Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:18

14
آذر
چگونه وقت شناس باشیم؟

چگونه وقت شناس باشیم؟

در اینجا ویژگی‌های افراد وقت‌شناس بیان شده است. این افراد به سرعت از رختخواب بلند می‌شوند و هر کاری که لازم باشد از قبل انجام می‌دهند. ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

تا به حال شده با خود فکر کنید، چرا برخی از افراد همیشه سر کارشان و یا هرکجای دیگر سر وقت حاضر می شوند اما شما هرقدر هم تلاش کنید نمی توانید به موقع برسید و همیشه با عجله و دقیقه آخر به جایی که باید بروید می رسید؟

پاسخ ساده است: این افراد، وقت شناس هستند که چند ویژگی مهم باعث می شود آنها را همیشه یک قدم جلوتر نگهدارد.

* آنها همیشه برای بدترین پیشامد هم آماده هستند

آیا با خود می اندیشید اگر همیشه برای از رختخواب بیرون آمدن و آماده شدن وقت کافی در نظر بگیرید مسلما سر وقت به کارتان می رسید؟

البته درست است اما ضرورتا اینطور نیست. هر اتفاقی ممکن است بیفتد و شما باید خود را برای هر نوع رخداد و تاخیر پیش بینی شده ای – به غیر از مواردی که کاملا خارج از کنترل تان است مانند پنچر شدن لاستیک خودرو یا لغو شدن پرواز – آماده سازید.

حادثه ای مانند پنچر شدن لاستیک خودرویتان اگر باعث تاخیرتان شود کاملا موجه است اما اگر می دانید مثلا باید به مرکز شهر بروید و باک بنزین خودرویتان خالی است، یا کارت بلیت مترویتان را شارژ نکرده اید و در ایستگاه های شلوغ معطل خرید بلیت شوید و موارد دیگر از این دست، هرگز نمی توانند دلایل خوبی برای تاخیرتان باشند.

به عبارت دیگر از قبل باید به این موارد وقت گیر فکر کنید و آنها را درنظر بگیرید. افراد وقت شناس این مسائل را هرگز از یاد نمی برند.

* آنها هر کاری که لازم باشد از قبل انجام می دهند

افراد وقت شناس هرچیزی را که برای روز بعد لازم دارند از شب قبل آماده می کنند. مثلا ناهارشان را مرتب در یخجال می گذارند تا صبح بدون دغدغه آن را با خود ببرند.

لباس شان را مرتب روی چوب لباسی قرار می دهند تا وقتی صبح از خواب بلند می شوند به دنبال آنها نگردند.

حتی برخی کفش هایشان را هم مرتب کرده و جلوی در می گذارند. با این روش مطمئن هستند که هرگز دیر نمی رسند.

* به سرعت از رختخواب بلند می شوند

دو نوع رفتار صبحگاهی بین مردم مشاهده می شود. برخی به محض شنیدن صدای زنگ و یا طلوع آفتاب از جای خود برخاسته و فعالیت هایشان را شروع می کنند اما در مقابل دیگری با شنیدن زنگ ساعت کلی به بدنش کش و قوس می دهد و به خود می گوید، "ده دقیقه دیگه!" و گاه این ده دقیقه ها بارها تکرار می شود.

در واقع افراد وقت شناس جزو دسته اول هستند. آنها هرگز در بیرون آمدن از رختخواب تنبلی نمی کنند.

اگر می خواهید به چنین نظمی عادت کنید باید زمان خواب و بیدارشدن منظم داشته باشید و این روش را به عادت روزانه تان تبدیل کنید.

داشتن چنین نظمی به مغزتان پیام می فرستد که مثلا زمان خوابیدن است یا بیدار شدن.

برای اینکه این ویژگی را به عادت تبدیل کنید مجبور نیستید از مشاوره های مختلف بهره بگیرید، فقط هر شب سر ساعت معین بخوابید و هر روز صبح در ساعت تعیین شده از رختخواب بیرون بیایید.

* افراد وقت شناس خط زمانی مجزا دارند

اگر باید در زمان مشخصی جایی باشید، باید حتما برای آن برنامه ای داشته باشید. خیلی مهم است که هر روز صبح ، 10 تا 15 دقیقه وقت در نظر بگیرید و برای تک تک کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید.

در واقع برای هرکار ضرب العجلی در نظر گرفته و در همان مدت زمان در نظر گرفته شده آن را انجام دهید.

مثلا: "الآن 7 صبح است و من باید 20 دقیقه پیاده روی کنم  و ساعت 7 و 45 دقیقه دوش بگیریم و ..." با این روش شما هر کارتان را به موقع انجام می دهید و چیزی را از قلم نمی اندازید.

* آنها روش خوشبینانه ای در پیش می گیرند

وقتی شما در مورد کاری بسیار هیجان زده هستید مسلما نمی توانید شب راحت به خواب روید و وقتی نزدیک صبح می شود حتی بدون صدای زنگ ساعت از خواب بلند می شوید و به سراغ کار مورد علاقه تان می روید.

این روش یکی ازبهترین راه های وقت شناس بودن است. وقتی دید مثبتی به کارها و فعالیت های جاری زندگی تان داشته باشید وقت شناس تر خواهید بود.

در واقع کسانی که کارشان را دوست دارند و نسبت به آن از خود شور و هیجان نشان می دهند، منظم و وقت شناس تر هستند.

در واقع افراد وقت شناس پیش از خواب روی برگه ای جمله ای الهام بخش می نویسند و بعد به رختخواب می روند.

بدین ترتیب صبح روز بعد بدون نق نق از جای خود بلند شده و زندگی را از سر می گیرند.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، آرامش، وقت شناسی، ویژگی های افراد وقت شناس، سحر خیزی، وقت شناس بودن تعداد بازديد: 1367 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز