Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:23

9
آبان
صورت‌های نگران؛ بینی‌های گله‌مند (1)

صورت‌های نگران؛ بینی‌های گله‌مند (1)

بخش اول- کاش ما هم پولدار بودیم و من می‌توانستم بینی‌ام را عمل کنم. چقدر زشت است وتوی ذوق می‌زند، از دست این بینی لعنتی خسته شدم. اینها حرف‌های رویا بود که هرروز جلوی آیینه با خودش تکرار می‌کرد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

 

کاش ما هم پولدار بودیم و من می‌توانستم بینی‌ام را عمل کنم. چقدر زشت است وتوی ذوق می‌زند، از دست این بینی لعنتی خسته شدم. اینها حرف‌های رویا بود که هرروز جلوی آیینه با خودش تکرار می‌کرد. مادرش هر روز او را از گوشه در نگاه می‌کرد و می‌گفت آخه دختر با پول کارگری که نمیشه دماغ عمل کرد.

رویا هر روز با آرزوهایی که در سر داشت روزش را به شب می‌رساند و دنبال کاری نیمه‌وقت می‌گشت تا هر طور شده دماغش را عمل کند. او یک روز که به کتاب‌فروشی رفته بود زن جوانی را دید که سر قیمت تایپ کتابش با صاحب آنجا صحبت می‌کرد. سریع جرقه‌ای در ذهنش زده شد که «رویا تو می‌تونی برو کارو از اون بگیر و نصف قیمت برایش تایپ کن». رویا سریع جلوی زن جوان را گرفت و گفت خانوم من کتاب شما را با نصف قیمت تایپ می‌کنم.

نویسنده جوان با اندکی تامل قبول کرد. رویا هر روز بعد از دانشگاه کارهای تایپ کتاب را انجام می‌داد و توانسته بود پس از مدتی اندک پولی برای خود پس‌انداز کند. ماه‌ها گذشت تا اینکه دختر جوان شنید دوستش به خاطر عمل بینی به کما رفته، با شنیدن این موضوع دنیا برای او تیره و تار شد. سریع خود را به بیمارستان رساند و پس از ملاقات با دوستش که تازه به هوش آمده بود روی صندلی به آرامی تکیه زد و با خود گفت من به چه قیمتی می‌خواهم زیبا بشوم.

فردای آن روز توی دانشگاه استاد رویا وقتی دید که او هم سودای جراحی بینی را در سر دارد به او گفت ممکن است این اتفاقات نادر باشد اما فراموش نکن که با جراحی‌های اینچنینی ممکن است به آن ظاهر دلخواهی که می‌خواهی نرسی و آن موقع است که تمام آرزوهایت بر باد می‌رود. تو یه کتاب خونده بودم که هر مدل دماغی نشان یه جور تیپ شخصیتی خاصه!!!

این دماغ با شخصیت ما هم برای خودش حکایتی داره امروز رفته بودیم دکتر که این شاخص شخصیتی رو کمی باشخصیت‌تر بکنیم، تو سالن انتظار همه زدن تو ذوقمون که این دماغ به این خوبی چیکارش داری؟ هر چیزی طبیعیش خوبه! یکی هم که گویی خیلی قضیه رو جدی گرفته بود یهو برگشت گفت: بینی عمل‌کرده برای ازدواج یه جور ضد ارزش شده! خلاصه اونقده ته دلمون رو خالی کردن که نزدیک بود جیم فنگ بزنیم از مطب فرار کنیم!

من نمی‌دونم خدا به این بزرگی اگه یه ریزه این دماغ من رو کوچولوتر می‌آفرید از اون همه بزرگیش مگه چیزی کم می‌شد؟ هر سال عید ما عزممون رو جزم می‌کنیم که تو خلقت خدا دست ببریم همه مخمون رو می‌زنن بی‌خیال شیم، بعد عید هر کی ما رو می‌بینه میگه این فسقلی همه چیزش خوبه ولی دماغش عمل لازم داره!

الان حدودا نیم ساعته که تو هزار جهت شاخص شخصیتیم رو بررسی کردم 4 بار هم اندازش زدم! فکر کنم کم‌کم دارم دچار تفکرات مالیخولیایی میشم! تازه یه خانومه اونجا بود فکر کنم مدیتیشن کار می‌کرد چون به من توصیه می‌کرد به خودم هی بگم من دماغم خوبه خوشگله!!! من موندم که اینها با این همه لالایی چرا خوابشون نمی‌بره! به هر حال اگه شما هم به این شاخص شخصیتیتون توجه خاص دارید یا فردا برید عملش کنید یا کلا منصرف بشید چون فکر کردن دائم به این پدیده کچلتون می‌کنه...

برای یافتن پاسخ برخی از سوال‌های ذهنمان با دکتر علوی‌زاده روانشناس و دکتر محمدحسن عامری متخصص گوش و حلق و بینی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

آیا وسواسی‌ها بیشتر دنبال جراحی زیبایی هستند؟

دکتر علوی‌زاده در پاسخ به این سوال که چه كسانی متقاضی اعمال زیبایی هستند؟ گفت: درصدی از كسانی كه دنبال جراحی‌های زیبایی مانند جراحی بینی هستند تقریبا دچار اختلالات روحی و روانی، اضطراب و استرس هستند این افراد برای جبران خلاء‌های روانی خود باید كاری بكنند و تنها چیزی كه ممكن است باعث شود كه آنها از نظر ظاهری ارضا شوند جراحی‌های زیبایی است.

این افراد چون شخصیت وسواسی دارند ممكن است با عمل جراحی مانند جراحی بینی تا حدودی احساس كنند آن خلاء روانی پر شده است، اما متاسفانه بارها و بارها برای ترمیم به پزشك خود مراجعه می‌كنند. این تیپ افراد وقتی با جراحی بینی و ترمیم‌های مكرر راضی نمی‌شوند سراغ اعمال جراحی زیبایی دیگری می‌روند بنابراین چنین افرادی هیچ‌وقت از چهره خود رضایت كامل ندارند و با تحت فشار قرار دادن خانواده و هزینه‌های گزاف دنبال جراحی‌های زیبایی می‌روند. وی در خصوص اینکه چرا در سال‌های اخیر اعمال جراحی زیبایی در ایران شدت گرفته است؟

افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد زیادی ازافراد كه از چهره و یا اندام خود ناراضی هستند و در خود كمبودهایی احساس می‌كنند به جراحی‌های زیبایی مانند لیپوساكشن، كشیدن پوست جهت برطرف كردن چین و چروك صورت و جراحی بینی روی می‌آورند.

همچنین درصدی از این افراد هم از روی چشم و همچشمی دنبال جراحی‌های زیبایی می‌روند، مثلا وقتی فرد می‌بیند دخترخاله‌اش و یا دوستش اقدام به جراحی مانند جراحی بینی كرده ناخودآگاه وسوسه شده و به فكر جراحی می‌افتد. این روانشناس با بیان این مطلب که افراد قبل از اعمال جراحی نیاز به مشاوره دارند، گفت: قبل از اعمال جراحی حتما افراد باید از نظر روانی توسط یك روانپزشك مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود این افراد از نظر روحی و روانی مشكلی نداشته باشند، و شاید با گرفتن مشاوره از یك كارشناس از عمل جراحی منصرف شوند.

 اعتماد به نفس پیامد خوب برخی جراحی‌ها!

وی در پاسخ به این سوال که آیا عمل جراحی بینی اعتماد به نفس می‌آورد؟ گفت: بله در بعضی از افراد كه بینی بزرگ و یا ناموزونی دارند و احساس می‌كنند این موضوع آنها را اذیت و فكرشان را مشغول كرده است، عمل جراحی تاحدودی اعتماد به نفس را در افراد افزایش می‌دهد...

 

برچسب ها: جراحی بینی، عوارض جراحی بینی، بینی، شکل بینی، انواع بینی، فرم بینی، انواع جراحی بینی تعداد بازديد: 660 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز