Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:40

17
خرداد
بهانه‌هایی برای لبخند زدن

بهانه‌هایی برای لبخند زدن

هرچند ممکن است کمی‌ سخت و دشوار به نظر برسد، اما حفظ بهداشت دهان و دندان‌ها موجب لبخند جوان و زیبا می‌شود.

سعیده نوباوه

 

 

 

گاه پاک کردن تاثیر زمان از لبخندمان کار سختی به نظر می‌‌‌رسد. دندان‌های زرد، لب‌های به تدریج نازک شده، چین و چروک اطراف لب... و این فهرست همین‌طور ادامه دارد.

اما نکته مثبت این است که اگر از راه‌های شیمیایی و تخصصی بگذریم، راهکارهای خانگی سفید کردن دندان از کارایی بالایی برخوردارند. راه‌های خانگی برای کاهش چین و چروک نیز وجود دارد. كه در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

مراقبت از دندان‌ها و نتایج آن

هرچند ممکن است کمی‌ سخت و دشوار به نظر برسد، اما حفظ بهداشت دهان و دندان‌ها موجب لبخند جوان و زیبا می‌شود. دندان‌ها یک سوم پایینی صورت شما را تشكیل می‌دهند. پیر شدن تدریجی صورت به چین و چروک‌هایی که با گذشت زمان اطراف دهان ایجاد می‌‌‌شود و گود شدن تدریجی گونه‌ها مربوط است.

اما خراب شدن دندان‌ها و از دست دادن آنها این شرایط را تشدید می‌‌‌کنند. علاوه بر آنچه شما می‌‌‌دانید (مسواک زدن دندان‌ها حداقل روزی دوبار و استفاده از نخ دندان و مراجعه به پزشک هر چند ماه یکبار)، نکاتی وجود دارند که ممکن است از آنها بی‌اطلاع باشید.

دهان‌تان را مرتبا با آب شست‌وشو دهید: بعد از هر وعده غذایی یا مصرف نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، دهان‌تان را بشویید.  آدامس بدون قند بجوید: با افزایش سن، به‌تدریج فعالیت غدد بزاقی کمتر شده و بزاق کمتری در دهان تولید می‌شود. بزاق یک نوع ضد باکتری طبیعی است که از خراب شدن دندان‌ها جلوگیری می‌‌‌کند.

اما جویدن آدامس این فرایند را تشدید و تسریع می‌‌‌کند.  لثه‌هایتان را هم نخ دندان بکشید. کشیدن نخ دندان لای دندان‌ها کافی نیست. باکتری و پلاک بر روی لثه‌ها می‌‌‌توانند منجر به التهاب و خرابی دندان‌ها شوند.  از پزشک‌تان بخواهید وضعیت دندان‌های پرشده شما را بررسی کند.

به گفته یکی از متخصصان، هر دندانی که پر شده است، باید در نهایت یک بار دیگر نیز پر شود. نقره یا ملقمه معمولا بین 10 تا 20 سال عمر می‌‌‌کند. به همین  دلیل اگر در کودکی دندان‌های‌تان را پر کرده‌اید، احتمالا باید برای پر کردن مجدد آنها به پزشک مراجعه کنید. پر کردن دندان از خراب شدن بیشتر آن پیشگیری می‌‌‌کند، روت کانال و ایمپلنت نیز از خالی شدن جای دندان‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. 

اورتودنسی را مد نظر قرار دهید: اگر با افزایش سن دندان‌های شما جا‌به‌جا شده‌اند، یعنی دندان‌های‌تان با جا‌به‌جا شدن فک تغییر مکان داده‌اند. اگر به این وضعیت رسیدگی نکنید، ممکن است برای ظاهر شما مشکلات جدی ایجاد شود. براکت‌های نامرئی یا پشت دندان گزینه‌های مناسبی برای بزرگسالان هستند. البته ممکن است کمی‌ هزینه بر باشند، اما نتایج آن بسیار مهم و قابل توجه است.

رسیدگی به لب‌ها

پوستی که اطراف دهان و دندان‌های شما را احاطه کرده به اندازه دندان‌ها در زیبایی لبخند شما موثر است. لب‌ها نیز مانند سایر قسمت‌های پوست، هنگامی‌ که در معرض آفتاب قرار می‌‌‌گیرند، به ضد آفتاب احتیاج دارند. سوختگی لب‌ها ممکن است به صورت التهاب، قرمزی، چروک و یا حتی سرطان بروز کند.

هرچند که سرطان لب بسیار نادر است، اما در صورت ابتلا به این بیماری، سرطان خیلی زود به غدد لنفاوی منتقل می‌‌‌شود. به همین دلیل بهتر است از یک ضد آفتاب مخصوص برای لب‌ها استفاده کنید. برای مبارزه با چین و چروک‌های اطراف دهان، از یک ضد چروک به مدت هشت هفته استفاده کنید.

اگر نتیجه‌‌ای حاصل نشد، به یک متخصص پوست مراجعه نموده و درخواست کرم را بکنید. اگر چین و چروک‌های خیلی عمیق باشند، ممکن است احتیاج به داروهای تزریقی داشته باشید.

سفید کردن دندان‌ها

مهم‌ترین کاری که می‌‌‌توان برای زیبا کردن لبخند انجام داد، سفید کردن دندان‌هاست. درمان‌های خاصی که در مطب پزشک انجام می‌‌‌شوند، بسیار موثرند اما قیمت آنها نیز بسیار بالاست. اما اگر دندان‌های شما فقط به کمی‌ رسیدگی نیاز دارند، محصولات فروشگاهی نیز کافی هستند.

مانند محصولات تخصصی، سفید کننده‌های خانگی نیز ملکول‌های لکه‌ها را به کمک هیدروژن پیروکسید اکسید می‌‌‌کنند. البته قدرت عمل آنها کمتر است. سایر انواع سفید کننده‌ها – مانند خمیر دندان‌ها یا دهان‌شویه‌ها – به وسیله جلا دهنده‌ها یا سایر مواد لکه‌های بیرونی و سطحی را از بین می‌‌‌برند.

فرقی نمی‌کند دندان‌های‌تان را به چه وسیله‌ای سفید کنید. ممکن است از خمیر دندان‌ها، دهانشویه‌ها یا نوار‌های مخصوص استفاده کنید. به هر حال و در هر صورت احتمال اینکه از این راه‌ها آسیبی به دندان‌های شما برسد، بسیار کم است. سفید کننده‌های قدیمی‌ که سطح دندان را می‌‌‌خراشیدند، منسوخ شده‌اند.

هر نوع حساسیتی که با استفاده از محصول حس می‌‌‌کنید، باید به محض قطع مصرف، برطرف شود. البته باید توجه داشته باشید که سفیدکننده‌ها، روکش دندان‌های شما را سفید نمی‌کنند.

 

برچسب ها: لبخند، بهداشت دهان، بهداشت دندان، دندان های سفید، لب های خندان، مراقبت از دندان‌ها، رسیدگی به لب‌ها، سفید کردن دندان‌ها تعداد بازديد: 762 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز