Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:04

31
فروردین
آیا روان درمانی تاثیرگذار است؟(2)

آیا روان درمانی تاثیرگذار است؟(2)

احساس ارزشمندی یکی از مهمترین خواسته های تک تک افراد است همه دوست دارند جامعه و خانواده آنها را پذیرفته و احساس ارزشمندی کنند

زندگی شادمانه تری را تجربه کنید

با رفع اختلالات و ترس ها و مواردی که در بالا ذکر شد شما قادر خواهید بود به شناخت دقیق تری از خود رسیده بر احساسات تان آگاه شده و در هنگام بروز رخدادهای ناخوشایند و در پی آن احساسات منفی روشی مناسب را جهت مقابله و سازگاری برگزینید و با روشهای نادرستی که قبلا جهت دست یافتن به آرامش داشتید خداحافظی کنید .

احساس ارزشمندی را تجربه کنید

 احساس ارزشمندی یکی از مهمترین خواسته های تک تک افراد است همه دوست دارند جامعه و خانواده آنها را پذیرفته و احساس ارزشمندی کنند .متاسفانه تربیت نادرست خانواده و یا تجارب دردناک گذشته گاهی سبب از بین رفتن احساس ارزشمندی و متعاقب آن کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود .

زمانی که فرد احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس نداشته باشد قادر نخواهد بود در زندگی شخصی ، اجتماعی ، شغلی و....به موفقیت دست یابد و این سبب ایجاد احساس ناکامی در وی شده و فرد هر روز خود را برای دست نیافتن به اهداف و آرزوهایش سرزنش می کند و این شروع بسیاری از اختلالات روانی و رفتاری خواهد بود .

سرزنش خود یکی از موارد شایعی است که افراد هر روزه بدان دست می زنند مدام خود را با جملاتی همانند " من حافظه خوبی ندارم "" من کارها را خراب می کنم " " من نمی توانم رفتار مناسبی در جمع داشته باشم و هر لحظه ممکن است اشتباهی مرتکب شوم ، پس من آدم موفقی نیستم و کارآیی ندارم " و...........سرزنش خود هیچ اثر مثبتی جهت دستیابی به رشد شخصی ، اجتماعی و شغلی ندارد بلکه روزبه روز فرد را ناتوان تر می سازد . 

چه زمانی شما نیاز به روان درمانی دارید ؟

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که چه زمانی نیاز به روان درمانی دارند در جامعه امروز با توجه به رشد سطح فکری ، افراد اموخته اند برای حل مسائل و مشکلات درونی شان از روانشناسان و مشاوران کمک بگیرند . یک روانشناس متبحر می تواند شما را جهت جلسات درمانی راهنمایی کند .

مواردی که اکثرا افراد به خاطر اش به روان درمانگران مراجعه می کنند مسائلی همچون اضطراب مداوم ، افسردگی، وسواس فکری و عملی ،ترس ها و اختلالات شخصیتی و ..... می باشد . گاهی مشکلات با مراجعه به یک مشاور به راحتی قابل حل می باشد و گاهی نیز نیاز است افراد برای رفع مشکلات درونی شان به روانشناسان و روان درمانگران مراجعه کنند .

آنچه که باید بدان دقت کرد این است هر درمانگری ممکن است روش خاصی را برای بهبود روح و روان شما استفاده کند و یا جهت تسریع روند درمان در صورت لزوم فرد را به روانپزشک نیز معرفی نماید البته روانشناس و روان درمانگر بنابرتشخیص شان به فرد خواهند گفت آیا فقط جلسات مشاوره نیاز دارد و یا باید به روانپزشک نیز مراجعه نماید . با توجه به متفاوت بودن روشها آنچه اهمیت دارد هدف درمان است و آن  چیزی نیست به جز بهبود حال روحی و داشتن احساس شادمانی در زندگی فردی و اجتماعی و شغلی ....

 

برای خواندن بخش اول - آیا روان درمانی تاثیرگذار است؟ - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: روانشناسی، اختلالات روانی، روانشناسی بالینی، سلامت و روان، بیماری روانی، روان درمانی، روانکاوی تعداد بازديد: 692 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز