Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:54

28
شهریور
صبور باشید

صبور باشید

صبر خصوصیتی است که باید آن را در وجود خود پرورش داده تا پس از مدتی تمرین بتوانید از نتیجه رضایت‌بخش آن لذت ببرید و بدین ترتیب کیفیت زندگی‌تان را روز به روز بهتر کنید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

صبور بودن هرگز آسان نیست و گاهی اوقات سخت تر از هرچیزی به نظر می رسد.

چرا تحمل ندارید؟

* قبل از هر چیز با خود فکر کنید چرا آرامش ندارید و تحمل تان تمام شده است.

ممکن است منتظر یک قرار ملاقات مهمی باشید یا در مدت زمانی کوتاه می خواهید چند کار را انجام دهید.

در اینگونه مواقع صبر و تحمل بسیار کم می شود. برای اینکه آرامش تان را از دست ندهید اولا برنامه هایتان را واقعی و براساس وقت تان تنظیم کنید و همچنین به خود یاد بدهید هرگز برای انجام دادن کاری عجله نداشته باشید و آرامش پیشه کنید.

* گاهی اوقات نیز موضوعاتی خارج از تحمل تان است. آنها را شناسایی کرده و مواردی که موجب اضطراب، ناامیدی و در نتیجه از دست دادن صبرتان می شود را در فهرستی یادداشت نمایید و آنها را چون حقیقتی بپذیرید تا بتوانید بهتر با آنها روبه رو شوید. این کار کمک می کند صبرتان زیاد شود.

* به مدت یک تا چند هفته ، هروقت احساس ناشکیبایی کردید علت و زمان آن را درجایی یادداشت نمایید و این کار را حتما با دقت کامل انجام دهید.

پس از یک مدت، نسبت به تغییر حالات روحی تان آگاهی بیشتری پیدا می کنید و قبل از اینکه اوضاع روحی تان بدتر شود می توانید چاره ای بیندیشید.

مثلا به پیاده روی بپردازید یا موسیقی آرام بخشی را گوش کنید.

* اگر بیشتر مواقع گرفتار ناشکیبایی عمیقی هستید و تعدادشان به حدی رسیده که زندگی و روابط اجتماعی تان را مختل کرده است پس باید طرزتفکر خود نسبت به زندگی را تغییر دهید.

این کار را می توانید در کنار مشاوران زبده و با احساس مسئولیت انجام دهید.

* تنفس عمیق در هوای آزاد نیز از بی حوصلگی تان کاسته و قدرت تحمل تان را بالا می برد.

* همیشه به خودتان یادآوری کنید که هرکاری وقت گیر است و زمان می طلبد.

بنابراین اگر شما اصرار دارید که تمام کارهایتان به سرعت انجام شوند بااین تفکر هرگز آرامش نخواهید داشت و چیزی را نمی توانید تحمل کنید. طرزفکرتان را عوض کنید.

* امیدوارباشید. به خود یادآوری کنید که در نهایت به هر چه که بخواهید می رسید.

فقط باید با حوصله کارهای مربوط به آن را انجام دهید و بتدریج به موفقیت و خواسته تان نزدیک شوید.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، شکیبایی، تمرین صبر، آموزش صبر، صبور بودن، راه های افزایش صبر تعداد بازديد: 968 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز