Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:26

24
شهریور
تاتو با چاشنی ایدز و هپاتیت! (1)

تاتو با چاشنی ایدز و هپاتیت! (1)

امروزه پدیده خالکوبی در میان زنان و دختران ایرانی بسیار افزایش پیدا کرده است. اما این پدیده به ظاهر زیبا عواقب سوء و بیماری‌هایی از قبیل ایدز و هپاتیت را هم به دنبال خود دارد!

تحریریه زندگی آنلاین- گروه سلامت

 

حسین خدنگ: سال‌‌ها پیش، خالکوبی نمادی برای افراد شرور و اوباش به حساب می‌‌آمد، اما این روزها با جلب نظر جوانان به سوی تاتو به خصوص افراد مشهور این مسئله به نمادی برای زینت و زیبایی تبدیل شده است!

این دسته از افراد که کم هم نیستند، پس از خالکوبی، تاتوهای بدنشان را در شبکه‌‌های اجتماعی به نمایش می‌‌گذارند.

این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان و مسئولان بهداشتی این تب تند، راه را برای انتقال و شیوع بیماری‌‌هایی نظیر ایدز و هپاتیت هموار کرده اما این هشدارها نتوانسته است از استقبال و اشتیاق قشر جوان به ویژه زنان و دختران برای خالکوبی اندامشان بکاهد.

این روزها داشتن یک خالکوب ماهر برای هر آرایشگاه زنانه‌ای یک امتیاز ویژه به حساب می‌آید، چرا که درخواست زنان برای انجام خالکوبی بالا رفته و خیلی‌ها حاضرند مبالغ هنگفتی را بابت این کار بپردازند.

براساس نتایج یك تحقیق پدیده خالكوبی به تازگی در برخی شهرهای كشور به‌ ویژه كلان‌شهرها در بین دختران دانش‌آموز و دانشجو افزایش یافته‌است.

برپایه این گزارش،دختران و زنان جوان بیشتر تمایل دارند خالكوبی‌ها بر روی دست و پاهایشان نقش ببندد.

دامنه پدیده خالكوبی به مدارس دخترانه نیز كشیده‌ شده و برخی از دختران در مدارس علاقه وافر خود به خالكوبی را با كشیدن نقوشی توسط خودكار نشان می‌دهند.

تاتوکارها به صورت پنهانی و غیرقانونی در کلان شهر‌ها مشغول به کار هستند و از این راه پول خوبی به جیب می‌زنند.

در این میان اما مشتریان تاتویی که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود نه تنها هزینه‌های زیادی برای طرح‌های عجیب و غریب روی بدنشان پرداخت می‌کنند بلکه برای تاتو کردن، سلامت خود را نیز به خطر می‌اندازند. 

شاید در نگاه اول، درآمد قابل توجه تاتوکار‌ها به چشم نیاید، اما برخلاف آن چیزی که عموم مردم تصور می‌کنند، این شغل یکی از پردرآمد‌ترین شغل‌‌هاست، طوری که بسیاری از افراد، حتی آرایشگر‌ها با خرید تجهیزات تاتو، وارد این کار شده‌اند و با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، بازاریابی خوبی به راه انداخته‌اند. 

تاتو و خالکوبی آنقدر عادی شده که به هر آرایشگاه زنانه یا مردانه در پایتخت که زنگ بزنید، آمار و ارقام هزینه آن به دست‌تان می‌‌رسد.

سعید خالکوب سیاری است که آشنایان بیشتر او را با شماره تلفنش به دیگران توصیه می‌‌کنند. می‌‌گوید: افرادی که ۲۰ تا ۳۵ سال دارند؛ بیش‌تر سراغم می‌‌آیند. طرح‌های متوسط با رنگ عادی را ۱۰۰ هزار تومان و با رنگ آمریکایی را ۲۰۰ هزار تومان انجام می‌دهم. خالکوبی کل بدن یک آقا با تخفیف، ۱۰ میلیون تومان می‌‌شود.

جالب اینجاست که یک طرح کوچک در این حرفه نان و آبدار و به روز! ۵۰ هزار تومان است و مسوول یک سالن زیبایی در منطقه صادقیه تهران می‌گوید: طرح‌های فانتزی مورد توجه دختران بسیار جوان است که در نقاط مختلف مثل کتف، بازو، شکم، ناف و کمر متفاوت است.

او قیمت طرح رنگی تاتوی کوچک را ۷۰ هزار تومان و همان طرح به رنگ مشکی را ۵۰ هزار تومان اعلام می‌کند و ادامه می‌دهد: بزرگ‌ترین طرحی که تا به حال کار کرده‌ام، طرحی بر روی کمر بوده که قیمت آن ۵۰۰ هزار تومان شد.

جالب اینجاست که بهداشت این کار را با یک بار مصرف بودن سوزن توجیه می‌‌کند و ادامه می‌‌دهد: تا به حال هیچ‌گونه عفونتی برای کسی در بر نداشته، اما تا چند روز بستگی به ناحیه‌ای که تاتو انجام می‌شود، التهاب ایجاد می‌شود. عمل تاتو معمولا دردی که شدید باشد ندارد، اما من از آمپول بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنم.

*مد روز مارمولک است!

"نادیا" آرایشگری است که تاتو انجام می‌دهد و به عروس‌هایی اشاره می‌کند که بیشتر طرفدار طرح‌های گرافیکی رنگی را می‌‌پسندند. او می‌‌گوید: مد الان مارمولک است!..

 

برچسب ها: عوارض خالکوبی، علل ایدز، علل هپاتیت، عوارض تاتو، آمار تاتو، خالکوبی در زنان، خالکوبی در دختران تعداد بازديد: 1527 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز