Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:26

1
بهمن
شادترین کشورها در سال 2015 (1)

شادترین کشورها در سال 2015 (1)

از جمله معیارهای اصلی که کشوری را به عنوان کشور شاد معرفی می‌کند، می‌توان آزادی، همکاری اقتصادی و سطح تحصیلات، میزان اشتغال، سطح رضایت از زندگی، درآمد، بهداشت و محیط زیست را نام برد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

معیارهای اصلی که یک کشور را به عنوان کشوری شاد مشخص می‌کند، چیست؟ عوامل متعددی در این رابطه دخیل هستند؛ از جمله آن‌ها می‌توان از آزادی، همکاری اقتصادی و سطح تحصیلات، میزان اشتغال، سطح رضایت از زندگی، درآمد، بهداشت و محیط زیست را نام برد. روند انتخاب کشورهای شاد، از مردم خواسته شد که امتیازی بین 0 - 10 را به میزان رضایت از زندگی‌ خود بدهند.

سوئیس- رضایت از زندگی: 7/8

این کشور کوچک و زیبا، خانه شادترین مردم جهان است. سوئیس دولتی شفاف و اقتصادی بسیار قوی دارد. میزان بیکاری در این کشور 2/9 درصد است. سوئیسی‌های شاغل درآمد بسیار بالایی دارند. در عین حال مالیات در این کشور بسیار پایین است. اغلب مردم سوئیس ساعات طولانی کار نمی‌کنند. آن‌ها آخر هفته‌ها و غروب‌ها را همراه با دوستان و خانواده خود سپری می‌کنند و به تفریحات و فعالیت‌های مورد علاقه شان می‌پردازند.

سوئیسی‌ها به صورت روزانه ورزش می‌کنند که در نتیجه آن‌ها را همواره پر انرژی می‌یابیم. میزان جرم و جنایت در سوئیس بسیار پایین است و در هر ساعت و هر زمانی می‌توان در این کشور مسافرت کرد. شهرهای سوئیس تمیز و مرتب هستند و این کشور جایی امن برای زنان است. هشتاد و شش درصد سوئیسی‌ها دانشگاه رفته‌اند. خدمات موسسات آموزشی این کشور، کیفیتی عالی ولی ارزان دارند.

دولت سوئیس بورس‌های تحصیلی را به دانشجویان خارجی اختصاص می‌دهد. شهروندان سوئیس در نوآوری، آموزش شغلی و بهره‌وری نیز سرآمد هستند. این کشور شبکه‌ای گسترده از بیمارستان‌ها دارد و نسبت تعداد بیماران و پزشکان مناسب است. شهروندان از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند هستند و جای تعجب نیست که سوئیسی‌ها از سالم‌ترین مردم جهان هستند. امید به زندگی در این کشور هشتاد و سه سال است. اغلب مردم نسبت از کیفیت آب و هوای این کشور راضی هستند.

نروژ -رضایت از زندگی: 7/7 

نروژ یکی از شادترین، امن‌ترین، سالم‌ترین و تحصیل کرده‌ترین کشورهای دنیاست. میزان بیکاری در این کشور فقط 3/4 درصد است و درآمد شاغلین بسیار بالاست. افرادی که تمام وقت کار می‌کنند، هر سال پنج هفته مرخصی دارند.  جرم و جنایت در نروژ بسیار پایین است.

دولت در پی این است که در جامعه حقوق همگان به طور مساوی رعایت شود. سالمندان و از کارافتادگان از بیمه درمانی و بازنشستگی برخوردار هستند. بیش از هشتاد و دو درصد نروژی‌ها تحصیلات دانشگاهی دارند. آموزش و پرورش نروژ ارزان و دارای کیفیت بسیار بالاست. هر موسسه آموزشی در این کشور سازمانی برای رفاه دانش آموزان دارد.

نروژ همچنین به دلیل طبیعت زیبایش شناخته شده است. این کشور دریاچه‌ها و سواحل بسیار زیبایی دارد. امید به زندگی در این کشور هشتاد و یک سال است. بیشتر بیمارستان‌های نروژ دولتی هستند. همه شهروندان از خدمات پزشکی پایه رایگان برخوردار هستند. خدمات پزشکی مرتبط با بارداری و زایمان در این کشور رایگان است. 

کانادا- رضایت از زندگی: 7/6 

در مقایسه با دیگر کشورهای امریکای شمالی، کانادایی‌هااز زندگی خود رضایت بیشتری دارند. متوسط درآمد سالانه آن‌ها 30000 دلار امریکاست که نشان از سطح بالای زندگی کانادایی‌هاست. بیش از هفتاد درصد آن‌ها خانه و ماشین دارند. مردم این کشور زندگی روزانه کم استرس و متعادلی در هنگام کار و در خانه تجربه می‌کنند. کانادایی‌ها کمتر نگران سرقت یا تهدید خلافکاران هستند. چرا که میزان جرم و جنایت و قتل در این کشور بسیار پایین است.

در موارد اضطراری نیز خدمات پلیس و مراقبت‌های پزشکی به یاری شهروندان می‌آیند. میزان با سوادی در کانادا، نود و نه درصد است و امکانآموزش زبان‌های خارجی برای دانش آموزان وجود دارد. سیستم آموزش سطح بالای کانادا بسیاری از مهاجران را از گوشه و کنار دنیا به خود جذب کرده است. یکی دیگر از جاذبه‌های کانادا، طبیعت بسیار زیبای آن است. این کشور چهل و دو پارک ملی دارد و ذخایر طبیعی آن بی نظیر است. تعداد زیاد درختان کانادا هوای پاکیزه و سالم را برای آن به ارمغان آورده است.

دانمارک- رضایت از زندگی: 7/6 

دانمارک از دیرباز و به طور مداوم، در بسیاری از شاخص‌ها همچون امنیت،اعتماد، سلامت، ثروت و آموزش و پرورش جز کشورهای سطح بالا قرار داشته است. اعتماد یکی از معیارهای مهمی است که دانمارکی‌ها را جز شادترین مردم جهان قرار داده است. اعتماد متقابل در میان این مردم چشمگیر است.

آن‌ها اهمیت بیشتری به روابطشان می دهند تا به پول. روابط اجتماعی قوی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از استرس به دور باشند و موقعیت‌های بیشتری در زندگی روزانه خودشان داشته باشند. دانمارکی‌ها خیلی بلند پرواز نیستند. آن‌ها اهمیت زیادی برای روابط انسانی قائل هستند.

دولت دانمارک تاثیر زیادی بر رفاه شهروندانش دارد. این دولت شفاف است وهشتاد و هشت درصد مردم در رای گیری‌ها مشارکت می‌کنند. آزادی اطلاعات در دانمارک در سطح بالایی قرار دارد و دانمارکی‌ها به بسیاری از اطلاعات دسترسی دارند. جای تعجبی نیست که برابری جنسیتی تا حد زیادی در این کشور رعایت می‌شود.

حتی در روزهای کاری هم دانمارکی‌ها به فعالیت‌های اجتماعی، مراقبت از کودکان، کارهای خانه و تفریحات خود می‌رسند. که همین امر تا حد زیادی استرس و افسردگی را از آن‌ها دور می‌کند. کپنهاگ، پایتخت دانمارک، یکی از سبزترین شهرهای دنیاست. اغلب ساکنین این شهر مسیر بین محل زندگی و کارشان را پیاده یا با دوچرخه طی می‌کنند.

کپنهاگ همچنین مسیرهای دوچرخه سواری خیلی خوبی هم دارد.  مالیات در دانمارک بسیار بالاست اما دولت خدمات پزشکی و آموزش و پرورش را رایگان در اختیار شهروندان قرار می دهد. دولت همچنین از افراد بدون شغل نیز به خوبی حمایت می‌کند...

 

 

برای خواندن بخش دوم-شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم-شادترین کشورها در سال 2015- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: شادی، رضایت از زندگی، راه های شاد بودن، زندگی شاد، شادترین کشورها تعداد بازديد: 913 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز