Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:54

28
آذر
مـشاوره زيبايی

مـشاوره زيبايی

خانمي 36 ساله هستم مدت 2 سال است كه پوست صورتم جوش مي‌زند...

مـشاوره زيبايی

 

 

  خانمی 36 ساله هستم مدت 2 سال است كه پوست صورتم جوش می‌زند و جای آن لك قهوه‌ای می‌ماند گردن و روی سینه هم همین‌طور ولی من قبلاً پوست صورتم صاف بود. پوست من معمولی است.

شما بهتر است در مرحله اول آزمایش‌های هورمونی لازم را انجام دهید تا در صورت داشتن اختلالات هورمونی ابتدا درمان اصلی آن انجام و عامل ایجادكننده جوش‌ها برطرف شود؛ سپس اقدام به درمان جوشگاه‌ها (جای جوش‌ها) كنید. هم اكنون داروهای متفاوتی برای درمان جای جوش‌ها وجود دارد كه بهتر است با توجه به نوع پوست شما، حساسیت پوستی و همچنین میزان لك آنها توسط پزشك تعیین شود. از دسته داروهایی كه در این زمینه به كار می‌رود، تركیب‌های حاوی رتینه آ مثل ترتنیوئید است كه با داروهای روشن‌كننده حاوی كومیك اسید می‌توان آن را همراه كرد و مصرف آنها در طی چندین ماه می‌تواند به رفع جای جوش‌ها كمك كند. البته همانطور كه گفته شد، باید عامل زمینه‌ای حتماً برطرف شود تا جوش جدیدی ایجاد نشود.

 

   دختری 24 ساله هستم كه در سینه و شكمم موهای زاید سیاه و كلفت به صورت پراكنده دیده می‌شود آیا می‌‌توانم از الكترولیز برای از بین بردن آنها استفاده كنم و عوارضش چیست؟

الكترولیز یكی از روش‌های از بین بردن موهای زائد است، ولی به علت داشتن درد زیاد، و همچنین به جا گذاشتن محل سوزاندن مو معمولاً كمتر استفاده می‌شود و جای خود را به لیزر داده است. شما می‌توانید به راحتی و در طی چند جلسه موهای زاید شكم و سینه خود را با لیزر از بین ببرید.

 

 برای رفع تیرگی زیربغل و كشاله ران چه توصیه‌هایی دارید؟

تیرگی زیربغل و كشاله ران می‌تواند علل مختلفی داشته باشد ولی یكی از مهم‌ترین علل آن پوشیدن شلوارهای رنگی و جین كه رنگ آنها به دنبال تعریق و تماس با پوست بدن، منتقل می‌شود و همچنین در اثر سائیدن كشاله‌های ران به همدیگر می‌باشد. مسلماً برای رفع این مشكل تعویض لباس‌های رنگی و پوشیدن لباس‌های روشن بجای تیره می‌تواند مفید باشد. از طرفی كسانی كه ران‌های چاقی دارند با كوچك كردن و لاغر كردن ران‌ها می‌توانند تماس و سائیدن آنها را كاهش دهند. بیماری‌های قارچی نیز می‌توانند باعث لك و تیرگی زیربغل و كشاله ران شوند در صورت وجود بیماری‌های پوستی درمان توسط پزشك ضروری است ولی اگر مطمئن هستید كه بیماری پوستی ندارید می‌توانید از كرم‌های مختلفی كه جهت تیرگی پوست بدن در بازار می‌باشد. و با نام روشن‌‌كننده‌های پوست بدن Body whatener توسط شركت‌های مختلف تهیه شده است استفاده كنید. استفاده آنها در طی چند ماه باعث برطرف شدن تیرگی‌ها خواهد شد.

 

  در مورد عوارض مشكلات epil- stop توضیح دهید. و اینكه اصلاً مفید است یا نه؟

epil- stop مانند همه دستگاه‌های مشابه آن (اپی‌لیدی) باعث كنده شدن موها از ریشه می‌شود. مسلماً استفاده از چنین دستگاه‌هایی بسیار بهتر از استفاده از تیغ است؛ ولی استفاده طولانی از آنها و دستگاه‌‌های مشابه می‌تواند باعث ایجاد موهای زیرپوستی و در نهایت پوست مرغی شدن بدن (خصوصاً پاها) و  ایجاد لك روی پوست به علت برگشت مو شود كه منظره ناخوشایندی دارد. درمان این موهای زیرپوستی تنها به وسیله روش‌هایی مثل لیزر امكان‌پذیر خواهد بود؛ بنابراین استفاده دوره‌ای نه مداوم این دستگاه‌ها خصوصاً در مورد موهایی كه خیلی ضخیم نیستند، توصیه می‌شود.

 

  آیا روغن مورچه سبب از بین رفتن موهای زاید می‌شود؟ آیا عوارضی دارد.

روغن مورچه در استفاده مداوم و صحیح می‌تواند در از بین بردن موهای زائد كمك‌‌كننده باشد. البته روغن مورچه‌ای كه اصل و خالص باشد. جهت استفاده و رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت شرایط زیر لازم است: 1- روغن مورچه اصل باشد. 2- مشكلات هورمونی وجود نداشته باشد.  3- ابتدا مو‌ها در سطح مورد نظر به دقت و بدون هیچ‌گونه صدمه‌ای به وسیله تیغ، موچین، موم و ... از ریشه كنده شود. (از تیغ، موبر، كرم استفاده نشود). 4- پوست تمیز‌شده و سپس روغن مورچه مالیده و ماساژ داده شود؛ دو ساعت بماند و سپس بشوئید. 5- این كار حدود دو هفته روزی دو تا سه بار تكرار شود. در صورت استفاده صحیح و استاندارد و اصل بودن روغن، عارضه‌ای تاكنون دیده نشده، ولی بهتر است در دوران شیردهی و حاملگی استفاده نشود.

 

  دختری 25 ساله هستم چند وقت است  كه دو تا خط سیاه زیر چشمم افتاده چه كرم دور چشمی استفاده كنم؟ كرم دور چشم دكتر اسپیلر خوبه یا ركسول؟

ممكن است خطوط دور چشم به علت لاغری و كاهش وزن ناگهانی و یا بی‌خوابی یا حتی آلرژی‌های شدیدی باشد كه فرد به آن مبتلا شده است. پس بهتر است ابتدا علت ایجاد كننده آن مشخص و سریعاً رفع شود. در صورتی كه علل خاصی وجود نداشته باشد استفاده از كرم‌های دور چشم خصوصاً در مراحل اولیه بسیار كمك‌كننده است. هر دو كرمی كه نام برده‌اید مفید و موثر هستند ولی مهم‌تر از نوع كرم استفاده مرتب و دائمی آنها و طرز صحیح زدن آن كرم‌است. بهتر است بجای كشیدن محكم كرم‌‌ها دور چشم آنها را به آرامی و با حركات ضربه‌ای به دور چشم خود بزنید.

 

  راجع به كلمه Cynergytk بیشتر توضیح دهید. در مبحث پوست در قسمت كلاژن‌سازی پوست كه این كلمه چیست و از كجا باید تهیه شود.

درعلم پزشكی و دارویی مواردی وجود دارد كه هرگاه با هم تركیب می‌شوند دارای توانایی‌ تصاعدی می‌شوند و اثرشان بیش از توان عددی آنها در شرایط مصرف غیرتركیبی است. به این خاصیت سینیرژی گویند. به عبارتی سینرژی تعاون و هم ‌نیروزایی را بیان می‌كند و در تمام علوم و طبیعت وجود دارد. وقتی جایی این كلمه را می‌‌خوانید، مقدار اثرات مضاعف مواد موجود در آن كرم یا تركیب مثلاً در كلاژن سازی پوست و ... است و به صورت ماده‌ای جداگانه قابل تهیه نیست.

 

  مدتی است صورتم لك آورده چه داروی گیاهی استفاده كنم تا لك‌ها برطرف شوند. در ضمن پوست صورتم نه خشك است نه چرب از چه ضدآفتابی استفاده كنم؟

برای تعیین داروهای ضد لك و ضدآفتاب بهتر است هم سن شما و هم نوع پوست توسط پزشك مشاهده و تعیین شود.

می‌توانید از ماسك‌های گیاهی جهت رفع لك‌ها استفاده كنید. به طور مثال گرمك از میوه‌هایی است كه به رفع لك صورت كمك می‌كند. پوست گرمك را (از سمت داخل آن) روی صورت مالیده 15 دقیقه بعد آن را بشوئید. این كار را به مدت دست‌كم یك ماه جهت باز و شاداب كردن پوست خود ادامه دهید. لیموترش تازه نیز جهت رفع تیرگی و لك‌ها مفید است. برای پوست‌هایی كه نه خشك و نه چرب و به عبارتی معمولی هستند، خصوصاً در سنین پائین، بهتر است از كرم‌های ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود تا به‌واسطه تعریق و در طی زمان باعث ایجاد چربی روی پوست و حتی جوش صورت نشود. نوع برند انتخابی براساس سلیقه و بودجه شما متفاوت خواهد بود. ولی از هر نوعی كه انتخاب می‌كنید، حتماً از نوع فاقد چربی (oilfree) و با SPF بالای 50 برای تابستان و SPF 30 برای زمستان باشد. در صورت انجام ورزش‌هایی مثل كوه‌نوردی و اسكی و یا داشتن پوستی حساس نیاز به SPF بالاتری خواهید داشت.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 790 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز