Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 08:20

19
اردیبهشت
10 راه مبارزه با چين و چروك

10 راه مبارزه با چين و چروك

كيفيت ظاهر شما تعيين‌كننده ميزان زيبايي شماست. رنگ پوست، ميزان ...

10 راه مبارزه با چين و چروك

 

 

كیفیت ظاهر شما تعیین‌كننده میزان زیبایی شماست. رنگ پوست، میزان درخشندگی موها، رنگ و كیفیت لباس‌ها و زیورآلاتی كه شما همراه خود دارید، همگی میزان زیبایی شما را مشخص می‌كنند. ولی بسیاری افراد فراموش می‌كنند كه زیبایی هر فرد فقط به زیبایی ظاهری او بستگی ندارد و زیبایی درون هم عامل مهمی است. آنچه در ذهن و قلب یك انسان می‌گذرد، در چهره و قیافه او نیز منعكس می‌شود. زیبایی اثری است كلی كه از رفتار، افكار و ظاهر او به دیگران منتقل می‌گردد. اینكه شما با خودتان در صلح باشید، یكی از مهم‌ترین عوامل رسیدن به زیبایی است.

 

بروز آكنه در سال‌های دهه چهل زندگی امری شایع است؛ چون بدن با تغییرات هورمونی مواجه می‌شود كه می‌توانند زمینه بروز آكنه را فراهم كنند. آكنه بزرگسالان یك نگرانی جدی است. بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشكلی شدید، به پزشك مراجعه كنید و تحت درمان مناسب قرار بگیرید.

 

مرطوب‌كننده را فراموش نكنید

به كمك مرطوب‌كننده سازگار با پوست‌تان می‌توانید آب پوست را در حد متعادل نگه دارید. با بهره‌گیری از یك ماسك تقویت‌كننده یا كرم مرطوب‌كننده و یا كرم شب، آب پوست حفظ می‌شود. هر یك را كه انتخاب می‌كنید به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست نگه دارید و بعد اضافی آن را به آرامی با دستمال كاغذی بردارید. برای این كه نتیجه بهتری بگیرید، آن را روی پوست مرطوب بگذارید.

 

با پوست خود ملایم و مهربان باشید

مواظب باشید هنگام مصرف لوازم بهداشتی و آرایشی پوست، با خشونت عمل نكنید. به خصوص اطراف چشم بسیار حساس است و با برخورد خشن خیلی زود دچار چین و چروك می‌شود.

نكته دیگر این كه هنگام كرم‌ زدن به پوست، همیشه دست را به طرف بالا و شقیقه‌ها حركت دهید و هرگز پوست را پایین نكشید. نكته مهم دیگر این كه از محصولات متناسب با پوست خود بهره بگیرید. اگر محصولی پوست‌تان را دچار سوزش و خارش كرد، مصرف آن را متوقف كنید و موادی به كار ببرید كه مخصوص پوست‌های حساس تهیه شده است.

 

خطوط چهره را از دیده‌ها پنهان كنید

چین و چروك‌های پوست با یك لایه خیلی نازك كرم پودر روشن یا كمی پنكیك یا پودر كمتر به چشم می‌آیند. استفاده از رنگ‌های تیره و یا آرایش غلیظ، چهره را پیرتر و پر چین و چروك‌تر نشان می‌دهد.

 

تمیز كردن پوست

بسیاری از خانم‌های پا به سن گذاشته آن‌گونه كه باید و شاید پوست‌شان را تمیز نمی‌كنند، زیرا بر این باورند كه پوست خشك و پر چین و چروك می‌شود. در حالی كه چنین نیست. پوست باید همیشه تمیز باشد و سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از سطح آن زدوده شوند تا تازگی و شادابی به آن برگردد.

لزومی ندارد كه از فرآورده‌های زبر و خشن برای این كار كمك گرفته شود. با یك كرم پاك‌كننده مناسب و یك تكه پنبه می‌توانید پوست را تمیز كنید. اگر پوست‌تان خیلی خشك است. آن را با یك پاك‌كننده چرب ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس با آب نیمگرم صورت را بشویید.

 

از آفتاب بپرهیزید

یكی از مهم‌ترین دلایل چین و چروك پوست نور خورشید است. شما باید در همه روزهای سال از ضدآفتاب استفاده كنید تا از پیری زودرس جلوگیری شود.

پرتوهای چین و چروك‌زای خورشید در روزهای سرد زمستان هم مانند روزهای گرم تابستان عمل می‌كنند. بنابراین محافظت از پوست در سراسر سال لازم است.

 

سیگار نكشید

كسانی كه سیگار می‌كشند، در واقع به استقبال چین‌های پوست می‌روند، زیرا با این كار، اكسیژن به پوست نمی‌رسد و نوسازی یاخته‌ها كندتر انجام می‌شود. سیگار به چهره، رنگ خاكستری و مرده‌ای می‌دهد و سبب می‌‌شود در صورت، به‌ویژه اطراف دهان چین و چروك ناشی از پك زدن دایم به سیگار نمودار گردد.

 

یك فرچه تهیه كنید

هفته‌ای یك بار پوست‌تان را به كمك یك فرچه و كمی صابون ملایم، با حركات دورانی شستشو دهید تا پوست خوشرنگ و لطیفی داشته باشید. این كار افزون بر برداشتن سلول‌های مرده و آلودگی‌ها، به جریان خون زیر پوست نیز كمك می‌كند.

 

پوست نیاز به مراقبت ویژه دارد‌

افزون بر مراقبت‌های معمول، به یاد داشته باشید گه‌گاه باید پوست را با بهره‌گیری از مراقبت‌های ویژه‌ای مثل سرم‌ها و كرم‌های ضدچین و چروك، علیه پیری مقاوم كرد.

 

بروز آكنه در سال‌های دهه چهل زندگی امری شایع است؛ چون بدن با تغییرات هورمونی مواجه می‌شود كه می‌توانند زمینه بروز آكنه را فراهم كنند. آكنه بزرگسالان یك نگرانی جدی است. بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشكلی شدید، به پزشك مراجعه كنید و تحت درمان مناسب قرار بگیرید.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 530 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز