Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 23:19

2
مرداد
روش های طبیعی رفع چین و چروک اطراف لب و خط لبخند (1)

روش های طبیعی رفع چین و چروک اطراف لب و خط لبخند (1)

برای رفع چین و چروک های صورت روش های زیادی وجود دارد، از بوتاکس تا عمل های زیبایی اما روش های طبیعی بدون عوارضی نیز وجود دارد. روش های طبیعی رفع چین و چروک اطراف لب را در این مقاله بخوانید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

چروک اطراف دهان و لب ها یکی از مشخصه های گذر عمر روی صورت فرد است. مسن شدن، سیگار کشیدن، مصرف الکل و حتی زیاد لبخند زدن این چروک ها را بیشتر می کند.

این خطوط نشان می دهد که پوست در حال از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی خود است که در نهایت منجر به چروک شدن پوست می شود. خوشبختانه روش های طبیعی بسیاری برای از بین بردن چروک اطراف دهان و همچنین خط لبخند وجود دارد.

در اینجا چند روش طبیعی خانگی برای برطرف کردن این خطوط آورده شده است

1- کدو حلوایی و روغن زیتون

مغز تخمه های کدوحلوایی و روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و مخلوط یکدستی به دست آورید. سپس مواد آماده شده را روی خطوط لبخند دور دهان تان بمالید. یا اینکه می توانید شب ها به روی این خطوط فقط روغن زیتون بمالید و صبح بشویید.

به مرور زمان این خطوط محو می شوند.

2- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ، ماسکی عالی برای سفت کردن پوست اطراف دهان است. یک تا دو عدد سفیده تخم مرغ را با روغن نارگیل مخلوط کرده و به روی صورت بمالید و اجازه دهید خشک شود.

پس از 15 تا 30 دقیقه، صورت تان را بشویید. این ماسک می تواند خاصیت ارتجاعی پوست تان را حفظ کند و خطوط اطراف لبخند را از بین ببرد. روغن نارگیل هم مرطوب کننده ای طبیعی است و جلوی خشک شدن پوست را می گیرد.

3- لیمو ترش

یک لیموترش را به دو نیم تقسیم کنید و آب آن را روی خطوط اطراف دهان تان بمالید. لیموترش یکی از بهترین ماده رهایی از خطوط لبخند به طور طبیعی است.

اسید آب لیموترش پوست را محکم می کند و می تواند خطوط ایجاد شده در اثر گذر عمر را از بین ببرد. از طرفی ویتامین c موجود در آن رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

4- آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین E است و مرطوب کننده خوبی برای پوست محسوب می شود. ترکیبی از آووکادو، عسل و زرده تخم مرغ آماده کنید و روی خطوط ظریف ایجاد شده روی صورت قرار دهید. پس از 20 دقیقه صورت تان را بشویید.

استفاده از این ترکیب به مرور زمان چروک های ریز و ظریف را از بین می برد آووکادو، با پر کردن پوست ناحیه چروک ها، خطوط را از بین می برد، زرده تخم مرغ پوست را سفت می کند و عسل گردش خون را افزایش می دهد که برای پوست بسیار مفید است.

5- ماساژ روغن نارگیل

یکی از روش های آسان از بین بردن چروک اطراف دهان، ماساژ روغن نارگیل، هرشب قبل از خواب، در آن منطقه از صورت است. روغن نارگیل بهترین آنتی اکسیدان طبیعی و مرطوب کننده ای است که رادیکال های آزاد را از بین می برد.

رادیکال های آزاد موجب چروک شدن پوست می شوند. شما حتی می توانید به روغن نارگیل، کمی روغن ویتامین E بیفزایید تا خطوط لبخند و چروک های ظریف پس از مدتی کاملا محو شوند...

 

برچسب ها: ماسک زیبایی، ماسک صورت، مراقبت از پوست، ماسک خانگی، خط خنده، چروک صورت، چروک اطراف دهان، چروک اطراف لب تعداد بازديد: 1423 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز