Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 20:00

8
مهر
چگونه دوست داشتنی و محبوب تر باشيم؟

چگونه دوست داشتنی و محبوب تر باشيم؟

به برخی نكات جالب و متفاوت در مورد شخصیت و ویژگی های دیگران توجه كرده و با پی بردن به این نكات، مكالماتی را با آنها شروع كنید و تا حرف های تان را از جای خوبی شروع كرده باشید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

دوست داشتنی و خواستنی بودن مطلوب همه مردم است، اما متاسفانه همه افراد آنقدر خوش شانس نیستند كه از ابتدا با این ویژگی متولد شوند. البته این ویژگی تا حدودی هم یك مهارت اكتسابی است. دوست داشتنی و مورد پسند مردم بودن مزایای بسیاری دارد. دیگران از حضور شما در یك جمع لذت می برند، حمایت بیشتری از شما می شود، طرفداران بیشتری پیدا می كنید، در زمینه كاری رشد و پیشرفت بیشتری می كنید و.... برای رسیدن به موفقیت، دوست داشتنی بودن ضروری است. برخی از افراد ذاتا رهبر به دنیا می آیند . آنها به راحتی دیگران را جذب خود می كنند این به این معنی نیست كه سایرین چون هیچ وقت به چشم نمی آیند باید نادیده گرفته شوند. با برخی روش ها می توان كاری كرد كه مردم از مصاحبت با شما لذت ببرند و در دل بسیاری از آنها جای داشته باشید:

 

سوال بپرسید

مردم عاشق حرف زدن در مورد خودشان هستند. برخی افراد در شنیدن و گوش دادن به دیگران مهارت زیادی دارند. آنها سوالات اصلی را می پرسند و شما حاضر می شوید برای پاسخ دادن به آنها حتی تا یك ساعت بی وقفه حرف بزنید. بدون آنكه خودتان متوجه شوید، علاقه غیر قابل وصفی در درونتان برای داشتن چنین مكالماتی احساس می كنید. حالا خودتان از این روش استفاده كنید و برای آنكه در مورد افرادی كه برایتان مهم ترند بیشتر بدانید ، برخی سوالات را بپرسید.اگردراین كار مهارت كافی ندارید، ازسوالات ساده شروع كنید، مثلا در مورد برخی تجربیات خاص و تلاش هایی كه در زندگی كرده اند، سوال كنید و اگر آن فرد از دوستان نزدیك شماست، از اتفاقات اخیر و تازه ای كه برایش پیش آمده بپرسید. گاهی اوقات برگشت به برخی جزئیات از مكالمات قبلی و اشاره به برخی نكات كه طرف مقابل گفته است، نشان می دهد كه شما شنونده خوبی بوده اید وبه اندازه كافی به او توجه دارید و حرفهایش رابه خاطر می سپارید.
 

علاقه مند باشید

به برخی نكات جالب و متفاوت در مورد شخصیت و ویژگی های دیگران توجه كرده و با پی بردن به این نكات، مكالماتی را با آنها شروع كنید و تا حرف های تان را از جای خوبی شروع كرده باشید. علاقه نشان دادن به برخی از تجربیات و ویژگی های افراد و كنجكاوی در مورد آنها به شما كمك می كند تا دوست داشتنی تر به نظر برسید. مكالمات خود رابه سمت موضوعاتی سوق دهید كه به آنها علاقه مندید. سوالاتی بپرسید كه پاسخ آنها قطعی و واضح نیست، چرا كه اینگونه سوالات باعث می شود افراد بیشتری وارد بحث و مكالمه شما شوند.
 

روشنفكر باشید

رابطه دوستی خوب و مناسب باید با درك متقابل ساخته شود. گاهی اوقات به خاطر تفاوت در ارزش های فردی، مردم در درك یكدیگر كوتاهی و به خاطر این تفاوت ها از هم دوری كنند. این اتفاق گاه بسیار دردناك است، به خصوص وقتی كه در یك خانواده ایجاد شود، مثل وقتی كه اعضای یك  خانواده با وجود تمام نزدیكی ها ، به خاطر برخی تفاوت ها ی ارزشی از هم دور می شوند. 
اگر به این نتیجه رسیده اید كه به نظرتان ارزش های شما با ارزش های برخی دوستان تان فرق دارد، بیشتر سعی كنید كه همدم آنها باشید و از طرفی هم روشنفكر تر باشید. مردم را با تمام ویژگی های شان بپذیرید و از آنها بدون در نظر گرفتن تفاوت هایتان حمایت كنید.

 

دوستانه رفتار كنید

شاد باشید، خونگرم باشید و دوستانه رفتار كنید تا مردم با شما احساس خوبی داشته باشند وقتی نمی توانید به دیگران كمك كنید، لااقل سعی كنید آنها را دوست داشته باشید. در برخی فرصت های مناسب، آنها را در آغوش بگیرید، به روی شان لبخند بزنید و نشان دهید كه از ملاقات شان خوشحال هستید.

 

قانون 10 ثانیه

گاهی اوقات صبر كردن برای تمام شدن حرف های كسی كه در حال حرف زدن با او هستید، بسیار دشوار می شود، چرا كه برخی افراد از حرف زدن خسته نمی شوند. بنابراین برای آنكه مجبور نباشید با بی ادبی حرف های طرف مقابل تان را قطع كنید و یا تا آخر حرف هایش را به زور بشنوید، بهترین كار این است كه از فرصت كوتاهی كه بین حرف زدن های او برای نفس كشیدن پیش می آید و مجبور می شود لحظه ای مكث كند، استفاده كرده و سریع موضوع بحث را عوض كنید. این كار بیشتر از 10 ثانیه طول نمی كشد.

 

از تشابهات استفاده كنید

همه ما كسانی را كه دوست مان دارند و یا افرادی را كه با معیارهای ما مطابقت دارند، دوست داریم. اغلب ما افرادی را دوست داریم كه بیشتر شبیه خودمان هستند. برخی از این شباهت ها باعث می شود كه مردم با هم احساس نزدیكی كنند و ارتباط شان را ادامه دهند. وقتی كه با مردم رابطه برقرار می كنید، به دنبال یافتن این تشابهات باشید،  حتی در حد یك سرگرمی، یك علاقه، یك عادت، یك حرفه، حتی شهری كه در آن زندگی می كنید، كتابی كه خوانده اید و ... بعد از پی بردن به این وجوه مشترك از آنها سوالاتی بپرسید و دامنه مكالمات خود را گسترده تر كنید.

 

نگاه كردن با محبت

شاید به نظرتان برسد كه همیشه به هنگام صحبت كردن به طرف مقابل تان نگاه می كنید، اما افراد بسیاری این كار را انجام  نمی دهند و به صورت كسی كه با او حرف می زنند، نگاه نمی كنند.
 بدترین كاری كه در این گونه مواقع می توانید انجام دهید این است كه وقتی كسی با شما حرف می زند، شما به در و دیوار و سایر وسایل اتاق نگاه كنید.این كار هم بی احترامی به فرد متكلم است و هم او را از ادامه مكالمه با شما منصرف می كند. به عبارت دیگر با این كار به مخاطب می فهمانید كه هیچ علاقه ای به ادامه صحبت كردن با او ندارید.

 

به دیگران كمك كنید

به دنبال فرصت هایی باشید كه به دیگران كمك كنید.  اگر قرار است دوست تان به زودی ازدواج كند و یا جابه جایی در پیش دارد، هر كاری كه از دست تان برای كمك كردن به او بر می آید، انجام دهید. به او كمك كنید و بگذارید كه او روی حمایت شما حساب و در مواقع نیاز به شما رجوع كند.

 

اسامی را به خاطر بسپارید

اسامی افراد را به یاد بسپارید و به هنگام صحبت كردن با آنها نام شان را بگویید، اما در استفاده از آن زیاده روی نكنید. وقتی كه با فرد جدیدی ملاقات می كنید، چند بار نام او را در ذهن تان مرور كنید تا به طور كامل در آن ذخیره شود.

 

برچسب ها: موفقیت، محبوبیت، دوست داشتنی بودن، ارتباط با دیگران، راه های جذب دیگران تعداد بازديد: 1634 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز