Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:36

2
آبان
8 ماده غذایی برای جوانی پوست

8 ماده غذایی برای جوانی پوست

آیا دوست دارید پوستی نرم و لطیف و بدون چین و چروك داشته باشید؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده یا خوانده‌اید كه «زیبایی از درون شما می‌جوشد.»

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

آیا دوست دارید پوستی نرم و لطیف و بدون چین و چروك داشته باشید؟ آیا تا به حال این جمله را شنیده یا خوانده‌اید كه «زیبایی از درون شما می‌جوشد.» با خوردن برخی غذاهای فوق‌العاده می‌توانید از داشتن پوستی سالم لذت ببرید و جوان‌تر و زیباتر به نظر برسید.

ما به شما توصیه می‌كنیم كه چند ماده غذایی زیر را به برنامه غذایی خود بیفزایید تا چین و چروك‌های پوست‌تان كمتر شود و پوست درخشان‌تری داشته باشید.

سفیده تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است كه می‌تواند كلاژن تولید كند. این ماده كه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، غنی از روی و املاح اصلی است و به جوان شدن پوست كمك می‌كند. اگر كمبود روی دارید، هیچ نوع مراقبت پوستی، لوسیون و كرمی در دنیا قادر نخواهد بود وضعیت پوست‌تان را بهبود ببخشد.

انار

انار و آب انار پوست را نرم و لطیف می‌كند. یك لیوان آب انار خالص و طبیعی برای پوست‌تان فوق‌العاده است. اگر بتوانید انار را با دانه‌هایش بخورید، بهتر است. این میوه سرشار از ویتامین C و آب آن حاوی اسید الاجیك و پونی كالاجین می‌باشد.

اسید الاجیك تركیبی است كه با آسیب‌های ناشی از رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كند و پونی كالاجین یك تركیب فوق‌العاده برای افزایش توانایی بدن جهت حفاظت و نگهداری كلاژن است. پونی كالاجین پوست شما را جوان‌تر و نرم‌تر می‌كند.

هندوانه

 تا جایی كه می‌توانید از این میوه سالم و شیرین بخورید. هندوانه سرشار از ویتامین C است. در ضمن پتاسیم و لیكوپن بالایی هم دارد. این میوه كه غنی از آنتی‌اكسیدان‌هاست، میزان آب و مواد مغذی موجود در سلول‌‌ها را تنظیم و متعادل می‌‌كند. جذب آب یكی از رازهای اصلی درخشندگی، سلامت، جوانی و زیبایی پوست است.

روغن زیتون

سعی كنید هر روز یك قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید. روغن زیتون جزء چربی‌های خوب است كه امگا 3 موجود در آن به سلامت قلب كمك می‌كند و همین مساله موجب بهبود گردش خون در رگ‌ها و سرخ شدن پوست و نرمی آن می‌شود.

زغال اخته

بهترین راه برای از بین بردن چین و چروك‌های روی پوست خوردن زغال اخته است. این میوه یك ماده غذایی فوق‌العاده و سرشار از فیبر و آنتی‌اكسیدان‌هاست. اگر بتوانید خود را عادت دهید كه هر روز به اندازه نصف فنجان زغال اخته بخورید، از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند خواهید شد.

زغال اخته از پوست شما در برابر آسیب‌های ناشی از رادیكال‌های آزاد محافظت می‌كند؛ بنابراین با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نیز تجربه استرس و نگرانی‌های حاد، كمترین آسیب‌ها را متحمل خواهید شد. زغال اخته همچنین از ساختار سلول‌ها محافظت می‌كند و به این ترتیب پوست‌تان كمتر دچار چین و چروك شده و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

چای سبز

 نوشیدن چای سبز، لكه‌های ریز قهوه‌ای رنگ روی پوست را از بین می‌برد. سعی كنید روزانه 1 – 2 فنجان چای سبز بنوشید. با این كار نه تنها رژیم غذایی سالم‌تری خواهید داشت، بلكه متابولسیم بدن‌تان نیز تقویت می‌شود. چای سبز حاوی «كاتچین» است. این تركیب موثر با پیری و آسیب‌های ناشی از اشعه‌های زیانبار نور خورشید مقابله می‌كند.

چای سبز سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هاست كه با رادیكال‌های آزاد مقابله كرده و از پوست‌تان در برابر آنها محافظت می‌كند.

ماهی آب‌های سرد

 ماهی‌های آب‌های سرد از قرمزی و التهاب پوست می‌كاهند؛ سعی كنید دست كم هفته‌ای 2 بار ماهی سالمون و یا ساردین بخورید. این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند كه باعث تقویت پوست و پوسته سلول‌ها می‌شوند و به این ترتیب پوست مرطوب‌تر می‌شود. این مكمل‌ها را به برنامه غذایی خود بیفزایید تا التهابات پوستی مثل اگزما، پسوریازیس و سرخی پوست‌تان كم شده و از بین برود.

 اسفناج و كلم

 اگر بتوانید خود را به خوردن سبزیجات سبز عادت دهید، عادت فوق‌العاده‌ای پیدا كرده‌اید. این دو ماده غذایی سرشار از آنتی‌اكسیدان هستند و از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌كنند و از آنجایی كه بتاكاروتن و لوتینن فراوانی دارند، موجب انعطاف‌پذیری و استحكام پوست می‌شوند، با اضافه كردن مكمل‌های «اسپیرولینا» به رژیم غذایی خود، می‌توانید مواد مغذی موجود در اسفناج و كلم را بهتر دریافت كنید.

درصورتی كه امكان مصرف اسفناج در برخی فصول سال وجود نداشته باشد، همین مكمل نیاز بدن را تا حد زیادی برطرف خواهد ساخت.

به طور كلی پوست زیبا از درون شما نشات می‌گیرد. پس به عنوان اولین گام تا می‌توانید آب بنوشید. حتی چای سبز هم می‌تواند به رطوبت پوست‌تان كمك كند. بهتر است نوشیدن آب، چای سبز و در مرحله آخر چای سیاه را جایگزین قهوه كرده و این هشت ماده غذایی فوق‌العاده را به رژیم خود اضافه كنید و مطمئن باشید كه بهترین نتیجه را به دست خواهید آورید.

مزایای فوق‌العاده ویتامین E برای پوست

مصرف ویتامین E موجب بهبود سریع زخم‌ها و افزایش ایمنی بدن و محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌‌ها می‌شود. ویتامین E قادر به كاهش كلسترول و خطر سكته و بیماری‌های شریانی و یك ماده مغذی اصلی است كه بدن ما نیاز شدیدی به آن دارد. همچنین سرشار از آنتی‌اكسیدان است كه با رادیكال‌های آزاد مقابله می‌كند.

ویتامین E چون موجب كاهش كلسترول خون می‌شود، از ضخیم شدن رگ‌های خونی و در نتیجه خطر سكته می‌كاهد و خون را رقیق می‌كند. این ویتامین كمك زیادی به حفظ رطوبت پوست كرده و به این ترتیب از خشكی آن جلوگیری می‌كند. علاوه بر آن از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت می‌كند؛ بنابراین یكی از تركیبات اصلی كرم‌ها و لوسیون‌ها، ویتامین E است.

 

برچسب ها: چین و چروک، تغذیه سالم، راه های جوان سازی پوست، پوستی نرم، پوستی لطیف، پوستی سالم، پوست جوان تعداد بازديد: 693 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز