تهیه شده است كه می‌توانند در اكثر موارد جایگزین آرامبخش‌های شیمیایی شوند.

موثرترین گیاه دارویی آرامبخش

در بین حدود 50 گیاهی كه از قدیم در كشورهای مختلف و در طب سنتی به عنوان آرامبخش مورد استفاده بوده است، قدمت استفاده از گیاهی با نام علمی Hypericum Perforatum و نام‌های فارسی علف چای یا گل راعی به 2100 سال می‌رسد و اكثر دانشمندان از جمله رازی و ابن‌سینا از خواص مهم آن در آثارشان به‌خوبی یاد كرده‌اند. 

امروزه بیش از صد كارخانه داروسازی از این گیاه فرآورده‌های دارویی تهیه و به بازار ارائه كرده‌اند؛ به طوری كه در سال‌های اخیر پرمصرف‌ترین داروی آرامبخش گیاهی در سراسر جهان بوده است. این گیاه از 13 سال گذشته توسط داروسازی پورسینا به شكل قطره و به نام «هایپیران» به بازار دارویی ارائه شده و با موفقیت در حال استفاده است.

میزان مصرف

بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 30 قطره در كمی آب یا آب‌میوه رقیق نموده و میل كنند.

نوجوانان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 20 قطره در كمی آب یا آب‌میوه رقیق كرده و میل كنند.
موارد مصرف

ترس، دلهره و تشویش، بی‌حوصلگی و انزواطلبی، رخوت و سستی، افسردگی سنین كهولت، سردردهای عصبی و میگرنی، عدم تمركز و افكار بیهوده گذشته و آینده ناراحت‌كننده، بدخوابی و بی‌خوابی، سردردها، دردها و تغییرات خلق و خوی قبل و هنگام قاعدگی و یائسگی در زنان.

عوارض جانبی

مصرف در حد توصیه شده، عارضه جانبی ندارد.

نكات قابل توجه
دارو دیراثر بوده و در دو هفته اول اثر ضعیفی دارد. اثر حقیقی آن از هفته سوم به بعد ظاهر می‌شود.
با توجه به اینكه برای درمان افسردگی گاهی به مدت طولانی باید دارو مصرف شود، قطره هایپیران را می‌توان در طولانی‌مدت و حتی سال‌ها استفاده نمود.
قطره هایپیران برای آرامش و تسكین دردهای قبل و هنگام قاعدگی و زمان یائسگی بسیار مناسب است.
اطلاعات مربوط به قطره در بروشور همراه دارو ارائه شده است.
برای به دست آوردن نتایج مطلوب، مصرف هایپیران را باید تا از بین رفتن كلیه علائم افسردگی و رضایت كامل ادامه داد. گاهی احتیاج به چندین ماه مصرف است.
قطره بدون نسخه در تمام داروخانه‌های ایران ارائه می‌شود. در صورت احتیاج به اطلاعات بیشتر لطفا با شماره 09121081096 تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها: گیاهان دارویی، گیاه درمانی، قطره گياهی هايپيران، داروی گیاهی آرامبخش، طریقه مصرف هایپیران، هایپیران تعداد بازديد: 2842 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز