Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:25

21
اردیبهشت
راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس (1)

راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس (1)

اجازه دهید ناراحتی‌تان از بین برود. آیا شما در زندگی سعی می‌كنید همه چیز را كنترل و بی‌نقص كنید؟

اجازه ندهید اضطراب مزمن زندگی شما را خراب كند و انرژی شما را هدر دهد. شما می‌تواید با شیوه‌های طبیعی و بدون نیاز به دارو نیروی از دست رفته خود را باز یابید. آیا دائماً مضطرب، خسته یا به اصطلاح در حال انفجار هستید؟ اگر چه اضطراب در مورد فرد یا موضوعی كه برای شما اهمیت دارد طبیعی است، اما اضطراب مكرر و غیر قابل مطمئناً طبیعی نخواهد بود و در طول زمان زندگی را دشوار و خراب می‌كند.

افرادی كه از اضطراب مزمن رنج می‌برند، غالباً از انواع مسائل ناراحت كننده احتمالی آزار می‌بینند و این خود موجب بروز علائم ثانویه دیگری نظیر ترس، غم و غصه، استرس و خستگی مزمن كه ظرفیت وجودی آنها را تهدید می‌كند، می‌شود. آنها از هنگام بیرون آمدن از رختخواب تا رفتن به سر كار، دیدن دیگران، زنده ماندن و حتی در مورد خود اضطراب هم دچار اضطراب می‌گردند.

اضطراب‌های خود را به‌طور طبیعی درمان كنید

اگر اشكالی از اضطراب را تجربه می‌كنید، مهم است كه شرایط را بشناسید. تكذیب كردن فقط می‌تواند موقعیت شما را به تاخیر اندازد و به‌طور بالقوه شدت حمله بعدی اضطراب را افزایش دهد. شاید برخی جنبه‌های زندگی‌تان كه مدتی است فراموش شده‌اند، به توجه شما نیاز دارند و اضطراب راهی برای جلب توجه شماست. مهم نیست كه منبع اضطراب شما كجاست، برخی روش‌های ساده و طبیعی زیر را در پیش بگیرید تا بر اضطراب خود غلبه كنید:

با طبیعت همراه باشید

به طبیعت باز گردید. جدا شدن از مادر طبیعت همراه با استرس‌های ناشی از زندگی شهرنشینی، امواج الكترومغناطیسی و تغذیه ناكافی می‌توانند تولید واكنش‌های اضطرابی كنند. بدن ما از همان بدو تولد نیازمند این است كه در دامان طبیعت پرورش یابد و زمانی كه این محرومیت مزمن شود، مشكلات فیزیكی (جسمی) و روحی ایجاد می‌گردند.

با تفریحات منظمی همچون رفتن به كنار دریا، جنگل و ... به تنهایی یا با كسانی كه دست‌شان دارید، دوباره ظرفیت وجودی خود را به دست می‌آورید. حتی یك پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای در پارك پس از شام نیز می‌تواند برای بدن، ذهن و روح نیزوبخش باشد.

مصرف غذاهای كامل و تازه

از غذاهای كامل و تازه استفاده كنید. تمام موجودات زنده نیاز به غذاهای كامل دارند، نه غذاهای فرآوری شده، داروها، نگهدارنده‌های سنتیك یا افزودنی‌های دست ساز كه تولید اضطراب، بی‌خوابی و بی‌قراری می‌كنند. تا حد امكان غذاهای تازه را به رژیم غذایی خود بیفزائید تا نیازهای‌تان با مواد غذایی ضروری تامین شود.

این غذاها ممكن است نیاز به زمان بیشتری برای تهیه داشته باشند، اما هر چه برای آنها زمان بیشتری بگذارید وقت كمتری را در كلینك‌های درمانی صرف می‌كنید و فرصت بیشتری برای بودن با كسانی كه دوست‌شان دارید، خواهید داشت.

خواب شبانه

هنر استراحت كردن را بیاموزید. بدن انسان دست كم به هفت ساعت خواب شبانه نیاز دارد. همچنین با 10 دقیقه استراحت بعد از هر 60 - 90 دقیقه كار، عملكرد و یادگیری بهتری خواهید داشت. عدم استراحت كافی به راحتی می‌تواند موجب استرس، تحریك و اضطراب شود. هیچ گونه اختلال خواب را كه بیش از یك هفته طول می‌كشد، نادیده نگیرید و دست كم نوعی شیوه خود آرامشی را كه بهتر برای شما جواب می‌دهد یاد بگیرید؛ مثل یوگا، آروماتراپی، مدیتیشن یا تای چی.

تماشای تلویزیون

تحریكات مدرن روزمره را مدیریت كنید. مردم در گذشته تلویزیون، رادیو، موبایل یا اینترنت نداشتند اما كمتر دچار حملات ناشی از اضطراب می‌شدند. این راه‌های ارتباطی در زندگی مدرن بشر نقش مؤثری دارند؛ اما اكثر ما از آنها بد استفاده می‌كنیم و دقیقاً زمانی كه باید آنها را كنار بگذاریم، این كار را انجام نمی‌دهیم.

با این تحریكات در حال افزایش و اطلاعاتی كه به‌طور روزمره به دست می‌آوریم، تعجبی ندارد كه بسیاری از ما دچار اضطراب باشیم. برای كار با رسانه‌هایی كه واقعاً هم به آنها نیاز دارید، مدت مشخصی تعیین كرده و مطابق آن عمل كنید.

از بین بردن ناراحتی

اجازه دهید ناراحتی‌تان از بین برود. آیا شما در زندگی سعی می‌كنید همه چیز را كنترل و بی‌نقص كنید؟ اگر این‌طور است، ارتباطات خود را چك كنید و نتایج را مورد ارزیابی قرار دهید. آیا معمولاً از خود پسندی خود به نام خدمت‌رسانی به دیگران اظهار رضایت می‌كنید؟ آیا از اینكه یك فرد كنترل كننده باشید، لذت می‌برید؟

بسیاری چیزها در زندگی از كنترل ما خارج‌اند و بنابراین منطقی نیست در مورد آنها دلواپس باشیم. سعی كنید چیزهایی را كه در كنترل شما هستند و آنهایی كه تحت كنترل شما نیستند، بشناسید. سپس تقریباً 50 درصد اضطراب خود را از طریق فراموش كردن مواردی كه تحت كنترل نیستند، از بین ببرید.

 

برای خواندن بخش دوم - راهكار طبیعی برای جلوگیری از استرس - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، روانشناسی بالینی، سلامت و روان، استرس و اضطراب، درمان استرس، جلوگیری از استرس، راه های کاهش استرس، کاهش استرس تعداد بازديد: 857 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز