Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:26

1
اسفند
رمز و راز‌های موفقيت (2)

رمز و راز‌های موفقيت (2)

دلیل اینكه اكثر افراد نمی‌توانند موفق شوند این است كه آنها روش رسیدن به موفقیت را نمی‌دانند. قوی باشید. قدرت واقعی زمینه‌ساز راه موفقیت افراد می‌شود. همه ما می‌دانیم كه قدرت فیزیكی بسیار خوب است و در واقع موجب قوی شدن احساسات نیز می‌شود.

راه موفقیت 
دستیابی به موفقیت با درد و شكست و كار سخت و ناامیدی و بسیاری از چیزهای دلسردكننده همراه است، ولی در نهایت آنچه شما به آن دست خواهید یافت، احساس شادی و پیروزی خواهد بود و به دلیل غلبه بر تمامی این موانع و رسیدن به هدف، به خودتان خواهید بالید و افتخار خواهید كرد و همین احساس افتخار و شادی و رضایت، پاداش موفقیت شما خواهد بود.

اگر نمی‌دانید چگونه دستگیره در را بچرخانید، پس هیچ‌گاه نمی‌توانید در را باز كنید؛ درست مثل فردی كه راه را اشتباه می‌رود و در را در جهت مخالف می‌چرخاند، در حالی كه در به سمت دیگری باز می‌شود و تلاش او بی‌نتیجه است و او تعجب می‌كند كه چرا نمی‌تواند این كار را انجام دهد.

دلیل اینكه اكثر افراد نمی‌توانند موفق شوند نیز همین است كه آنها روش رسیدن به موفقیت را نمی‌دانند. قوی باشید. قدرت واقعی زمینه‌ساز راه موفقیت افراد می‌شود. همه ما می‌دانیم كه قدرت فیزیكی بسیار خوب است و در واقع موجب قوی شدن احساسات نیز می‌شود، ولی آیا می‌دانید كه عدم قدرت عاطفی و روانی، علاوه بر اینكه سد راه موفقیت می‌شود، حتی می‌تواند زندگی شما را تا حد زیادی، تحت تأثیر قرار دهد و آرامش‌تان را سلب كند.

اگر به تمامی افراد غمگین و ناموفق اطراف‌تان نگاهی دقیق‌تر بیندازید، متوجه می‌شوید كه فقدان قدرت عاطفی یكی از دلایل اصلی غم و اندوه آنها است. كسی كه به لحاظ عاطفی قوی است، مشكلات كمتری دارد و اعتماد به نفس او موجب می‌شود زندگی مصمم‌تر و واقعاً بهتر و قوی‌تری داشته باشد.

اگر می‌خواهید موفق باشید، باید بیاموزید كه چگونه با مشكلات مبارزه كنید و اگر می‌خواهید با مشكلات مبارزه كنید، باید قوی باشید و لازمه آن خلاص شدن از نقاط ضعف است كه منجر به ضعف شما می‌شود و اگر بتوانید آنها را مدیریت كنید، در واقع به یك فرد قوی‌ تبدیل خواهید شد.

عوامل مواجه با مشكلات زندگی  

قدرت و وابستگی: هر چقدر به یك چیز بیشتر وابسته شوید. ضعیف‌تر می‌شوید. اشتباه نكنید، منظور این نیست كه در دستیابی به اهداف خود تلاش نكنید، بلكه منظور این است كه اگر راهی را مسدود دیدید، آنقدر قوی باشید و قدرت داشته باشید كه راه خود را عوض كرده و مسیر خود را تغییر دهید و روش دیگری را انتخاب كنید. 

قدرت و دانش: بیشتر افراد نمی‌دانند یكی از عوامل اصلی كه می‌تواند آنها را در برابر ناملایمات و مشكلات زندگی محكم‌تر كند، دانش است. یك دقیقه به این موضوع فكر كنید، آیا تصور نمی‌كنید كه دلیل احساس درماندگی، عدم توانایی و درك درست از انتخاب راه مناسب است؟ زمانی كه فرد نمی‌داند چه كاری باید انجام دهد، این حس به او دست می‌دهد.

هر چقدر بیشتر در مورد زندگی بدانید، مهارت‌های شما بیشتر خواهد بود و در نتیجه ترفندهای بیشتری ‌خواهید داشت و در مواجه با مشكلات زندگی قوی‌تر خواهید بود. افسردگی به خودی خود می‌تواند ناشی از كمبود آگاهی باشد. افسردگی در واقع از دست دادن اختیار در حل مشكلات است. دانش قدرت است و یكی از ابزار رسیدن به موفقیت. 

قدرت و شجاعت: بدون شك برای اینكه در زندگی موفق باشید، لازم است شجاع باشید! اما منظور آن نوع شجاعتی نیست كه شما را مجبور به یك مبارزه فیزیكی می‌كند بلكه منظور شجاعتی است كه شما را از عادات بد، مواد مخدر، بیش از حد غذا خوردن، سیگار كشیدن و خوابیدن بیش از حد وامی‌دارد. افراد ناموفق و ضعیف افرادی هستند كه به محض روبه‌رو شدن با مشكل، از آن فرار می‌كنند و متوسل به عادات بد می‌شوند؛ اما افراد شجاع هستند  كه با مشكلات مبارزه می‌كنند و در مقابل آن می‌ایستند.

 

 

برای خواندن بخش اول -رمز و راز‌های موفقيت- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: موفقیت در زندگی، رازهای موفقیت، مواجهه با مشكلات زندگی، عوامل موفقیت، راه موفقیت تعداد بازديد: 2907 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز