Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:59

25
مهر
بوتاکس راهی برای رفع چین و چروک

بوتاکس راهی برای رفع چین و چروک

یکی از مواردی که این روزها طرفداران زیادی برای زیبایی پوست و رفع چین و چروک پوست دارد استفاده از بوتاکس و ژل‌های صورت است. اما آیا بوتاکس و ژل صورت به رفع چروک کمک می‌کنند؟

دکتر امیرهوشنگ احسانی؛ متخصص پوست و مو در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد تزریق بوتاکس گفت: «یکی از مطالب خیلی پر طرفدار در زمینه کارهای زیبایی پوست در چند دهه اخیر،‌ تزریق ژل، ‌بوتاکس، تزریق چربی و ... می‌باشد.

بوتاکس فرآورده‌ای است که از سم بوتولیسم گرفته شده است. سال‌ها پیش وقتی از این سم برای لوچی، استرابیسم یا انحراف چشم استفاده می‌کردند،‌ مشاهده نمودند که می‌تواند برای چروک‌های پوست دور چشم موثر باشد.

از آن زمان این جرقه زده  شد که می‌توان از این آمپول برای کم کردن یا گاها برای محو کردن چروک‌های پوست استفاده نمود».

وی افزود: «بوتاکس فرآورده‌ای است که از لحاظ استاندارد می‌توان آن را از حدود 20 سالگی به بعد تزریق کرد و منعی برای تزریق آن بر حسب نیاز، بعد از 20 سالگی نیست.

ممکن است سوال کنید مگر افراد 20 ساله هم چروک دارند؟ اما افراد 20 ساله‌ای ممکن است وجود داشته باشند که از عضلات خود زیاد استفاده می‌کنند، زیاد اخم می‌کنند و یا زیاد و ناخود آگاه ابروهای خود را حرکت می‌دهند.‌

استفاده از بوتاکس برای این افراد می‌تواند درمان پیشگیرانه باشد که در سال‌ها بعد این چروک‌ها عمیق و بیشتر نشوند.

همچنین تا 70-80 سالگی و تا زمانی که فرد توانایی اینکه تزریق بوتاکس برایش انجام شود را داشته باشد، می‌توان آن را انجام داد و محدودیتی وجود ندارد».

این متخصص پوست و مو عنوان نمود: «بهتر است بوتاکس در حاملگی و شیردهی در افرادی که عفونت‌های فعال دارند و افراد مبتلا به سرطان‌های فعال و پیشرفته تزریق نشود، ولی خوشبختانه در بیماری‌های قلبی، مشکلات کلیوی و کبدی می‌توان با احتیاط بوتاکس را تزریق نمود.

بوتاکس ماندگاری 4 تا 6 ماهه دارد و نباید انتظار داشت بوتاکس دائم بماند. باید حتما این نکته به بیمار گفته شود که بهتر است بوتاکس تکرار شود و در کنار آن ژل‌ها قرار می‌گیرند».

دکتر احسانی گفت: «ژل‌ها فرآورده‌های پر کننده‌ای هستند که برای پر کردن یک نقص زیبایی در صورت یا بدن استفاده می‌شوند، مثلا برای خط خنده یا جای فرو رفته‌ای که در اثر یک اتفاق،‌ چربی زیر آن از بین رفته باشد، می‌توان از یک فیلر یا پر کننده یا ژل یا تزریق چربی استفاده کرد.

متاسفانه در 10-15 سال پیش ژل‌های غیر استانداردی وارد ایران شده‌اند که دائمی بودند و عوارض آنها هنوز گریبانگیر افراد است.

ژلی خوب است که دائمی نباشد، ژل در بدن جذب شود و برای همیشه در بدن نماند و با بدن سازگار باشد. پس هنوز در دنیا ژل دائمی ساخته نشده است.

ممکن است فردی بگوید 6 ماه یا یکسال بعد از استفاده از ژل، برطرف می‌شود، اما واقعیت همین است که ژل دائمی که با بدن سازگار باشد، در دنیا نیست.

انتخاب نوع بیمار و مشاوره قبل از آن خیلی مهم است و اینکه به بیمار تفهیم شود که این بهبودی نسبی است و فکر نکند قرار است همه چین و چروک‌ها کاملا از بین بروند».

 

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر امیرهوشنگ احسانی، در مورد دانستنی‌های تزریق بوتاکس، اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: زیبایی، چین و چروک، رفع چروک صورت، بوتاکس، تزریق بوتاکس، ژل زیبایی، سم بوتولیسم تعداد بازديد: 1184 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز