Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:25

15
خرداد
مغز چگونه حافظه مهارت‌های بلندمدت را بخاطر می سپارد؟

مغز چگونه حافظه مهارت‌های بلندمدت را بخاطر می سپارد؟

تابحال دقت کرده‌اید چگونه راه منزل خود را بدون فکر کردن طی می‌کنید؟ یا برای انجام دادن کارهایی که نیاز به مهارت دارند نظیر رانندگی دیگر فکر نمی‌کنید و از روی عادت انجام می‌دهید؟

جالب است بدانید اطلاعات مربوط به مهارت‌های بلند مدت در بخشی از حافظه بنام حافظه رویه ای ذخیره می شوند.

می توان گفت تمام مهارت‌های این چنینی تقریبا برای شما بصورت خودکار درآمده و مغز شما بدون اینکه به نحوه چگونگی فعالیت فکر کند تنها مراحل را به ترتیب اجرا می نماید.

تمرین برای کسب مهارت

در این رابطه می توان گفت: «تمرین فقط وقتی می‌تواند موثر باشد که تمام و کمال انجام شود».

معنی این جمله این است که وقتی کاری را بارها انجام می‌دهید با این کار هم مغز و هم ماهیچه‌هایتان را پرورش می‌دهید تا آن کار به خاطر بسپارند.

ورزشکاران به این نوع حافظه حافظه ماهیچه‌ای می‌گویند به کمک همین حافظه است که شما فعالیتی مثل شنا یا اسکیت را خودکار انجام می‌دهید، چرا که ماهیچه‌هایتان آنها را  «به خاطر سپرده‌اند».

ذکر این مطلب همین جا لازم است که شیوه‌ی تمرین کردن اهمیت فوق العاده ای دارد و بسیار مهم است که کاری را  از همان ابتدا درست یاد بگیرید.

زیرا در غیر این صورت بدن‌تان باید اول شیوه‌ی نادرست را از یاد ببرد و دوباره روش جدید را فرا بگیرد.

 

برچسب ها: تقویت حافظه، تقویت مغز، بهبود حافظه، به خاطر سپردن، حافظه ماهیچه ای، مهارت تقویت حافظه، حافظه رویه ای، انواع حافظه تعداد بازديد: 1097 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز