Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:37

8
تیر
نکات مهم در مورد ضد آفتاب‌ها

نکات مهم در مورد ضد آفتاب‌ها

بهتر است ضد آفتاب را نیم ساعت قبل از ورود به یک محیط باز و آفتابی استفاده کنیم و استفاده از آن را هر دو تا سه ساعت بر حسب شرایط، تکرار کنیم؛ مثلا اگر فردی خیلی عرق می‌کند یا اگر فردی شنا کرده، بهتر است استفاده از ضد آفتاب برای او تکرار شود.

دکتر امیرهوشنگ احسانی؛ متخصص پوست و مو در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد ضد آفتاب‌ها گفت: «بسیاری از افراد بر این باورند که با استفاده از کرم ضد آفتاب، ساخت ویتامین D بدن کم می‌شود. بر این اساس افراد زیادی از ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند.

سال‌ها پیش اثبات شد که آفتاب در ایجاد سرطان پوست و پیری پوست نقش دارد. اگر شما افراد کشاورز را در روستاها دیده باشید، پوستی خیلی افتاده با چروک‌های بسیار عمیق دارند.

یکی از اثرات مهم ایجاد این چروک‌ها، آفتاب است و همین افراد ممکن است یک سری ضایعات سرطانی هم روی صورتشان داشته باشند.

ثابت شده است که استفاده از ضد آفتاب می‌تواند اثرات پیری پوست را به تاخیر بیندازد و اثرات ایجاد سرطان‌های پوستی را نیز به مقدار زیادی کاهش دهد.

در عین حال آن باور قدیمی هم در حال حاضر اصلاح شده است که استفاده از ضد آفتاب باعث کمبود و کم شدن ساخت ویتامین D نمی‌شود و میزان سنتز ویتامین D با استفاده از ضد آفتاب کم نمی‌شود».

وی در خصوص نحوه استفاده از ضد آفتاب‌ها افزود: «بهتر است ضد آفتاب را نیم ساعت قبل از ورود به یک محیط باز و آفتابی استفاده کنیم.

بهتر است استفاده از آن را هر دو تا سه ساعت بر حسب شرایط، تکرار کنیم؛ مثلا اگر فردی خیلی عرق می‌کند یا اگر فردی داخل آب رفته و شنا کرده، بهتر است استفاده از ضد آفتاب برای او تکرار شود».

دکتر احسانی در ادامه بیان نمود: «استفاده از ضد آفتاب در دوران بارداری و شیردهی منعی ندارد. بهتر است برای بچه‌ها از شیرخوارگی (از 6 ماهگی به بعد) ضد آفتاب‌های فیزیکی شروع شود.

ضد آفتاب‌های فیزیکی ضد آفتاب‌هایی هستند که نور را منعکس می‌کنند و ضد آفتاب‌های شیمیایی، ضد آفتاب‌هایی هستند که نور را جذب می‌کنند.

این تقسیم‌بندی، یک تقسیم‌بندی بزرگ برای ضد آفتاب‌ها است که به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شوند که در گروه بچه‌ها بهتر است از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده شود.

تنها گروهی که شاید خیلی استفاده از ضد آفتاب برای آنها لازم نباشد، سنین خیلی بالا و پیری است که شاید به خاطر کمبود ویتامین D در آنها، نیاز به استفاده از ضد آفتاب نداشته باشند».

این متخصص پوست و مو  در پایان عنوان نمود: «باید توجه داشت که ضد آفتاب سرطانزا و‌ حساسیت‌زا نیست.

ممکن است فردی از ضد آفتاب استفاده کند و پوستش تحریک شود که خیلی مهم نیست و با عوض کردن ضد آفتاب می‌توان آن را اصلاح کرد. ضد آفتاب را بر اساس نوع پوست (چرب، خشک و معمولی)، رنگ پوست و فصل باید برای فرد انتخاب نمود».

 

 

برای دیدن فایل ویدئویی مصاحبه با آقای دکتر امیرهوشنگ احسانی، در مورد نکات مهم در مورد ضد آفتاب‌ها، اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: مراقبت از پوست، کرم ضد آفتاب، زیبایی پوست، انواع ضد آفتاب، سلامت پوست، جوانی پوست، نحوه استفاده ضد آفتاب، پیشگیری از چروک پوست، انتخاب ضد آفتاب تعداد بازديد: 1464 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز