Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:59

31
فروردین
7 نکته طلایی برای مراجعه به پزشک

7 نکته طلایی برای مراجعه به پزشک

درباره اینکه چه مطالبی را می‌خواهید با پزشک‌تان در میان بگذارید فکر کنید. در بیان هیچ مطلبی احساس خجالت نکنید

نيكي پاك بين

 

 

تقریبا 1/3 از ما بعد از اینکه از مطب دکتر بیرون آمدیم ، احساس سردر گمی و اضطراب می‌کنیم و دلیل آن هم این است که دقیقا نمی دانیم چه مطالبی به ما گفته شده است. معمولا گیج و سردر گم سعی می‌کنیم صحبت‌های دکتر را مرور کنیم. در این نوشتار سعی شده مطالب ریزی برای شما خوانندگان عزیز عنوان گردد تا در آن ده دقیقه زمانی که نزد پزشک تان هستید بهترین استفاده را از وقت ملاقات خود ببرید

1- عجله نکنید و با دیدن یکسری علایم وحشت زده نشوید

آیا واقعا نیاز دارید به نزد پزشکتان بروید؟ البته این ایده خوبی است که همواره علایم بدن خودتان را چک کنید اما نباید با کوچک‌ترین تغییر وضعیت یا ناراحتی بدون اینکه درصدد یافتن علت آن برآیید مضطرب شده بلافاصله بدنبال رفتن به نزد پزشک باشید. ابتدا موارد ناراحتی را خودتان خوب بررسی کنید و علل بروز آن را در خود جویا شوید.

2- درمان و مراقبت را ادامه دهید

بله گفتنش آسان تر از عمل کردن است اما اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از درمان بگیرید، نزد یک پزشک بروید. کلید درمان وابسته به ارتباط مریض و پزشک وی می‌باشد. وقتی برای اولین بار نزد پزشکی می‌روید وی از وضعیت پزشکی قبلی شما اطلاعی ندارد. بنابراین برای ادامه درمان بهتر است نزد همان پزشکی بروید که پرونده شما را در اختیار دارد. سعی کنید مسیر درمان را را از طریق یک پزشک ادامه دهید.

3- چک لیستی از علائم خود تهیه کنید

درباره اینکه چه مطالبی را می‌خواهید با پزشک‌تان در میان بگذارید فکر کنید. در بیان هیچ مطلبی احساس خجالت نکنید با پزشک خود راحت باشید. لیستی از نکات مهمی که می‌خواهید با او مطرح کنید، علائم بیماری و اینکه چه مدت است دچار آنها شده‌اید تهیه کنید.در مورد علائم خود واضح و درست صحبت کنید. بعنوان مثال توضیح علائم درد بسیار مهم است و چگونگی تفسیر آن کلید تشخیص صحیح منبع بیماری است. دردهای عصبی اغلب با سوزش یا تیر کشیدن همراهند و بیمار با بیان این حالت‌ها می‌تواند در تشخیص بیماری کمک شایانی به پزشک خود نماید.

4- وقت شناس باشید

بموقع نزد پزشک‌تان بروید. البته ممکن است زمانی را در اتاق انتظار بگذرانید اما شما سعی کنید وقت شناس باشید. لباس مناسب بپوشید زیرا ممکن است نیاز به معاینه داشته باشید.

5- سوال در مورد عمل جراحی

اگر نیاز به عمل جراحی داشتید سه سوال کلیدی باید قبل از عمل جراحی برای شما پاسخ داده شوند. 1- مشکل اصلی من چیست؟ 2- چه کارهایی لازم است انجام دهم. 3- چرا انجام این عمل برای من مهم است؟ پاسخ این سه سوال را در ذهن خود روشن نمایید.

6- آگاهی از نحوه درمان

سعی کنید اگر مساله‌ای برای‌تان مبهم مانده است حتما از پزشکتان درباره آن سوال کنید. مثلا اگر پزشک اصطلاح خاصی برای درمان شما بکار می‌برد و شما آن را نمی دانید حتما از او بپرسید که واضح‌تر برای شما بگوید. بعنوان مثال سی تی اسکن. در این روش از اشعه ایکس و یک رایانه برای خلق تصاویری واضح از درون بدن شما استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید هرگز بدون آگاهی کامل از نحوه درمان‌تان پزشک را ترک نکنید.

7- با جمع آوری اطلاعات پراکنده خود را مضطرب نکنید

گاهی اوقات آنقدر از علائم یک بیماری نگران می‌شویم که از هر منبعی که بتوانیم بدنبال یافتن اطلاعاتی در مورد آن می‌رویم. از اطرافیان، سایت‌های علمی و ....گاهی حتی اشتباه یک بیماری بی‌علاج را برای خود تشخیص می‌دهیم و شدیدا آزرده خاطر می‌شویم. سعی کنید قبل از رفتن به نزد پزشک‌تان آرامش خود را حفظ کنید و از هرگونه گمان‌زنی در مورد بیماری احتمالی برای خود پرهیز کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، جلوگیری از بیماری، نزد دکتر رفتن، ارتباط با دکتر، ارتباط با پرستار، رفتار با پزشک، مراجعه به دکتر، مراجعه به پزشک تعداد بازديد: 817 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز